Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Libelle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Libelle

    Libellen tijdens de paring,mischien hoorde het bij "macro en close-up",maar het zijn toch ook dieren,nietwaar.
    Groetjes
    DeSwa
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Libelle

    iets te licht dacht ik zo, maar het moment goed gekozen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Libelle

      Ben het met Bouk eens,en volgens mij zijn dit waterjuffers.

      groeten, Jan.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Libelle

        Hier zijn ze opnieuw,ik dacht dat een Libelle of een waterjuffer hetzelfde is.
        De foto was een beetje bewerkt met fotoshop,automatisch niveaus,auto contrast,en autom.kleuren,en wat gekrobt.
        De foto onbebewerkt recht uit de camera is hier te zien.
        ExifSCN2288.JPG
        CAMERA : E4500V1.3
        METERING : MATRIX
        MODE : P
        SHUTTER : 1/113sec
        APERTURE : F6.3
        EXP +/- : 0.0
        FOCAL LENGTH : f16.2mm(X1.0)
        IMG ADJUST : AUTO
        SENSITIVITY : AUTO
        WHITEBAL : AUTO
        SHARPNESS : AUTO
        DATE : 2005.06.03 13:01
        QUALITY : 2272x1704 FINE
        SATURATION : 0
        FOCUS AREA : CENTER
        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

        Comment


        • #5
          Re: Libelle

          De originele is toch beter dan de bewerkte vind ik, ik heb hem zelf eens bewerkt en dit is m'n resultaat:

          Ik vond de witbalans wat de warm/gelig (gecorrigeerd met curves in photoshop), contrast net iets te hoog (shadow/highlight gebruikt), en een unsharp mask van 20/10/0 toegepast. Ik heb natuurlijk geen idee van de echte kleuren, het is maar een bewerking hoe het naar m'n gevoel juister zou kunnen zijn.
          Die automatische instellingen gebruik je beter niet in Photoshop... soms komt het goed maar dikwijls komt het veel slechter uit...

          wim
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: Libelle

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim
            De originele is toch beter dan de bewerkte vind ik, ik heb hem zelf eens bewerkt en dit is m'n resultaat:

            Ik vond de witbalans wat de warm/gelig (gecorrigeerd met curves in photoshop), contrast net iets te hoog (shadow/highlight gebruikt), en een unsharp mask van 20/10/0 toegepast. Ik heb natuurlijk geen idee van de echte kleuren, het is maar een bewerking hoe het naar m'n gevoel juister zou kunnen zijn.
            Die automatische instellingen gebruik je beter niet in Photoshop... soms komt het goed maar dikwijls komt het veel slechter uit...

            wim
            Wim,uw bewerking vind ik de mooiste,maar wat de kleuren betreft,ben nog eens gaan kijken in de tuin,het blad is geler,zoals mijn onbewekte foto,de libellen zijn natuurlijk al gaan vliegen.
            Bedankt voor de tip.
            DeSwa
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #7
              Re: Libelle

              Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
              Wim,uw bewerking vind ik de mooiste,maar wat de kleuren betreft,ben nog eens gaan kijken in de tuin,het blad is geler,zoals mijn onbewekte foto,de libellen zijn natuurlijk al gaan vliegen.
              Bedankt voor de tip.
              DeSwa
              Kijk, en daarvoor zijn er nou programma's als Photoshop.
              Het is niet altijd foefelen maar vaak ook verbeteren of aanpassen van een plaatje.

              groeten, jan.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment

              Working...
              X