Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e keer: Gilze-Rijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1e keer: Gilze-Rijen

    Hoi.

    Dit is de 1e keer dat ik iets in show case post. Hopelijk bevalt het jullie.
    Alle commentaar is welkom.



    Last edited by Maesar; 21 juni 2005, 21:30.

  • #2
    Re: 1e keer: Gilze-Rijen

    Hoi Maarten!

    Mijn voorkeur gaat naar de 2de foto, vanwege de mooie compo en het contrast. Helaas vindt ik geen beide echt scherp, maar dat kan aan mijn ogen liggen natuurlijk .

    In elk geval, ik kijk uit naar meer foto's!

    groetjes,
    Johan

    Comment


    • #3
      Re: 1e keer: Gilze-Rijen

      Voor mij ook de tweede. Erg moeten croppen
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: 1e keer: Gilze-Rijen

        Sorry, maar vind beide te onscherp om te kunnen bekoren.

        Maar geef de moet niet op.
        Ik bedoel dit als possitief commentaar en geen afbreuk ¡¡¡
        www.wildlifepixs.com

        Comment


        • #5
          Re: 1e keer: Gilze-Rijen

          Ik mis ook wat scherpte, maar de eerste is wel mooi zo, met die heldere, blauwe lucht!

          Grtz,F@bke
          Je hoeft niet ziek te zijn, om beter te worden.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Re: 1e keer: Gilze-Rijen

            Kan ik met USM nog betere resultaten behalen? Ik heb al een verscherp poging gedaan.

            Hoe trek je dit soort foto's eigenlijk het beste? Hoe zit dat met de scherpstelling: op oneindig, vast focuspunt, continue autofocus, ...? Alle tips zijn welkom.

            Alvast bedankt

            Comment


            • #7
              Re: 1e keer: Gilze-Rijen

              Hoi,
              omdat ik het was die ze nogal onscherp vond, wil ik je wel effe wat raad geven die misschien de volgende keer kan helpen.

              - Gebruik een snelle sluitertijd (1/500 of hoger)
              - Gebruik indien nodig voor je slutiertijd een hogere ASA (400-800). Let wel je ruis zal dan iets toenemen.
              - Gebruik misschien een statief (monopod of andere)
              - Zet je autofocus op continue zodat je het onderwerp volgt, de autofocus zich aanpast op het onderwerp.
              - Indien je kan shoot dan verschillende foto's achter elkaar. Continue shots.
              - Probeer een een diaf waarde van 1.8 of hoger getal (maar vergeet je snelle sluiter tijd niet he)

              En vooral blijven oefenen, ik kan dit allemaal gemakkelijk zeggen, maar heb vaak ook nog onscherpe beelden hoor. Wees maar gerust die heeft idereen.

              Hopelijk help dit een beetje.
              www.wildlifepixs.com

              Comment


              • #8
                Re: 1e keer: Gilze-Rijen

                Oorspronkelijk geplaatst door Plette
                Hoi,
                omdat ik het was die ze nogal onscherp vond, wil ik je wel effe wat raad geven die misschien de volgende keer kan helpen.

                - Gebruik een snelle sluitertijd (1/500 of hoger)
                - Gebruik indien nodig voor je slutiertijd een hogere ASA (400-800). Let wel je ruis zal dan iets toenemen.
                - Gebruik misschien een statief (monopod of andere)
                - Zet je autofocus op continue zodat je het onderwerp volgt, de autofocus zich aanpast op het onderwerp.
                - Indien je kan shoot dan verschillende foto's achter elkaar. Continue shots.
                - Probeer een een diaf waarde van 1.8 of hoger getal (maar vergeet je snelle sluiter tijd niet he)

                En vooral blijven oefenen, ik kan dit allemaal gemakkelijk zeggen, maar heb vaak ook nog onscherpe beelden hoor. Wees maar gerust die heeft idereen.

                Hopelijk help dit een beetje.
                Thanks Plette.

                - sluitertijd was 1/400 bij de meeste foto's: is blijkbaar nog te traag?
                - een statief heb ik spijtig genoeg nog niet (maar zal nog wel komen)
                - autofocus was continu
                - af en toe heb ik ook reeksopnames
                - diafragma was meestal 6,3 - 11

                Mijn grootste vraag betreft eigenlijk de scherpstelling zelf. Welk scherpstelpunt neem je best? Aangezien de toestellen niet altijd midden op de foto staan, lijkt me dat ik niet dat ik het middelste punt kan gebruiken. Voor AF lock heb je geen tijd... Wat indien je meerdere toestellen tegelijk trekt of toestellen die een split maken. Je hebt dan toestellen aan de zijkant van de foto. Hoe kan je deze toch scherp houden?

                Ik weet dat ik veel vragen in 1 keer stel, maar het is dan ook mijn 1e poging om vliegtuigen te fotograferen. Alvast bedankt voor de tips.

                Comment


                • #9
                  Re: 1e keer: Gilze-Rijen

                  Niemand tips?

                  Thx

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1e keer: Gilze-Rijen

                    Ik gebruik meestal alleen het middelste scherpstelpunt.
                    Enkel bij een formatie van meerdere vliegtuigen gebruik ik ze allemaal.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1e keer: Gilze-Rijen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Schanske
                      Ik gebruik meestal alleen het middelste scherpstelpunt.
                      Enkel bij een formatie van meerdere vliegtuigen gebruik ik ze allemaal.
                      Maar wat als het toestel niet volledig in het midden van je beeld vliegt? Softwarematig verscherpen?

                      Comment

                      Working...
                      X