Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kras op PC-beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kras op PC-beeldscherm

    Ik heb vandaag net een kras op mijn PC-monitor ontdekt (een gewone beeldbuis-monitor, geen LCD of TFT...) . Dit is enorm vervelend. Weet iemand of zo'n kras op een of andere manier kan verwijderd worden (met een polierpasta of zo?). 'k Zou niet graag mijn monitor moeten veranderen voor die ene kras, maar anderzijds is dit enorm storend als je foto's aan het bewerken bent (vooral de lichte tinten...)
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: Kras op PC-beeldscherm

    is het een diepe kras??
    anders eens zoeken bij de lokale doehetzelver naar symoniseer-vloeistof,
    (wel zien of't ook voor glas gaat), dat kan wel altijd wat krasjes (als ze niet te diep zijn, je mag ze in principe niet voelen met je nagel) wegwerken. als ze toch diep is, geen idee.
    Nikon D90 | kitlens 18-105 3.5 | kitlens 70-300 4.5

    Comment


    • #3
      Re: Kras op PC-beeldscherm

      Op het glas zit waarschijnlijk een anti-reflectie laag. En de kras zal daar wel inzitten (het glas zelf is veel harder, en daar komt niet zo gemakkelijk een kras in). Pas dus een beetje op met polijstpasta of vloeistof, want daarmee kan je die laag beschadigen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Kras op PC-beeldscherm

        Ik vreesde er ook al wat voor dat er een of andere coating op het beeldscherm moet zitten. Grrr...moest die kras nu ook juist midden in het beeldscherm zitten hé!
        'k Ben al wat gaan rondneuzen op het net, maar daar las ik net hetzelfde... Bij sommige merken werkt het prima, bij anderen dan weer niet...
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

        Comment


        • #5
          Re: Kras op PC-beeldscherm

          is het een extreem groot CRT scherm??
          anders kan je hetgeen met de kras online zetten om te verkopen en zelf een nieuw beter kopen

          er zijn altijd wel studenten enzo die dat niet erg vinden da er een kraske inzit
          (mja dan verliest ge wel wat door het te verkopen, ma 't is wel een mogelijke oplossing, zo is u scherm nog niet geheel verloren)
          Nikon D90 | kitlens 18-105 3.5 | kitlens 70-300 4.5

          Comment


          • #6
            Re: Kras op PC-beeldscherm

            ze verkopen in gsm winkels zo'n tubekes om krassen uit gsm-schermkes te krijgen. Misschien is dat een oplossing?

            Comment


            • #7
              Re: Kras op PC-beeldscherm

              'k Heb een reply teruggekregen van de fabrikant (Medion). die wisten mij te bevestigen dat er op dat type scherm geen anti-reflexie coating was. 'k Zal het dan toch eens wagen met zo'n GSM polish...Als het niet werkt, dan heb ik een goed uitvlucht om een TFT-scherm to kopen
              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

              Comment


              • #8
                Re: Kras op PC-beeldscherm

                Dat produkt voor GSM schermen is voor krassen in plastiek bedoeld en niet specifiek voor glas ... als het al helpt dan is het nog niet zoals het zou moeten helpen.

                Voor glas bestaan er ook dergelijke produkten, meestal gebruikt door horlogemakers en onderhoudspersoneel van vliegtuigen. Ze kuisen daarmee de ruiten van vliegers ...
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Kras op PC-beeldscherm

                  geen id wat te doen met krassen maar ik heb net hetzelfde, een sony flatscreen televisie waar op een dag zomaar effe 2 mooie diepe lijnen waren ingetrokken, precies met een glassnijder gedaan en mijn aquarium vertoonde op een dag een identieke diepe kras, hoe ze erin komen is mij een raadsel maar tis vrij vreemd want hier wonen geen kinderen en de tv staat op een kamer waar ik alleen dus kom...
                  ik denk niet dat een pasta ofzo een echte kras gaat wegdoen hoor, tenzij je paar dagen lang zit te wrijven om het glas plat te polieren

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kras op PC-beeldscherm

                    Tenzij het een hele dure, bijzondere monitor is zou ik toch overwegen om hem te vervangen voor die toepassingen waar het echt storend is. Je kunt hem altijd nog als 2e monitor gebruiken. Dan zal die kras niet zo storen.

                    De waarde van een 2e hands CRT scherm is zo ongeveer nihil

                    Ik vermoed dat als je gaat poetsen het resultaat nog wel eens erger kan zijn tenzij het een heel ondiepe kras is.
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kras op PC-beeldscherm

                      Grmblm
                      Bij medion hadden ze mij gegarandeerd dat er geen coating op mijn scherm was... Ja dat zal wel!!!! Toen ik er met carpolish over begon te wrijven kreeg ik een enorme doffe vlek!
                      Enfin, eind goed, al goed, na 2 uur polishen en na afwerken met een dremel met polish-schijf, was al de coating van mijn scherm...maar ook mijn kras. En buiten een iets helderdere kleuren zie ik weinig verschil! Mijn scherm is dus zo goed als nieuw en heeft een tweede jeugd
                      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kras op PC-beeldscherm

                        mja, ik ben blijkbaar te laat maar niet doen is dus de boodschap ... heb hier zo'n tv staan met een putje in ... had die op de zetel gezet om tv-tafel te verzetten en ineens begon die tv te kantelen ... in een reflex spurte ik naar die tv uiteraard, maar helaas had ik op dat moment een hamertje (ja, een hamertjeeeeeuuuh ) vast, met als resultaat dat putje dus ... ook overal geinformeerd, zelfs bij carglass enzo maar daar is dus niks aan te doen!

                        Ik hoop voor jou dat je niet te veel lagen hebt weggeslepen en dat je geen stralingen op je gezicht krijgt zo!?
                        Hou er ook rekening mee dat zo'n beeldbuis luchtledig is hé, als de sterkte van je glas weg is zou die vroeg of laat wel eens kunnen imploderen!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kras op PC-beeldscherm

                          Neen hoor, ik heb er geen spijt van dat de coating eraf is...nu ben ten minste van die kras af!!!
                          Wat de straling betreft...da's een goedkope zonnebank
                          En wat de stevigheid van het scherm betreft mbt. tot gevaar voor implosie : ik denk niet dat het verwijderen van een coating van een paar micron dik veel zal veranderen aan de dikte van het glas (de hardheid van het glas is trouwens te hoog om door zachte polish geschadigd te worden) 't is enkel de coating dat er af is.
                          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                          Comment

                          Working...
                          X