Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij hierbij helpen? Dringend!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan mij hierbij helpen? Dringend!

    Dag BDr's,

    nog een laatste inspanning en mijn eindjaar zit er op. Het is nu de bedoeling dat ik de stijl van een oude fotograaf herken en naboots. Ik vind de manier van fotograferen van Alexander Rodchenko zeer mooi. Hij probeert door een speciaal perspectief en compositie zijn beeld te maken.

    Nu wil ik een gelijkaardige foto maken volgens deze balkons of deze brandladder

    Kan mij iemand vertellen waar ik (ikzelf ben van Limburg) dergelijke gebouwen kan vinden met soortgelijke balkons?

    Alvast bedankt voor jullie hints!

    Greetz, RonnyE

  • #2
    Re: Wie kan mij hierbij helpen? Dringend!

    'k denk niet zo direct aan een gebouw, maar 'k zal mijn ogen eens open houden, in brussel.
    Maarten
    Canon 40D + en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan mij hierbij helpen? Dringend!

      Hallo RonnyE,

      Niet precies zulke balkons, maar wel zo ongeveer... Volgens mij heb ik onderstaande foto gemaakt in (de buurt van) Sutterstreet, San Francisco.





      San Francisco - 2002




      Maar ik neem aan dat de afstand toch een beetje bezwaarlijk is

      Groeten, Miriam

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan mij hierbij helpen? Dringend!

        Ja Miriam dat was een ideale geweest maar om nu efkes het vliegerke te pakken . Efkes verder zoeken.
        Is eigenlijk geen eenvoudige opgave vind ik zelf om de stijl na te bootsen. Neem nu Karl Blossfeld met al zijn plantjes met krulletjes, heel mooi maar nu van die plantjes vinden? Opgekrulde varens ofzo denk ik.

        Greetz, RonnyE

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan mij hierbij helpen? Dringend!

          Het is niet aardig als ik je teveel influister, maar als ik vandaag iets in de stijl van Karl Blossfeld zou moeten fotograferen, zou ik GEEN macro-opname van de een of andere knop van een bloem of een plant fotograferen. Waarchijnlijk zou ik op zoek gaan naar een mooi art-deco bouwwerk, misschien wel een gebouw van Victor Horta - België boppe (sorry, da's Fries). Ik zou daar op zoek gaan naar een art deco vorm die ik dan in de donkere, enkelzijdig verlichte, stijl van Blossfeld zou fotograferen. Het gaat immers om de stijl en niet om het kopiëren van een oude fotograaf.

          Maar ik ben waarschijnlijk een lastig mens, want wat mij betreft mogen de oude fotografen eigenlijk helemaal niet als voorbeeld dienen in een opleiding. Lang leve de nieuwe fotografen en nieuwe stijlen van visualiseren! Een paar weken zag ik werk van Ed van der Elsken dat opnieuw was afgedrukt. Enerzijds was er de blijdschap, de herkenning. En van de andere kant vond ik het eigenlijk oude troep. Begrijp me goed, het is fantastisch werk, maar er zijn inmiddels zo ongelooflijk veel nieuwe fotografen dat ik het zonde vind om nog 2000 to 10.000 euro uit te geven voor een matig afgedrukte Ed van der Elske terwijl ik voor een fractie van die prijs ook werk van nog levende fotografen als Lois Greenfield of van Steve McCurry kan kopen (om maar twee willekeurige voorbeelden te geven).

          Groeten, Miriam

          Comment

          Working...
          X