PDA

Volledige versie bekijken : Gepersonaliseerde avatar

pendragon
26 juni 2005, 20:48
Ik zie dat een aantal forumleden een gepersonaliseerde avatar gebruiken.
Maar in de user cp zie ik niet hoe ik ook zoiets kan doen.
Kan iemand mij de procedure uiteenzetten?

Tnx !

Hombre
26 juni 2005, 20:51
Lees deze topic (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=71855&highlight=avatar) even door. :cool:

Willy

ajuin
26 juni 2005, 21:09
nooit in user cp zoeken, altijd in het forum :p :p

pendragon
2 juli 2005, 11:11
Ok, bedankt voor de tips.:)
Ik heb een 2-tal dagen geleden mijn avatar doorgemaild.
Moet ik nu zelf nog iets doen in de user CP af gaat alles gewoon vanzelf?

filipo
2 juli 2005, 13:03
Alles gaat vanzelf. Je hoeft niets meer te doen.
Je krijgt wellicht nog een berichtje van Sven dat de avatar online staat en dus zichtbaar geworden is voor iedereen ... :cool:

RonnyE
2 juli 2005, 14:18
Ik ben al een tijdje opzoek naar een persoonlijke avartar waarin mijn naam 'Engelen' als figuur verwerkt is. Een engeltje dus.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren of moet ik daar een grafisch ontwerper voor aanspreken. Bedoeling is ook dat dit als mijn kenmerk op de foto's gaat komen ...

Greetz, RonnyE

anendel
12 juli 2005, 14:15
Een engeltje dus.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren of moet ik daar een grafisch ontwerper voor aanspreken. Bedoeling is ook dat dit als mijn kenmerk op de foto's gaat komen ...

Je kan een grafische vormgever aanspreken om zoiets voor je te maken. Maar ja, veronderstel niet dat je hem/haar voor zoiets gaat betalen?
Misschien kan je zelf iets tekenen/inscannen uit een boek of magazine en bewerken in photoshop?
Of ergens een beeldje fotograferen en in PS hoog contrast instellen en eventueel een filter erop zetten zodat je een soort 'tekening-gevoel' krijgt?

Anyway, als je een mooie afbeelding hebt waarvan je houdt, en het lukt je totaal niet; mail het naar mij ;)

ajuin
12 juli 2005, 14:19
als professioneel fotograaf (he ronny :D ) moet ie dat zelf kunnen vind ik... :rolleyes:

ik ga er ook binnenkort nog eens eentje maken

RonnyE
12 juli 2005, 14:51
als professioneel fotograaf (he ronny :D ) moet ie dat zelf kunnen vind ik... :rolleyes:

ik ga er ook binnenkort nog eens eentje maken

Hey Ajuin :p

he he, eigenlijk niet volledig mee eens. Ik denk dat er een groot verschil is tussen een fotograaf en een grafisch ontwerper. Ik ben het eerste maar niet het tweede. Zie ook reads een tread eerder van mij ... de fotografen zullen in de toekomst samenwerken met grafisch ontwerpers en andersom :)

Trouwens als jij weet waar ik 'engelen' kan fotograferen mag je het mij zeggen ;-)
Greetz, RonnyE

RonnyE
12 juli 2005, 14:53
Je kan een grafische vormgever aanspreken om zoiets voor je te maken. Maar ja, veronderstel niet dat je hem/haar voor zoiets gaat betalen?
Misschien kan je zelf iets tekenen/inscannen uit een boek of magazine en bewerken in photoshop?
Of ergens een beeldje fotograferen en in PS hoog contrast instellen en eventueel een filter erop zetten zodat je een soort 'tekening-gevoel' krijgt?

Anyway, als je een mooie afbeelding hebt waarvan je houdt, en het lukt je totaal niet; mail het naar mij ;)

Ik zal eraan denken :G

Greetz, RonnyE

ajuin
12 juli 2005, 15:32
Trouwens als jij weet waar ik 'engelen' kan fotograferen mag je het mij zeggen ;-)
Greetz, RonnyE
in een kerstboom?

ik heb zelf ook PS op mijzelf geleerd, en heb nog een lange weg af te leggen. ik hoop dat je engeltje duidelijk blijft in de kleine avatars. zorg dus voor een duidelijke voor- en achtergrond

Baron
12 juli 2005, 15:38
Hey Ajuin :p

he he, eigenlijk niet volledig mee eens. Ik denk dat er een groot verschil is tussen een fotograaf en een grafisch ontwerper. Ik ben het eerste maar niet het tweede. Zie ook reads een tread eerder van mij ... de fotografen zullen in de toekomst samenwerken met grafisch ontwerpers en andersom :)

Greetz, RonnyE

Ik ben het tweede en oefen hard voor het eerste ... :D
Ik weet wel een adreske voor die engelen, probleem is, is enkele reis :D

RonnyE
12 juli 2005, 15:41
Ik ben het tweede en oefen hard voor het eerste ... :D
Ik weet wel een adreske voor die engelen, probleem is, is enkele reis :D

LOL tja zo erg wil ik het niet drijven ;)

Greetz, RonnyE

JurgenTn
14 juli 2005, 11:58
Ben ook het tweede met ruime interesse voor het eerste. Zowiezo hebben optie twee en één raakvlakken. Ze kijken met andere ogen naar de realiteit, hebben (normaal gezien) oog voor detail, compositie, verhoudingen, harmonie, ...
Voor avatar zijn vereenvoudigde ontwerpen van ExLibris bruikbaar. Daar bestaan zeer mooie voorbeelden van ;)
(avatar kan eigenlijk een beetje beschouwd worden als digitaal ExLibris)

RonnyE
14 juli 2005, 12:11
Ben ook het tweede met ruime interesse voor het eerste. Zowiezo hebben optie twee en één raakvlakken. Ze kijken met andere ogen naar de realiteit, hebben (normaal gezien) oog voor detail, compositie, verhoudingen, harmonie, ...
Voor avatar zijn vereenvoudigde ontwerpen van ExLibris bruikbaar. Daar bestaan zeer mooie voorbeelden van ;)
(avatar kan eigenlijk een beetje beschouwd worden als digitaal ExLibris)

Euh Exlibris? klinkt latijn, heb ik ook gevolgd maar had maar 28% op dat vak :o Wa is da?

Greetz, RonnyE

JurgenTn
14 juli 2005, 13:50
Beetje off-topic, maar onderstaande links zijn toch de moeite waard ;)

http://www.exlibriswereld.demon.nl/dutch/index_info_el.htm
http://www.sint-niklaas.be/modules/phpwiki/index.php?pagename=Wat%20is%20een%20exlibris%3F

ofwel eens zoeken via google naar "exlibris". Normaal in twee woorden "Ex Libris"

Zou ik ook eigenlijk eens moeten maken :clown:

RonnyE
14 juli 2005, 16:07
allee ik had het toch al just dat het latijns was :p

maar nu weet ik ook wat het betekent :G

Greetz, RonnyE