Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SmartMedia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SmartMedia

    Mijn zoon heeft foto's genomen met de oude Olympus Camedia C2000Z. Op Windows XP heeft hij nog even enkele foto's gezien en nu staat er plots op 3 kaartjes niets meer.
    De card reader doet het schijnbaar. Op mijn mac geeft hij de kaarten weer, met de map DCIM. Maar daar zit niets in. Ook op de camera zien we geen foto's. We zijn zeker dat hij de kaarten niet gewist heeft. Met CF kaarten doet de reader het goed.

    Iemand ideeën, want hij is redelijk depri nu de foto's weg zijn.
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

  • #2
    Re: SmartMedia

    probeer dit gratis programmatje een keer, ik haalde daar in het verleden reeds voor verschillende personen hun geliefde foto's mee terug
    of er iets mis is met de kaartlezer zou ik echt niet weten, maar vermits je op het fototoestel ook geen foto's meer terugvind twijfel ik daaraan

    groetjes en succes, Nina
    trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
    Member of the Han Fan Clan
    http://ninasgallery.fotopic.net
    http://ninas--tutorials.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: SmartMedia

      Hopelijk kan het programma dat Nina geeft in de link hierboven je helpen.
      Wel oplettten met SM kaarten en fotooestellen :

      - De camera is gebouwd om SM kaarten van een bepaald aantal Mb te gebruiken. En camera die SM tot bvb 128 Mb aankan zal problemen hebben met kaarten van 256 Mb.
      - Vermits de sturing van de kaart in de camera zit, en niet in de kaart, is het aangeraden om die SM kaarten alleen voor foto's te gebruiken. (Geen MP3 toestanden en foto's op-met eenzelfde kaart....)
      - Om "schadevrij" te werken : de SM kaart alleen lezen in de PC. Foto's wissen doe je met de camera.
      -Formatteren doe je met de camera.

      Groetjes

      Skitch
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: SmartMedia

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
        En camera die SM tot bvb 128 Mb aankan zal problemen hebben met kaarten van 256 Mb.
        Skitch
        Dacht dat 128 Mb het maximum was bij smartmedia
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

        Comment


        • #5
          Re: SmartMedia

          @ Nina: Dank je, Merci, Thank you, Gracias, ... niet alle foto's hebben we kunnen redden (enkele zijn half in vreemde kleuren of grijs) maar het overgrote deel wel. Het werkt dat programmatje.

          @ Skitch: idd regels ken ik en pas ik toe, thnx anyway

          BD weeral bron van redding!
          | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

          Comment


          • #6
            Re: SmartMedia

            Oorspronkelijk geplaatst door bingel
            Dacht dat 128 Mb het maximum was bij smartmedia
            Oops,
            Je hebt gelijk. 128Mb is het maximum.....
            't Is alweer een tijdje geleden dat ik nog met SM kaarten gewerkt heb.....

            Groetjes

            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment

            Working...
            X