Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Materiaal verzekeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Materiaal verzekeren

    Hallo iedereen , ik heb weer een snedig vraagje
    Ik neem mijn toestel en acc bijna overal mee naartoe , ( de mooiste foto's dienen zich immers onverwacht aan nietwaar ) . Daar dit zowel " op de markt " als " aan zee " is , en men tegenwoordig nergens meer " veilig " is , wou ik mijn materiaal laten verzekeren ( tegen diefstal , verlies enz ). Wij zijn met alles ( inboedel , auto , brandverzekering enz ) bij Fortis . het toestel en alle materiaal zijn automatisch mee verzekerd op volgende punten .
    1 Inbraak en diefstal ( inboedel dus )
    2 Onderweg diefstal ( als dit met geweld gebeurd en er getuigen zijn ) dus NIET als het bv uit je hotelkamer word gestolen .
    Verlies is al helemaal niet verzekerd .
    Ik heb bij mijn weten alle mogelijke instanties ( verzekeringen-banken ed ) gecontacteerd , maar zonder resultaat , Het verzekeren van fotomateriaal tegen diefstal ZONDER geweld ( dus bv uit diezelfde hotelkamer ) word niet gedekt . Verlies ook niet .
    Alle tips zijn meer dan welkom
    Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

  • #2
    Re: Materiaal verzekeren

    Doe eens een search, een tijdje terug is dat ook aan bod gekomen... En blijkbaar zijn er een aantal mensen die wel aan een verzekering konden komen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Materiaal verzekeren

      Een voorbeeldje ...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Materiaal verzekeren

        Heeft iemand ook ervaring met het daadwerkelijk uitbetalen i.g.v. schade/verlies/diefstal met verzekeringen

        Zou het zelf ook graag verzekeren, maar mijn ervaringen hebben me geleerd dat je alles kunt verzekeren, maar als het op uitbetalen aankomt er opeens allerlei voorwaarden gelden waardoor je er zo goed als geen aanspraak op kunt maken. Of anders doen ze zo moeilijk dat het vrijwel onmogelijk is om je geld te krijgen.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Materiaal verzekeren

          Uit vorige "draden" had ik de indruk gekregen dat het ging lukken via Fortis. Maar bij navraag in mijn bankkantoor doet Fortis geen dergelijke verzekeringen.
          Die worden gedaan door een zustermij, nl Fortis AG.
          Daar heb ik het echter nog niet nagevraagd, omdat ik nu al zeker ben dat dit enkel lukt als je al je andere verzekeringen daar hebt lopen. Van vrije markteconomie gesproken

          Comment


          • #6
            Re: Materiaal verzekeren

            Ik heb ook lang moeten zoeken naar een verzekering voor mijn fotomateriaal en heb ze uiteindelijk toch gevonden. Ik ben klant bij Fortis en daar moet je niet gaan zoeken. Bespaar je de moeite... Maar bij Fortis AG gaat het wel. Tenminste als je ook een andere verzekering neemt. Ik heb dus mijn woonverzekering overgezet van Fortis naar Fortis AG en daarbij dan ook nog eens vastgesteld dat die bij Fortis AG goedkoper was.
            Ik dacht trouwens dat Fortis en Fortis AG één pot nat was maar dat blijkt absoluut niet waar te zijn. Kan me niet schelen hoe dat daar in elkaar steekt; IK heb mijn verzekering.
            Als je meer info wenst stuur me dan maar een PM.
            NaXX

            Comment


            • #7
              Re: Materiaal verzekeren

              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
              Van vrije markteconomie gesproken
              Och, het is dankzij die vrije markteconomie dat je zelf in een oogwenk van de ene bank naar de andere kan springen.
              NaXX

              Comment


              • #8
                Re: Materiaal verzekeren

                Ethias (het vroegere OMOB) = Goed 'goedkoop' en alles dekkend zelfs eigen schuld en overal!, aanrader.

