Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

    Zomaar een ideetje

    Is het misschien iets om de gebruikerservaringen van de objectieven te verzamelen. Onder de BD-ers circuleren vele verschillende objectieven, van fisheye tot 300/400 tele. Gebruikerservaring genoeg zou je zeggen.
    Maak er een aparte topic van ofzo. Je kan dan vervolgens binnen enkele klikken objectieven met elkaar vergelijken.

  • #2
    Re: Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

    Is wel een goed idee.

    Nu bestaat dit ook al, bijvoorbeeld bij FredMiranda maar een nederlandstalige versie is natuurlijk ook erg handig.

    Het zal wel veel tijd kosten om zoiets te implementeren in deze website en het gaat er natuurlijk om of de crew dit wil en kan.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

      misschien een nieuw subforum/topic dan getiteld ervaringen, of reviews of zo. maar dan wel met duidelijke regels dat er niets anders gepost mag worden, dan ervaring met die lens/toestel.

      dus per lens een topic openen (laat de gebruikers eentje openen, anders word het veel), en dan enkel bevindingen van gebruikers, eventueel met enkele voorbeeldfoto's.


      zoiets als fredmiranda, of andere: pas op. niet iedereen test lenzen op dezelfde manier. sommigen vinden de 80-400 ultrasnel, anderen traag....
      ik zou dus niet gaan voor een kadertje, waarin iedereen zijn ervaring neerschrijft, en dit dan wordt weergegeven met gewogen gemiddelde scores.

      wel een thread per lens/toestel, waarin men enkel bevindingen schrijft. goed idee ja.
      maar dan zou ik sterk modereren, en uitspraken als: die lijkt me toch niet scherp, vind de sigma beter, ... eruit halen. enkel bevindingen, de kijker moet maar oordelen....



      HOEWEL je met de search ook eigenlijk alles vindt. gbruik advanced search, en je zoekt enkel in objectieven. dan heb je geen resultaten, waarbij iemand vraagt of de 350d + 50mm, beter is dan de 350d+17-55 of zo....

      dus ja, misschien uiteindelijk onnodig

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

        Zoals ajuin het stelt lijkt mij dat een goed idee. Maar er zal eerst even een stevige sticky moeten geschreven worden en modereren zal inderdaad super noodzakelijk zijn. Ik ben op dit ogenblik ook aan het kijken naar een aantal objectieven, maar ik ben er ook nog niet uit.... Van zodra USM of HSM meedoet worden die dingen zo kostelijk he....
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

          Je kunt het dan gelijk wat breder trekken en niet alléén lenzen gaan reviewen, maar ook body's en andere zaken. Persoonlijk vind ik manier waarop de reviews op fredMiranda zichtbaar zijn erg goed.

          Betekent wel dat er technisch wel het een en ander geregeld moet worden op de website. Denk aan een database, webpagina's, zoekfunctie, etc.

          Mijn persoonlijke mening: fantastisch idee , maar als je het doet moet je het wel goed doen anders bloed het binnen de kortste keren dood.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

            Oorspronkelijk geplaatst door marc
            Zomaar een ideetje
            Dit is niet "zomaar" een ideetje, dit is een schitterend idee mocht dit gerealiseerd worden. Een forum is fijn, maar een "ervaringsdatabank" zeker zo nuttig. Ik dacht trouwens dat bij de BD crew reeds in die richting gedacht wordt. Zie deze post .
            DigiCam

            Comment


            • #7
              Re: Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

              Dat zou ik ook wel handig vinden, in welke vorm dan ook. Zo kan ja makkelijk eens een aantal meningen bekijken. En zo hoeft niet iedereen steeds dezelfde vraag te posten.
              Bert Stephani

              http://www.bertstephani.com

              Comment


              • #8
                Re: Gebruikerservaringen van objectieven verzamelen

                Goed idee. Ik doe mee!
                Heb me al afgevraagd waarom een dergelijke database er nog niet was bij BD.
                Canon 70D
                En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

                Comment

                Working...
                X