Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaar gevraagd nieuwe website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commentaar gevraagd nieuwe website

    Hoi allemaal, heb na lange tijd weer een website op touw gezet met daarop mijn foto's. Graag zou ik van jullie commentaar hebben erover. Wat vinden jullie ervan, wat kan ik verbeteren en hoe ? Zet wat in het gastenboek zou ik leuk vinden. Ik hoor het wel. of mail me even !
    ohja de url

    http://jpschouten.tk of
    Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

  • #2
    Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

    Foto's veel te klein, neem eens een kijkje bij Pbase hoe het moet

    Comment


    • #3
      Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

      Heb gekeken, maar kan niets bekijken Niet iedereen kan of wil een flash player downloaden en installeren. Vind ik persoonlijk toch een beperking van je doelgroep
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

        oh ja dat is zo, voor foto's heb je flash nodig. Vond dit persoonlijk de mooiste maar kan nog wel even doorkijken voor een anders, goeie tip thx
        Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

        Comment


        • #5
          Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

          jip een beetje kleintjes, maar wel leuk zal toch wel wat werk geweest zijn.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

            ja was zeker wel een heel werk. Maar bedankt voor de positieve reactie. Wat is een beetje gangbare maat dan voor de foto's ??
            Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

            Comment


            • #7
              Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

              Wat is een beetje gangbare maat dan voor de foto's ??
              Bij mezelf ingesteld op 654*433 en ik vind dit eigenlijk al een beetje aan de kleine kant. Er zitten trouwens nog enkele foutjes in
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

                Oorspronkelijk geplaatst door jpschouten
                ja was zeker wel een heel werk. Maar bedankt voor de positieve reactie. Wat is een beetje gangbare maat dan voor de foto's ??
                800 pixels breed is heel aangenaam, tenzij je met een verouderde schermresolutie werkt. Ik werk op een laptop & PC van 1600 x 1200 & op mijn bureau een PC van 1280 x 1024.

                Comment


                • #9
                  Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                  Niet iedereen kan of wil een flash player downloaden en installeren.
                  Tsja, zonder flash-plugin zullen er wel meer sites aan je voorbij gaan dan

                  Ik vind dat er nogal veel lege ongebruikte ruimte rondom is, die je dan beter had kunnen benutten door de fotootjes iets groter te houden...

                  En je moet eens iets langer kijken naar o.a. de onscherpe achtergronden .. ik zie daar rare jpg-artefakten .. ik denk dat de jpg-compressie beetje aan de hoge kant is

                  Voor de rest wist ik meteen waar ik moest klikken en zo, dus dat zit wel goed! Layout is niet echt mijn smaak, maar waarschijnlijk wel die van jou

                  Comment


                  • #10
                    Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

                    Mooie site, toch twee opmerkingen:

                    Het nieuws-venster zou ik anders doen
                    Het privegedeelte is allesbehalve prive genoeg ( twee logins met bijhorend paswoord )

                    hesy.be
                    BD0319BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

                      Zelfde opmerkingen als Hesy:

                      - dat nieuwsvenster zal je makkelijk wat groter kunnen maken (ROWS="20" ipv ROWS="6" bijvoorbeeld)
                      - in je broncode staat de map van je privéboek, dus makkelijk te bekijken

                      Bovendien zou ik niet met zoveel frames werken. Dat maakt een site onvoorspelbaar. Bij het resizen van je browser herschalen de marges bovenaan en links niet mee, zodat het oogmerk van gebruiksvriendelijkheid naar mensen met een klein scherm een beetje in het gedrang komt.

                      Verder vind ik het wel netjes in elkaar gestoken. Die SimpleViewer is zowat de beste gratis flash fotoviewer op dit ogenblik. Net zoals alles heeft het zijn beperkingen (niet iedereen heeft flash), maar ook zijn voordelen (het oogt gelikt, het navigeert prettig, afbeeldingen kunnen niet meteen naar de harde schijf gesleept worden).

                      De grootte van de foto's zijn waarschijnlijk onvoldoende om de kwaliteit van de werkelijke grootte te beoordelen (scherpte, ruis, etc), maar ik vind ze groot genoeg om de foto's als geheel te appreciëren.
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

                        BEDANKT voor de goeie adviezen,
                        heb mijn site gelijk aangepast. Graag dat jullie hem nog even bekijken of hij nu beter is. Op de genoemde punten dan.

                        1 Nieuws tabel een stuk vergroot, ben het ermee eens dit is een stuk overzichtelijker
                        2 Mainframe groter gemaakt, waardoor de foto's een grote van 512x512 krijgen op 1280x1024 zonder dat simpleviewer hem verkleint. Heb in de 1024 modus gekeken zag er ook een stuk beter uit.
                        Heb eveneens de thumbnails 2 bij 5 gezet waardoor er meer ruimte is voor de foto's
                        3 heb de foto pagina ook veranderd, wat leuker gemaakt.

                        Dat waren de behandelde puntjes, het feit dat je een flashplayer moet gebruiken, tja dat laat ik even zo, de meeste hebben toch wel flash.


                        Over de beveiliging van de privefoto's dit was een testje omdat ik niet wist hoe ik het aan kan pakken om het goed te doen, heeft iemand misschien suggesties hoe ik het het beste en veiligst kan doen ??
                        Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

                          Oeioei ... er staat niks meer nu!

                          Wat de beveiliging betreft is het makkelijkste om gebruik te maken van een .htaccess file die je directory beschermt. De meeste providers voorzien een control panel om je site te beheren. Daarin kan je meestal ook aangeven welke mappen je wil beveiligen, zodat je zelf de .htaccess niet moet aanmaken.

                          Meer info op http://webmaster-resources.web-maste...-htaccess.html
                          of http://www.webmastersguide.com/htacc...i/htaccess.htm

                          (maar er is via google vast nog wel meer info te vinden)

                          edit: ik vermoed dat je op dit ogenblik de bestanden opnieuw aan 't uploaden bent... ik zal nog even wachten om verder te piepen.
                          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Commentaar gevraagd nieuwe website

                            thx voor het advies, ja ben bezig met uploaden van de site, ging ffe fout dus doe het nu helemaal opnieuw
                            Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

                            Comment

                            Working...
                            X