                Comment


                • #9
                  Re: Materiaal verzekeren

                  Ik meen nochthans dat het wettelijk verboden is om bijkomende voorwaarden aan een produkt (in dit geval de verzekering) te eisen. Of is dit intussen veranderd ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Materiaal verzekeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                    Ethias (het vroegere OMOB) = Goed 'goedkoop' en alles dekkend zelfs eigen schuld en overal!, aanrader.
                    OPGELET!!! Ook Ethias verzekert enkel fotomateriaal indien je er nog een andere polis lopend heb!
                    eMJeke
                    website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Materiaal verzekeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                      Ik meen nochthans dat het wettelijk verboden is om bijkomende voorwaarden aan een produkt (in dit geval de verzekering) te eisen. Of is dit intussen veranderd ?

                      Bwa neen, koppelverkoop is niet wettelijk toegelaten..... Maar er gaat ook geen mens zo zot zijn, om dit op papier te zetten.... En bewijs dit dan maar eens .
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: Materiaal verzekeren

                        Ik zit beroepshalve in een niet zo evidente wereld om te verzekeren (restauratie kunstwerken).
                        Ik heb dan ook door de jaren gemerkt dat de doordeweekse verzekeringsmaatschappijen bepaalde dingen door de band niet verzekeren, maar ... voor een goeie klant doet men altijd wat meer moeite! Ofwel wordt er dan een verzekering "op maat" gemaakt, ofwel gaat men dan voor U op zoek naar een maatschappij die wel dergelijk risico wil verzekeren (maar waar jij als individu wellicht weer bot zal vangen).
                        Daarom heb ik uiteindelijk alle verzekeringen ondergebracht bij één maatschappij. Zuiver financieel gezien is dat niet altijd het voordeligst, maar uiteindelijk wordt er wél altijd een oplossing gevonden en dat is voor mij het voornaamste (het zijn ook vaak mijn opdrachtgevers die dicteren hoe/wat/hoeveel ik moet verzekeren - zo was het voor mij ook slikken toen ik laatst een klant had die een dekking van 1,2 miljoen Euro vroeg voor de opdracht. We hebben die aangevraagd én gekregen (én het prijskaartje viel mee!). In een dergelijk geval is het erop of eronder want zonder die polis kan je naar die opdracht fluiten!).
                        Ik zie het dus ook niet meteen als een "koppelverkoop", maar eerder als een risicospreiding van hun kant - ik kan daar mee leven. Uiteindelijk is fotomateriaal voor hen een veel groter risico om te dekken dan uw tafel en bed.
                        Er is niets ter wereld wat men niet kan verzekeren ... maar tegen welke prijs?

                        P.S ... en een goeie makelaar doet ook wonderen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Materiaal verzekeren

                          Ik heb een verzekering van Fortis AG (via mijn verzekeringsmakelaar, niet via de Fortis bank dus). En die dekt idd. schade, diefstal, eigen onhandigheid en zonder eigen risico. Maar zoals eMJeke al zei over Ethias: verzekering alleen gekregen omdat wij al een aantal andere verzekeringen bij Fortis AG lopen hebben.


                          Kris.
                          My work: VICTORIE.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Materiaal verzekeren

                            En wat kost dit bij Ethias, ik heb daar wel een polis lopen ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Materiaal verzekeren

                              zal het nog es zeggen

                              ik ben bij FORTIS "AG" en heb daar ook mijn andere verzekeringen.
                              betaal nu iets van een 150 per jaar in europa.
                              daar zit alles in
                              ma ge moet idd ook de klein letterkes lezen he

                              bvb materiaal gepikt is in het 1e jaar 100% terug
                              materiaal gepikt da in de auto lag en die was nie op slot is maximaal 1000 euro terug.. dus zak laat ge nie in de auto liggen. (of ge zegt nie da hij in de auto lag)

                              Comment

                              Working...
                              X