Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

747

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 747

    Afgelopen dinsdag ben ik even een uurtje vliegtuigen wezen kijken op Schiphol. Helaas was het enigzins bewolkt. Toch heb ik deze resultaten verkregen:





    Ik heb nog een paar 737's, een Fokker 100 en iets waarvan ik niet weet wat het is op mijn fotopic staan. De link:



    Ik had eigenlijk verwacht dat ik met mijn 300mm tekort zou komen. De eerste foto hier is echter op 70mm genomen... Makkelijk was het niet, ze komen best dicht langs en best vlot overvliegen.

  • #2
    Re: 747

    vooral de tweede erg mooi, goed moment zo met die lichten erbij.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 747

      Ik vind het minder dat de toestellen er niet helemaal opstaan.. vooral de 2e vind ik mooi.. alleen jammer dus.
      www.stayonthescene.nl
      Manga Huisman
      Freelance Fotograaf

      Comment


      • #4
        Re: 747

        Mooie foto's! Heb je hier spotmeting gebruikt? Of belichtingscorrectie?
        Ben erg benieuwd!

        Roy

        Comment


        • #5
          Re: 747

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384

          Ik heb nog een paar 737's, een Fokker 100 en iets waarvan ik niet weet wat het is op mijn fotopic staan.
          Het vliegtuig waarvan je niet weet wat het is, is denk ik degene met registratie F-GLGM.
          Dit is een airbus A320-212 van Air France

          zie hier voor foto van dit vliegtuig op airliners.net

          groeten

          Comment


          • #6
            Re: 747

            De tweede is schitterend... vooral het geel van de landingslichten en het blauw van de 747 gaan mooi samen

            Comment


            • #7
              Re: 747

              De tweede vind ik ook de beste

              De eerste vind ik de scherpte prima, alleen de compositie een beetje minder, maar tja , als je foto's van airliners net ziet ben je al gauw verwend

              Comment


              • #8
                Re: 747

                @ Lumix FZ-20: Nee geen spotmeting. De 300D heeft niet eens de mogelijkheid om direct voor spotmeting te kiezen. (door AE-lock te gebruiken krijg je wel spotmeting). Meestal probeer ik de situatie in te schatten en dan gewoon een belichtingscompensatie in te stellen. Dat werkt best goed. Deze foto's zijn lichtelijk onderbelicht. Ik begrijp dat jij een FZ-20 is. Met die camera zal je hier wellicht weer heel anders moeten omgaan, het is een beetje een kwestie van je camera leren kennen.

                @Robert62: Thanks Zo recht van onderen wist ik achteraf niet meer te vertellen wat het nou eigenlijk was... Zo'n expert ben ik nou ook weer niet

                Comment

                Working...
                X