Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIA 's op CD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DIA 's op CD

    Graag uw mening over wat een haalbare oplossing is om oude dia's op CD of DVD te zetten.
    Ik denk te mogen vaststellen dat hier en daar iemand met die vraag zit.
    Natuurlijk kan je die dia's opsturen naar een fotolabo doch de prijzen zijn dan wel aan de hoge kant.
    Een (dure) diascanner met goede kwaliteit aankopen voor een éénmalig gebruik is nu ook weer niet zo zinvol?

    mvg

  • #2
    Re: DIA 's op CD

    Je kan her en der (semi-)professionele diascanners huren. Ik geloof dat dit wel een goedkopere oplossing is dan je dia's door een labo laten inscannen. Ik heb een jaar of wat geleden eens geïnformeerd naar de prijs bij enkele labo's en dat kwam toen overal rond de één euro per dia. ( ik wou 10.000 dia's laten inscannen )Maar onderschat de tijd die je nodig hebt per scan, bijwerken en opslaan van een dia niet! Ik heb dat eens geprobeerd met een Minolta Dimage Scan Elite 5400, en ik was gemiddeld 5 minuten bezig met één dia

    Comment


    • #3
      Re: DIA 's op CD

      Zoek op dit forum maar eens op combinaties van 'scanner', 'negatieven' en 'dia' en je bent al ff zoet. Onderschat in ieder geval de benodigde tijd niet. Zelf ben ik vorig jaar bijna 6 maanden à rato van +/- 3 avonden per week bezig geweest om 2200 negatieven in te scannen (met een Nikon Coolscan III). Ik haalde maximum 10 à 15 negatieven per uur, zonder noodzakelijke correcties achteraf. Misschien is de aankoop van een tweedehands toch het overwegen waard?

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment

      Working...
      X