Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groepsfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groepsfoto

    deze week zou ik graag van onze sportclub een mooie groepsfoto maken met mijn nog wat onwennig nieuwe D70 .
    Situatie : groep mensen in witte kimono's of gi's , TL verlichting bovenop daglicht met mogelijks strepen zonlicht , turnzaal met parketvloer .
    Ik heb al een beetje zitten experimenteren en vind de instelling M , interne flitser ( heb nog geen andere ) uitgeklapt , sluitertijd 15 - 30 en diafragma 3.5 veruit de beste , ik zit nog op JPEG fine te werken omdat ik me eerst het toestel moet eigen maken vooraleer ik me aan beeldbewerking zal wagen .
    Indien jullie nog goeie raad hebben , shoot .......
    Alvast bedankt ......

    edit Mod:
    Verplaatst van "Camera's" naar "Algemeen" wegens de niet specifiek camera gerichtte vraag
    mvgr
    Jo(han)
    Last edited by Jo; 4 juni 2005, 17:52.
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

  • #2
    Re: groepsfoto

    ik vrees dat 1/15s toch iets te lang is (zonder statief veronderstel ik?) eventueel kan je de foto een beetje onderbelichten en later in PS wat oplichten.
    Last edited by mediafotograaf; 4 juni 2005, 17:13.

    Comment


    • #3
      Re: groepsfoto

      Zou vanwege de verschillende verlichtingsbronnen in ieder geval in Nef schieten... (evt. beiden). Kun je fouten omtrent de witbalans altijd achteraf nog corrigeren.
      Op 3.5 diafragma behaal je zeker niet uit de kitlens wat er in zit en zou een kleiner diafragma kiezen. Wat je met je sluitertijd bedoelt snap ik niet...
      Weet niet hoeveel licht je daar heb in die zaal, maar misschien ook een idee om geen flitser te gebruiken en je iso wat te verhogen...
      Succes Edwin
      Mijn Foto's

      Comment

      Working...
      X