Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Badges en Lowepro verlijmen....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Badges en Lowepro verlijmen....

    Eerste poging :

    Standaard secondenlijm was een grandioze fiasco
    De schitterende badge in zijn vol ornaat kwam er terug af enkel de lijm bleef op de kostelijke Lowepro tas achter ....

    Tweede poging :

    Na een bezoekje aan de plaatselijke Gamma (waar ik geen aandelen heb ) kwam ik tot de volgend vaststelling.
    Volgens mij zijn Lowepro tassen gemaakt uit Nylon of Polypropyleen...
    Eén bepaald merk van lijm nl. Pattex was daar heel duidelijk in! Op ALLE Pattex lijmwijzerkaartjes staat :
    Nylon, Polyethyleen (PE), Polypropyleen (PP) en Teflon : niet te verlijmen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dus ging ik een kijkje nemen tussen de Bison lijm :
    Overduidelijke keuze na hulp van de aanwezige hulpcomputer kwam ik natuurlijker wijze op Bison Textiellijm.
    Thuisgekomen zowel op de Lowepro tas als op de achterzijde van de badge een kleine hoeveelheid lijm gesmeerd (heel dun volgens de beschrijving) een minuutje laten drogen. Vervolgens een hard voorwerp achter de stof van de tas gestoken en flink aangedrukt.
    Het resultaat : Verbluffend stevige verlijming zonder badge of tas te beschadigen
    Ook op de klep van mijn McLaren petje verliep dezelfde handeling vlekkeloos !!
    Hopelijk hebben jullie hier iets aan en helpt het jullie op weg om onze oh zo gekoesterde trots permanent te kunnen tonen aan heel de wereld


    **** MILJAARDE F... STOP

    We zullen iets anders moeten vinden vrees ik...... In alle staten ben ik zonet tot de vaststelling gekomen dat de badge toch nog loskomt en dus niet stevig genoeg vast gelijmd is dmv poging 2
    Ik vrees dat er nix anders opzit dan naald en garen boven te halen maar die badges zijn wel keihard ...
    Triest wacht ik ff af of jullie een afdoende oplossing hebben gevonden.

    Dit is het resultaat uiteindelijk geworden

    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

  • #2
    Hallo Tribal69,

    Bedankt voor het delen van je ervaringen ...
    We zijn weer een stuk dichter bij een "permanente" verlijming ... of toch niet?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      hallo Luc/Tribal 69

      moet ik nu tot de vaststelling komen dat gewoon een badgeke
      aanbrengen op .... veel moeilijker is dan een goede (sport)foto maken ??
      Keep trying.

      Comment


      • #4
        hallo Luc/Tribal 69

        moet ik nu tot de vaststelling komen dat gewoon een badgeke
        aanbrengen op .... veel moeilijker is dan een goede (sport)foto maken ??
        Keep trying.
        Hela Luc, in dat eerste ben ik tot hiertoe toch nog niet geslaagd zoals je kunt lezen. In dat tweede (sport)foto of ik daar al in gelukt ben is nog maar de vraag he
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          T'is wel grappig dat we allemaal aan de sukkel zijn.
          Ik was ook al tot de conclusie gekomen dat poging één mislukt ( secondenlijm )
          Ben al blij dat ik nog geen investering gedaan heb in poging twee was het wel van plan.

          Bedankt Tribal69 voor het mededelen van uw ervaring, we blijven met ons alle experimenteren zeker.

          Groeten,
          Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
          Lidnummer BD0066BE

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Ik denk dat we zaterdag beter met zijn allen kunnen experimenteren met badges en lijm in plaats van shootings te gaan houden .
            Het Brico is wel vlakbij ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Man, man, man, miserie, miserie, miserie, !!!
              Straks gaan we ze nog moeten gaan "nieten"...

              Misschien weer een dom idee: eens naar Lowepro mailen ????
              Wie zijn "Inglees" is hier zeer goed ?

              Dat van de webmaster ?

              Dat maakt altijd INDRUK als ze een mailtje van een heuse WEBMASTER krijgen !!!
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                <font face="Comic Sans MS">JIEHAAA !
                Mijn badges zijn ook aangekomen, nu zien uit te vissen hoe we ze het best aan de Lowepro bevestigen
                Tiens, heeft mijn vrouw vroeger geen avondcursus confectie gevolgd ??? Ik zal haar straks eens lief aanspreken .</font id="Comic Sans MS">
                Joe
                Nikon D90

                Comment


                • #9
                  Ik heb een Hedrgen-tas ( ook iets kunststofachtigs-achtigs noem ik het maar). Noppes met textiellijm... het enige dat bij mij wel werkt is secondenlijm van Pattex " Gold Quality Gel" ( héhé); omdat die gel 'poreuze oppervalkten vult'. Badge hangt er sinds gisteren nog stevig op. Voor de rest ken ik niks van al die toestanden, maar het hangt
                  Peter

                  http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                  http://www.photoblog.be/peterwarson

                  Comment


                  • #10
                    [**** MILJAARDE F... STOP
                    Geen erg ! Die Bison lijm niet weggooien !
                    Je kan er misschien vlindertjes of libellekes mee vastlijmen ?
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Marc




                      Belgium
                      2765 Posts
                      Posted - 02 October 2002 : 20:48:21
                      --------------------------------------------------------------------------------

                      quote:
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      [**** MILJAARDE F... STOP

                      --------------------------------------------------------------------------------



                      Geen erg ! Die Bison lijm niet weggooien !
                      Je kan er misschien vlindertjes of libellekes mee vastlijmen ?

                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Marc
                      www.pbase.com/mvb
                      YTP! You're the Photographer!

                      Remember the saying, "It's a poor craftsman that blames his tools."

                      LOL Marc

                      Mannekes ge kunt het echt niet geloven en gelukkig dat niemand het ziet .
                      Poging der wanhoop boerkesgaren en een naald zover ben ik al na een paar keer ferm in mijn vingers gestoken te hebben ga ik morgen verder met ronde 3
                      HET MOET EN ZAL EROP KOMEN
                      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                      Comment


                      • #12
                        Tja, officieel heb ik mijn badges nog niet... Stiekem een paar gepikt... Euh in leen gekregen van The_Wolf. Ik ben aan experiment: 1. Siliconen High Tack Seven (Soudal).
                        Houd ik m'n halve badkamer mee aan elkaar !
                        Post morgen het vervolg...

                        Comment


                        • #13
                          Naald en draad mannen

                          Monique

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb mijn badges ook gekregen vandaag, waarvoor hartelijk dank aan de crew !

                            Maar volgens mij is er niks mis met die badges hoor....'t probleem ligt bij die verdomde Lowepro-kabaskes die kwalitatief gezien niet aan onze badges kunnen rieken !

                            Stef

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by zippo
                              Naald en draad mannen

                              Monique
                              of "poep-rivetten" zullen ook wel goed zijn denk ik...

                              Stef

                              Comment

                              Working...
                              X