Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

forumonderdeel OBJECTIEVEN

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • forumonderdeel OBJECTIEVEN

    zou het niet makkelijker zijn voor de meesten, als dit forumonderdeel zou verdeeld worden in drie subfora :
    1. Canon lenzen
    2. Nikon Lenzen
    3. de rest

    Ik begin voor nieuwe onderwerpen te lezen, om dan te constateren dat het totaal niet gaat over een objectief van het merk waar ik iets van weet of bezit.
    Ik denk dat die onderverdeling dus voor iedereen zou handig werken.

  • #2
    Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

    Zou het misschien niet makkelijker zijn om de gewoonte aan te nemen iedere keer in de titel van de thread te zetten over welk merk het gaat? Op zich is het wel een goed idee, denk ik, maar teveel forums opsplitsen wordt ook onoverzichtelijk.

    Comment


    • #3
      Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

      lijkt me onnodig.

      de meeste lenzen zijn nogal duidelijk erkenbaar door afkortingen zoals ED, VR, IS, USM, etc
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

        Niet alle onderwerpen gaan over merk gerelateerde objectieven. bv. welke brandspuntsafstand heb je nodig voor vogels enz.

        Comment


        • #5
          Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          lijkt me onnodig.

          de meeste lenzen zijn nogal duidelijk erkenbaar door afkortingen zoals ED, VR, IS, USM, etc
          Akkoord.......tenminste als je al wat ervaring hebt....voor de beginners onder ons zullen die afkortingen het alleen nog moeilijker maken.

          PS : ben niet zeker of deze thread op zijn plaats staat......
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
            Zou het misschien niet makkelijker zijn om de gewoonte aan te nemen iedere keer in de titel van de thread te zetten over welk merk het gaat? Op zich is het wel een goed idee, denk ik, maar teveel forums opsplitsen wordt ook onoverzichtelijk.
            Dit vind ik een goed idee!
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

            Comment


            • #7
              Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

              ik ben ook voorstander
              Nikon

              Comment


              • #8
                Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                Dit vind ik een goed idee!
                Ik heb eveneens met dit idee gespeeld, alleen gaan velen dit vergeten, en zeker degenen die nieuw op het forum zijn.
                Als er direkt een opsplitsing gebeurd op verschillende merken + een "overige" is dit imho duidelijker.
                Enfin, het betreft hier enkel een suggestie

                Comment


                • #9
                  Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                  Als Canonian is het leuk om ook het wedervaren van Nikonians, Minoltians, Fujians, Olympians etc. mee te volgen. Dikwijls gebruiken we gezamelijk ook Tamrons, Tokina's en Sigma's. Allemaal interessante info om bij mekaar te houden.
                  Je kan er veel kennis mee opdoen. Kruisbestuiving..... Te veel opsplitsen gaat verwarrend werken. Vooral voor de BD'ers die met prosumers en point and shoot werken.
                  Als die niet DSLR fotografen dan eens de overstap zouden overwegen naar een DSLR camera is het leuker voor hen om al die info samen te kunnen zien.
                  Zo houden imho.

                  Groetjes

                  Skitch
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                    ik ben echt geen voorstander van een verdere opsplitsing.

                    1) je kan verwijzen naar het merk in de titel
                    2) reeds aangehaald door me: elk merk gebruikt zijn afkortingen. beginnelingen leren uiteindelijk wat waar hoort. en zo heb je dan onmiddelijk algemene kennis
                    3) ga je dan indelen met merk en dat je daaronder nog gewoon kan posten? of ga je indeling met een algemene sub voor macro, breedhoek, kortom: alle algemene overlappende objectiefvragen?
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                      Indien iedereen in de titel inderdaad zou vermelden mbt tot welk merk hij vragen had, ware alles opgelost. Ik wierp dat idee van die subfora enkel op om het zo duidelijk mogelijk te maken waar iedereen moest posten.
                      Ik geef hieronder enkele recente voorbeelden van hoe je de vraag nu te zien krijgt : "lensvraagje" "ik wil breed gaan maar hoe" "domme vraag ivm met"
                      "enkele lenzen gevonden" enz enz
                      Pas als je de draad opent en begint te lezen, zie je over welk merk het gaat.
                      En zo doe ik vele draden onnodig open.......
                      Enfin, het was zo maar een ideetje van mij, maar het is OK voor mij als alles bij het oude blijft.
                      Last edited by Jazzaddict; 4 juni 2005, 22:47.

                      Comment


                      • #12
                        Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                        Pas als je de draad opent en begint te lezen, zie je over welk merk het gaat.
                        En zo doe ik vele draden onnodig open.......
                        Misschien is het volgende handig om dat te vermijden :
                        Als je in het lijstje met threads even de cursor stilhoudt boven de link naar een topic dan krijg je in een kadertje de eerste zin(nen) van die topic te zien en kan je alsnog beslissen om de thread evt te openen ...
                        gaat sneller dan (on)interessante topic openen en terug sluiten ...
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                          Persoonlijk ben ik het met Skitch eens. Ik lees ook vaak de threads van de 'andere' merken. Veelal gaan de discussies verder dan alléén de specifieke kenmerken van het merk.

                          Wat mij betreft hoeft een splitsing dus niet echt.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                            Misschien is het volgende handig om dat te vermijden :
                            Als je in het lijstje met threads even de cursor stilhoudt boven de link naar een topic dan krijg je in een kadertje de eerste zin(nen) van die topic te zien en kan je alsnog beslissen om de thread evt te openen ...
                            gaat sneller dan (on)interessante topic openen en terug sluiten ...
                            Dat weet ik ook al lang

                            Comment


                            • #15
                              Re: forumonderdeel OBJECTIEVEN

                              ik wil ook geen splitsing van BHV....euh objectieven

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment

                              Working...
                              X