Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdrukken bij Photobox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afdrukken bij Photobox

    hallo,

    ik wil een aantal foto's laten afdrukken bij Photobox Ierland. Op mijn pc staan deze JPEG-bestanden met een dpi van 72.
    Moet ik de dpi zelf veranderen naar 300 of kan ik ze zo doorsturen naar Photobox? (en drukken zij mijn foto's gewoon af op 300 dpi?)

    groetjes

    Edit Mod
    de vraag komt beter tot zijn recht in dit forumonderdeel.
    Jo(han)
    Last edited by Jo; 31 mei 2005, 10:24.

  • #2
    Re: afdrukken bij Photobox

    Het aantal pixels van je foto is belangrijk.
    Voor een 9x13cm bvb. heb je voor de bete kwaliteit 1062x1999 pixels nodig. 708x999 gaat ook nog (heel) goed zijn.

    De dpi passen ze zelf wel aan.

    groetjes

    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: afdrukken bij Photobox

      echt bedankt... laat ik alles staan op 72 dpi, de pixels zijn 1792 x 1184, dus moet ik niks veranderen... als Photobox de dpi dan zelf aanpast voor het afdrukken!

      dank je voor de nuttige tip!

      Comment


      • #4
        Re: afdrukken bij Photobox

        zonder reclame te willen maken, probeer www.foto.com een keer: vrij goedkoop en de kwaliteit is toppie
        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: afdrukken bij Photobox

          nee, niets veranderen gewoon zo groot als ze uit je camera komen doorsturen.

          Comment


          • #6
            Re: afdrukken bij Photobox

            Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke
            zonder reclame te willen maken, probeer www.foto.com een keer: vrij goedkoop en de kwaliteit is toppie
            Had ik gedaan.. Maar vind Photobox nog altijd de beste... Is wel iets duurder idd, maar daarvoor ook beter.

            Comment


            • #7
              Re: afdrukken bij Photobox

              Oorspronkelijk geplaatst door mic
              Had ik gedaan.. Maar vind Photobox nog altijd de beste... Is wel iets duurder idd, maar daarvoor ook beter.
              Beter ? Beter ?
              Stuuuuukkkkken beter ! En zo 'n service !

              Ludovic
              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
              BD0118BE

              Comment


              • #8
                Re: afdrukken bij Photobox

                Oorspronkelijk geplaatst door igor
                Beter ? Beter ?
                Stuuuuukkkkken beter ! En zo 'n service !

                Ludovic
                Ge neemt me de woorden uit mijne...modem.

                Comment


                • #9
                  Re: afdrukken bij Photobox

                  Hier nog een tevrede photobox-fan. Deze namiddag een bestelling van 200 foto's doorgestuurd en zojuist een mailtje ontvangen dat de foto's verzonden zijn en nu maar hopen dat de belgische post zijn werk goed doet want van photobox ben ik niet 100 maar 200% content. Je kan ook fotoprints kopen aan 15 of 18 eurocents per stuk al naar gelang de hoeveelheid. Waar vind je nog dezelfde kwaliteit aan zo'n prijs
                  Groetjes Vicky

                  Comment


                  • #10
                    Re: afdrukken bij Photobox

                    Kan Vicky en de anderen alleen maar bijtreden. zo'n kwaliteit/service en dit aan een goed prijske. (vooral als je een serie reserveerd)

                    Deed vroeger mijn afdrukken bij ELKA, maar daar waren ze altijd 'donker' of niet juiste kleurtonalteit. Totdat ik Mic's onderzoek las, bedankt Mic

                    Photobox is leverancier.
                    Doe zoals Mic en mezelf, zo uit de camera, geen resize en hup richting Photobox, resultaat geslaagd.
                    Groeten,
                    Ludo

                    Comment


                    • #11
                      Re: afdrukken bij Photobox

                      idd, al een paar jaar klant bij deze firma en nooit een slecht resultaat gehad. en ik heb al een paar labo's geprobeerd... maar toch altijd terug naar Photobox gekomen.
                      Ik heb er twee jaar geleden nog een demo van gegeven op de modellenshoot in Mol... Ook veel leuke mailtjes gehad achteraf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: afdrukken bij Photobox

                        Ik ben ook een héél tevreden Photobox-klant. Al veel foto's en posters laten afdrukken en iedere keer prima kwaliteit, ik zou niet weten waarom te veranderen.
                        Cypho
                        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                        Comment


                        • #13
                          Re: afdrukken bij Photobox

                          Ook hier tevreden. Vorig weekend 1gig upload gedaan en een paar uurtjes erna al een mail dat de zending van 250foto's verstuurd waren. Heb dan ineens 300 printcredits gekocht. Nu is het wachten, hoop dat ze er vandaag gaan bij zijn.
                          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                          Comment


                          • #14
                            Re: afdrukken bij Photobox

                            Nog een voorbeeldje van uitstekende service bij Photobox:
                            Ze hadden hun vierkante afdrukken schuin afgedrukt, en op de koop toe waren een grote hoop foto's baschadigd door ONZE post.
                            Eén mailtje naar photobox, en ze hebben de hele zending op hun kosten opnieuw afgedrukt (deze keer goed) en opnieuw opgestuurd. Deze keer alles in orde.

                            Comment


                            • #15
                              Re: afdrukken bij Photobox

                              ik heb een probleem; ik wil daar bij photobox afdrukken maar kan enkel betalen met overschrijving...
                              en bij photobox moet dat blijkbaar met creditcard...
                              Is er een goed alternatief?
                              kwaliteit +- zelfde, prijs niet belangrijk, liefst 11.25*15 formaat.
                              Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

                              Comment

                              Working...
                              X