Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TFT schermen (budgetprijs)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TFT schermen (budgetprijs)

    Deze week vastgesteld dat mijn CRT-monitor geen goede kleuren meer weergeeft en vooral te donker...
    Ik had enkele foto's bewerkt en kreeg reclamaties waarom ik redelijke foto's verknoeide...
    Ik heb dus enkele foto's op een CD'tje gebrand en meegenomen naar het werk, waar ik dus een hemelsbreed verschil in kleur en scherpte ontdekte.
    De gebruikte monitor was er eentje van Eizo.

    Ik ben dus op zoek naar een TFT scherm, 17 inch, kostprijs rond de € 300,- ofwel een 19 inch, als de prijs binnen de perken blijft.
    Ik heb wat zitten rondzoeken en heb een fantaschtisce test gelezen in een thread van meer dan 7 blz, maar deze schermen liggen ver boven mijn budget.
    Daar kwam Samsung en Viewsonic als betere uit.
    Nu hebben beide eveneens budget schermen, net als Eizo.

    De bedoeling is voornamelijk fotobewerking (via photoshop, bijgeleverde Nikon/Canon software), soms een DVD-filmpje (heb geen TV...), GEEN games en wat Microsoft Office toepassingen.

    Maak ik met een goede keuze uit 1 van die 3 merken, voor die prijs of MOET je dure (semi-)professionele schermen aanschaffen ?

  • #2
    Re: TFT schermen (budgetprijs)

    IK werk hier sinds een jaartje met twee AG NEOVO F-417B en ben daar zeer
    kontent van.Aankoopprijs was 399,- maar ze zijn u al verkrijgbaar rond de 245 euro.

    De 419b (19 inch) staat nu dacht ik rond de € 349.

    Ik kocht ze bij Microman .
    Hier heb je een pdf file met prijzen en gegevens van al hun type monitoren die
    ze verkopen !
    Last edited by Fabbe; 18 juni 2005, 13:10.

    Comment


    • #3
      Re: TFT schermen (budgetprijs)

      Voor fotobewerking blijf ik trouw aan de CRT monitor, misschien ben ik van de oude stempel, kan best zijn. Maar ik ken veel professionele fotografen die mijn mening delen. Ik kocht voor twee weken een IIyama Vision Master Pro 514, 22 inch scherm en gekalibreerd met Optical soft en Colorvision Spyder.
      Resolutie 1600 x 1200 @85 Hz Kostprijs een goeie 600 Euro, das ni overdreven voor een 22 Inch. Ik weet nog goed dat dergelijke schermen vroeger rond en boven de 100.000 Bfr zaten.

      No TFT for Me, Thanks.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: TFT schermen (budgetprijs)

        Ik heb een Eizo L568, zeer goed scherm. Voor dit scherm is het wel handig een digitale uitgang te hebben op je pc.
        Dit scherm kost 400 euro bij http://www.digitalo.de/. Leveren goede service, ze hebben alleen een probleem met de telefoon openen.

        Indien je een TFT scherm koopt, kijk dan wel of je het in hoogte, etc kan verstellen . Dit is zeer handing !!!

        Ik heb hier voor ook een CRT gehad, en ik mis hem zeker niet!
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

        Comment

        Working...
        X