Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe Silicagel controleren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe Silicagel controleren

    Ik heb voor mijn fotouitrusting een aantal zakjes silicagel gekocht, maar ik weet niet hoe ik moet nakijken of deze nog doeltreffend zijn...Naar 't schijnt zou je naar de kleur moeten kijken, maar da's niet echt goed zichtbaar.
    Ik heb ook al ooit gehoord dat zakje die verzadigd zijn, terug gebruiksklaar kunnen gemaakt worden door deze in de microgolfoven te steken. Klopt dit? En zo ja, hoe lang moet zo'n klein zakje van 4 op 6 cm in de microgolf gestoken worden?
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: Hoe Silicagel controleren

    Oorspronkelijk geplaatst door flitske
    Ik heb voor mijn fotouitrusting een aantal zakjes silicagel gekocht, maar ik weet niet hoe ik moet nakijken of deze nog doeltreffend zijn...Naar 't schijnt zou je naar de kleur moeten kijken, maar da's niet echt goed zichtbaar.
    Ik heb ook al ooit gehoord dat zakje die verzadigd zijn, terug gebruiksklaar kunnen gemaakt worden door deze in de microgolfoven te steken. Klopt dit? En zo ja, hoe lang moet zo'n klein zakje van 4 op 6 cm in de microgolf gestoken worden?
    Ik zou zeggen totdat ze gaar zijn
    Ik zou toch oppassen met dit te doen !!
    Selica gel is een soort "zout" dat vocht opslorpt.
    Kweet niet of dat van die micro een goed idee is.
    Trouwens die zakjes kan je toch bijna in iedere verpakking vinden.
    Vraag eens bij een verkoper, die zal je wel gerust van die zakjes afhelpen.

    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #3
      Re: Hoe Silicagel controleren

      opwarmen mag zeker maar niet te lang
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Hoe Silicagel controleren

        Vroeger ook nog gehad, drogen in de oven tot de silica blauw was. Daarna laten afkoelen in een gesloten doos (of in 't labo in een dessicator ).

        Comment


        • #5
          Re: Hoe Silicagel controleren

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
          Vroeger ook nog gehad, drogen in de oven tot de silica blauw was. Daarna laten afkoelen in een gesloten doos (of in 't labo in een dessicator ).
          Exicator

          En inderdaad je kan silicagel gerust drogen in de oven of microgolfoven, je kan dit gerust enkele malen herhalen. (idd. bestaat in: blauw, bruin of oranje =droog, roze of wit: verzadigd met vocht)

          Comment


          • #6
            Re: Hoe Silicagel controleren

            Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen
            Exicator
            Tut tut, wij noemden dat een dessicator (zoek maar eens met Google op afbeeldingen)

            Comment


            • #7
              Re: Hoe Silicagel controleren

              Totaal geen probleem om silicagel te drogen , doorgaan kan vrij lang, binnen het bedrijf werken wij met zakjes van 250 gram deze worden herhaaldelijk gedroogd en terug in gebruik genomen (soms jaren) !.
              Ook qwa korrelmateriaal zijn er verschillen van klei tot silicium korresl,vandaar Silicagel (SiO2.H2O) is een vorm van poreus korrelig silicium dat 99,7% zuiver silicium is , drogen in conv.oven 15 min à 170°.
              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

              Comment

              Working...
              X