Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met scherm ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met scherm ...

    Mijn scherm staat veel te donker nu hoorde ik dat er progske waren waarmee ge u scherm software matig mee kon calibreren klopt dit?? zo ja waar vind ik dit

    het gaat hier om een matrox millenium g400 dualhead kaart

    bedankt !

  • #2
    Re: Problemen met scherm ...

    Er bestaan idd wel wat progjes om dit te doen.
    Maar je kan het ook aan de hand van één van m'n workshops...

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met scherm ...

      bedankt! MAAR
      men probleem manifesteerd zich eerder ergens anders
      mij scherm staat (met de knopjes op de monitor) op het ALLER "lichtste(helderste...) en toch zie ik bij jouw workshop maar de eerste 9 vakjes op jou grijswaarde schaal

      het probleem is dus dat ik manueel(met de knopjes op de monitor) mijn scherm niet meer lichter(helderder) krijg ....
      mvg

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met scherm ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
        bedankt! MAAR
        men probleem manifesteerd zich eerder ergens anders
        mij scherm staat (met de knopjes op de monitor) op het ALLER "lichtste(helderste...) en toch zie ik bij jouw workshop maar de eerste 9 vakjes op jou grijswaarde schaal

        het probleem is dus dat ik manueel(met de knopjes op de monitor) mijn scherm niet meer lichter(helderder) krijg ....
        mvg
        Aha, je monitor kan niet meer geven.
        Dan kan je dit softwarematig bijregelen met windows. (XP)
        Daarvoor ga je naar configuratiescherm, Beeldscherm, Dan het tabblad instellingen, klik op geavanceerd, en dan hangt 't een beetje van je VGA kaart af. Bij bv een ATI kaart klik je op Kleur. en daar kan je dan je scherm softwarematig lichter zetten.
        kijk bij een ATI kaart is 't zo.

        Dan kan je het Gamma en helderheid wat meer geven en 't is OK.

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met scherm ...

          mic, hoe heb je jouw Viewsonic kunnen afstellen?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met scherm ...

            hartelijk dank voor de moeite maar "spijtig genoeg" heb ik geen ati kaart
            en is het bij mij blijkbaar niet zo eenvoudig
            geen schuifbalkskes hier
            wel een hele lijst voorgeprogrammeerde kleurinstellingen waar ik uit kan kiezen
            maar ik zou niet weten dewelke te kiezen en als ik er lukraak 1 probeer dan verandert er niets in mijn ogen ...

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met scherm ...

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus
              mic, hoe heb je jouw Viewsonic kunnen afstellen?
              Goed... danke.

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met scherm ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
                hartelijk dank voor de moeite maar "spijtig genoeg" heb ik geen ati kaart
                en is het bij mij blijkbaar niet zo eenvoudig
                geen schuifbalkskes hier
                wel een hele lijst voorgeprogrammeerde kleurinstellingen waar ik uit kan kiezen
                maar ik zou niet weten dewelke te kiezen en als ik er lukraak 1 probeer dan verandert er niets in mijn ogen ...
                Kan je nergens in die instellingen iets vinden om je helderheid van je scherm te verhogen? zou me verbazen... Ook een Nvidea chipset heeft dergelijke instellingen.

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met scherm ...

                  neen bij mijn weten niet heb hier bij beeldscherm --> daar kan ik de vernieuwingsfrequentie (aantal hertz) instellen
                  en dan bij kleurbeheer kan ik "huidige kleurprofielen" toevoegen (krijg ik een ganse lijst), verwijderen of als standaard instellen
                  verder is er enkel nog een probleemoplosser en info over de adapter zelf

                  (al deze dinge verkijg ik wanneer ik bij "eigenschappen van beeldscherm" voor geavanceerd kies)

                  ... raar maar waar ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen met scherm ...

                    Ik heb vroeger ook de MAtrox g400 dualhead gebruikt en kon die perfect regelen.Kan het zijn dat de monitor aan zijn laatste uurtjes bezig is?Effe een ander monitor aanhangen en vergelijken ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen met scherm ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                      Ik heb vroeger ook de MAtrox g400 dualhead gebruikt en kon die perfect regelen.Kan het zijn dat de monitor aan zijn laatste uurtjes bezig is?Effe een ander monitor aanhangen en vergelijken ?

                      dat kan zeker zijn maar aangezien hem ik niet eens kan regelen kan het ook iets anders zijn

                      maar als jij die perfect kon regelene kan je me dan ook niet ff vertellen hoe je dat deet?? (of bedoel je gewoon dat jeje scherm via knopjes op cherm zelf perfect kon regelen) ??

                      mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen met scherm ...

                        niemand die me kan helpen met mijn matrox br*l ???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen met scherm ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
                          niemand die me kan helpen met mijn matrox br*l ???
                          Rogé, bij zo'n schermkaart komen altijd wat drivers en nog wat software...
                          Heb je al die software geïnstalleerd?
                          Soms dan installeer ik "slechts" het hoogst nodige...maar dat betekent dan
                          wel dat ik de software van de kaart niet ten volle kan gebruiken.

                          Ik ken jouw beeldscherm ook niet
                          Als het scherm een paar jaren oud is dan zou het kunnen zijn dat
                          je aan vervanging toe bent.

                          Je zou nog eens een poging kunnen wagen via Adobe Gamma.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen met scherm ...

                            hallo ik denk niet dat die software geinstalleerd is maar zoals ik reeds zei kanik deze nergens vinden
                            adobe gamma heb ik geprobeerd... en ja toen zag ik verandering bij bureaublad ed
                            maar bepaalde sites (zou kunnen allemaal dan viel het bij sommige gewoon niet op) bleven te donker
                            zo ook met fotoos, die hier als commentaar kregen dat ze echt wel schitterend waren, kreeg ik vaak gewoon een (nagenoeg) zwart vlak ...

                            mss ligt het probleem dan toch wel bij men monitor
                            maar geld voor een nieuwe isser momenteel niet aanwezig (ben student )
                            dus ben ik opzoek naar een ietwat goedkope, zeg maar gratis alternatief ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen met scherm ...

                              ok ik heb het nog eens met adobe gamma gedaan het zieter allemaal nog al zeer licht uit (beetje vaag?? weet niet hoe ik het moet beschrijven) maar toch beter als ervoor
                              zal na men nieuwe fototoestel maar eens uitzien naar een nieuwe monitor wsl

                              iedereen toch bedankt om dit hopeloos geval proberen te helpen

                              Comment

                              Working...
                              X