Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concertfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • concertfoto's

    Vraagje?

    Hoe komt het dat er op de verschillende sites van festivals en converten wel foto's staan maar van zo een slechte kwaliteit dat je soms met moeite nog kan zien wie het is die er op staat? Zelf ben ik al 5 jaar lang bezig met popfotografie (verzamelnaam voor alles wat met muziek en fotografie heeft te maken) en heb ik al verschillende namen op de gevoelige plaat vastgelegd. Waarom geven organisatoren geen geld uit aan degelijke foto's, zo een meerprijs is dat ook niet. Ik mag mezelf huisfotograaf noemen van een aantal festivals in vlaanderen maar omdat ik dat een hele zomer lang wil doen en de festivals degelijke foto's wil leveren, uiteraard tegen betaling alhoewel dat zeker niet overdreven veel is, kan dat hier blijkbaar niet en in het buitenland dus wel.

    heeft iemand ideeen of tips om toch "binnen" te geraken bij de diverse festivals.

    Met vriendelijke groet,

    CCF

    PS: mochten organisatoren dit toevallig lezen kijk dan eens naar voorbeelden op http://www.carlocoppejans.tk

  • #2
    Re: concertfoto's

    Ik erger mij er ook dikwijls aan ... denk dat het voor een deel ook te maken heeft met het feit dat de showbusiness een redelijk gesloten clubje is, waar je zonder connecties moeilijk in geraakt!?

    Ik heb foto's gezien van mensen die 10m dichter bij de artiest stonden dan ik, met apparatuur die 50x beter was, en die dan foto's afleveren waar ik triest van wordt

    Comment


    • #3
      Re: concertfoto's

      Ik zag ooit een 'professioneel' fotograaf (met statief ) en met zijn vinger op de shutterknop 5 fotos per seconde afvlammen. Duidelijk fotos zonder gevoel.

      Connecties helpen om binnen te geraken

      Mooie fotos trouwens, Carlo
      http://www.razziphoto.com/

      Comment


      • #4
        Re: concertfoto's

        foto's zijn nogal aan de kleine kant hé
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: concertfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
          foto's zijn nogal aan de kleine kant hé
          Dewelke?

          Comment


          • #6
            Re: concertfoto's

            die van CCF
            ben es gaan zien naar zijn concertfoto's

            hoe kleiner je foto's zijn, hoe hoger 't percentage geslaagde foto's is
            ik toon enkel mijn beste maar dan wel meestal op 900*600
            Last edited by Dirtyharry71; 14 juni 2005, 13:27.
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: concertfoto's

              Vaak worden die foto's ook gewoon door studenten genomen. In vacature staat nu bvb zo'n vacature voor vakantiejobs fotografie in Limburg & Antwerpen (denk via interimbureau) om oa op evenementen en festivals te fotograferen.
              Herinner me Maanrock vorig jaar waar een team met D70 rondliep, alles volautomatisch en schieten maar!
              Dusja, gewoon contacteren en een haalbaar voorstel maken. Voor een gratis weekend ticket werchter +vip-toegang+drinks& food wil ik dat ook misschien wel doen
              Stijn Swinnen
              Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
              I am not a gear whore showing off my glass collection

              Comment


              • #8
                Re: concertfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door anendel
                Vaak worden die foto's ook gewoon door studenten genomen. In vacature staat nu bvb zo'n vacature voor vakantiejobs fotografie in Limburg & Antwerpen (denk via interimbureau) om oa op evenementen en festivals te fotograferen.
                Herinner me Maanrock vorig jaar waar een team met D70 rondliep, alles volautomatisch en schieten maar!
                Dusja, gewoon contacteren en een haalbaar voorstel maken. Voor een gratis weekend ticket werchter +vip-toegang+drinks& food wil ik dat ook misschien wel doen
                Je zou al mogen blij zijn als je een op een goeie plaats mag staan om te fotograferen.

                Comment


                • #9
                  Re: concertfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                  Je zou al mogen blij zijn als je op een goeie plaats mag staan om te fotograferen.
                  En dat is voor mij ook voldoende ... hoef zeker geen vip-behandeling

                  Comment

                  Working...
                  X