Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Silicagel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Silicagel

    Momenteel bezig met creatie van onderwaterbehuizing maar ik ben nu op zoek naar plaats waar ze zakjes silicagel verkopen...
    En even belangrijk; wat kost dat zoiets?

    Iemand enig idee?

    Gr,
    thijs
    lowagie.be

  • #2
    Re: Silicagel

    Loop eens bij een schoenenwinkel binnen... en kijk uit! Want ze gooien u de kop er mee in.

    Nee serieus, die zaken hebben zat van die zakjes. Normaalgezien zit bij elke schoendoos een zakje of 2...

    Comment


    • #3
      Re: Silicagel

      In elk doosje bouten of moeren zit tegenwoordig ook zo'n zakje. Op het werk kan ik daar vrij gemakkelijk aangeraken (anders worden die toch weggegooid).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Silicagel

        Preservation Equipment Ltd (PEL) verkoopt dergelijke zaken, je hebt verschillende mogelijkheden:

        Silica gel is het goedkoopst. In korrels, kan tot 4 maal zijn eigen gewicht in vocht absorberen en kan door verhitting weer gedroogd worden. Heeft wel het nadeel dat het vocht blijft onttrekken, té droog kan ook een nadeel zijn!


        Art Sorb is wat duurder maar heeft een aantal interessante voordelen het is verkrijgbaar in korrels, in doek (non-woven) en in casettes. Dit product "ademt" het is zo geconditioneerd dat het altijd een relatieve vochtigheid (RH) geeft van 50%. Het is in staat om 5 maal meer op te nemen dan de gewone Silica gel. Kan eveneens gedroogd worden.


        Hou er rekening mee dat deze producten lithium chloride en/of silicium bevatten en daardoor niet onmiddellijk in contact mogen komen met corrodeerbare metalen zoals ijzer, aluminium, koper of zink.
        Kijk ook uit met stofdeeltjes: eigenlijk moet je de losse korrels in TYVEK-bags steken, die hebben een minimale "stofdoorlaatbaarheid" -DIN 55473-norm en zijn daardoor geschikt voor elektronische en optische toestellen/gereedschappen.

        In Nederland kan je eens informeren bij: http://www.helicon-cs.com/
        Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

        Comment


        • #5
          Re: Silicagel

          Oorspronkelijk geplaatst door Geert Alders
          Loop eens bij een schoenenwinkel binnen... en kijk uit! Want ze gooien u de kop er mee in.

          Nee serieus, die zaken hebben zat van die zakjes. Normaalgezien zit bij elke schoendoos een zakje of 2...
          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          In elk doosje bouten of moeren zit tegenwoordig ook zo'n zakje. Op het werk kan ik daar vrij gemakkelijk aangeraken (anders worden die toch weggegooid).
          Deze goedkope zakjes (made in China) laten te veel stofdeeltjes door en zijn daarom niet geschikt voor optische toestellen!

          Comment

          Working...
          X