Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thumbnails + resize

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • thumbnails + resize

    Dag allen

    Ik ben op zoek naar een programma dat bestaande 'gewone' digitale foto's heel snel op het web kan plaatsen. Ik kan misschien heel dom zijn, maar nu converteer ik alle beelden naar een handzaam formaat, maak ik met een ander programma thumbnails en 'publish' ik het met nog iets anders. Help?! Ik wil gewoon mijn foto's met een thumbnailpagina en met daarachter 600*800 foto's. Ik ben er zeker van dat iemand anders reeds de oplossing vond, maar ik ken niemand dus...

  • #2
    Dag alleen,

    je foto's omzetten naar 800*600 zal je zelf moeten doen in bijvoorbeeld Photoshop...als je versie 7 hebt kan je dat in "BATCH" doen...effe een action aanmaken en nadien alles automatisch laten verwerken. Zorg er wel voor dat je de landscape-foto's gescheiden houdt van de portraits....

    Een aangename EN leerrijke manier om hier bij BD alles gewoon te geraken is dat je nu effe met de search-functie gaat opzoeken wat "batch-verwerking" en "actions" zijn...deze onderwerpen zijn al ruimschoots aan bod gekomen maar gelukkig wordt alles bewaard !

    ten tweede : met Frontpage 2000 kan je eenvoudig website's ontwerpen volgens de vereisten die je stelt...je kan eenvoudig een tabel aanmaken waarin je de foto's in 800*600 plaatst en nadien (nu komt de Tip van Flip) is daar ergens een icoontje met de functie "auto-thumbnail"..op die manier bespaar je vele uren werk !

    ten derde : welkom bij BD !

    Stef

    Comment


    • #3
      Dag alleen,

      ER bestaan handige programmatjes voor die djob te doen. Eéntje ervan is Breezebrowser. Maakt thumbnails en tegelijkertijd 800x600 of een ander gewenst formaat. Het formaat kun je zelf instellen. Voorbeelden vindt je op http://www.kums.be/drieske/fotolink.htm
      De pagina die je dan te zien krijgt werd aangemaakt met Frontpage. Alle aanklikbare pagina's werden zéér snel en eenvouwdig gemaakt met Breezebrowser.

      Comment

      Working...
      X