Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon fotopapier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon fotopapier

    Beste,

    Ik moet dringend een geboortekaartje maken voor een vriend van mij. Op de voorkant komt een foto (full color) en op de achterkant zwart/wit tekst. Ik probeerde een test met het volgende papier: Canon GP401 Glossy Photo Paper - 190g/m² - 4x6 inch. Het probleem is dat je de tekstkant door de fotokant ziet. Met andere woorden het papier is te dun. Met de aankoop van mijn printer, de Canon PIXMA MP780, kreeg ik vijf blaadjes fotopapier (Canon PP-101 Photo Paper Plus Glossy - 270g/m² - 4x6 inch) dat veel dikker is. Ik zou dit papier willen gebruiken maar op de achterkant staat een paar keer het logo van Canon dus daar kan ik geen tekst op printen. Bij dat andere papier niet. De achterkant van Canon GP401 is neutraal wit. Klopt het dat op dit papier (Canon PP-101) de achterkant niet neutraal wit is of is dit omdat het gratis blaadjes waren bij de aankoop van de printer? Weten jullie een oplossing? Bestaat er nog ander papier van goede kwaliteit, desnoods niet van Canon?
    Alvast bedankt voor de informatie!

    Met vriendelijke groeten,
    Ephemeron.

    edit Mod
    Dit forum onderdeel is meer geschikt voor je onderwerp
    mvgr
    Jo(han)
    Last edited by Jo; 26 mei 2005, 22:21.

  • #2
    Re: Canon fotopapier

    Wat denken van op papier (copyshop) de tekst te printen en deze dan opkleven aan de achterkant? Daarna alles schoonsnijden.

    Heb ik al vaak zo gedaan, met spuitlijm of met grote vellen dubbelzijdige lijmfolie.

    Comment


    • #3
      Re: Canon fotopapier

      Hallo iedereen,

      Ik zal mijn vraag anders stellen:
      Heeft er iemand het fotopapier "Canon PP-101 10x15" al gebruikt? Is de achterkant neutraal wit of staat het logo van Canon er een aantal keer opgedrukt?

      Met dank.

      Comment


      • #4
        Re: Canon fotopapier

        Bij hp hebben ze dubbelzijdig afdrukbaar fotopapier.
        Ik heb het vroeger regelmatig gebruikt maar kan ff niet op de benaming komen.

        Groeten Rusty
        Ik haat vriendjespolitiek

        Comment


        • #5
          Re: Canon fotopapier

          Ik heb de PP-101 hier in gebruik, wel in A4 formaat. Staat op de achterzijde een aantal keren Canon (in grijs) op gedrukt.

          En ik kan me moeilijk voorstellen dat ze voor het formaat 10x15 ander papier gaan gebruiken...

          Comment


          • #6
            Re: Canon fotopapier

            Inderdaad, ook bij de 10/15 versie staat canon er heel lichtgrijs opgedrukt langs de achterkant, jammer want is voor de rest wel superkwalitatief papier... missch is de oplossing die mdf voorstelt toch een goed alternatief !
            D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon fotopapier

              Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
              missch is de oplossing die mdf voorstelt toch een goed alternatief !
              Nee, want dat vraagt te veel tijd. Ik moet er een pak printen.
              Jammer dat de achterkant van Canon PP-101 papier niet neutraal wit is! De achterkant van Canon GP-401 papier is wèl neutraal wit. Als ik op de achterkant van dit papier print (zwarte tekst), zie je het er een klein beetje door op de voorkant waar een full color foto staat omdat dit papier te dun is.

              Ik zoek dus kwalitatief papier (10x15 cm) voor een Canon PIXMA MP780 printer waar de achterkant neutraal wit is (én dat het papier dik genoeg is: bv. 250gr) OF dubbelzijdig papier (! 10x15 cm zonder te snijden).
              Merk maakt niet uit. Iemand suggesties?

              Alvast bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Canon fotopapier

                pelikan. zeer goed papier, 290g, en bestaat ook in 10*15 formaat

                Comment


                • #9
                  Re: Canon fotopapier

                  Ik ben overgegaan alsmede door de bevindingen van digipics op tetenal fine art glossy paper 290gr en ik moet zeggen prachtig!!Zelfs beter dan het pro papier van Canon.
                  Ik gebruik zelf de Canon i990 printer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon fotopapier

                    Bedankt voor de tips!

                    Dit is toch zeker papier waarvan de achterkant neutraal wit is hè? Dit is vrij belangrijk voor mij!

                    Ik weet niet of op dit forum reclame gemaakt mag worden, maar waar kan ik dat papier kopen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon fotopapier

                      Tetenal heeft ook testpakjes daar zitten acht vellen DIN A 4 papier in van de volgende soorten:

                      2 vellen Duo Print Papier DeLuxe 210gr/m² kunt u aan beide kanten gebruiken

                      2 vellen Semi Matte Papier 240gr/m²

                      2 vellen Photo Glossy Papier 272gr/m²

                      2 vellen Premium Fine Art Glossy 290gr/m²

                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon fotopapier

                        Papier van het merk 'Tetenal' heb ik nog niet gevonden. Ik heb gehoord dat HP 10x15 papier heeft van minstens 250g/m² en waarvan de achterkant neutraal wit is (dus zonder logo's).
                        Zal dit een goed resultaat geven als ik dit met een Canon printer afdruk?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon fotopapier

                          Bij Club hebben ze fotopapier in verschillende formaten waarvan de achterkant wit is! En ik vond het helemaal niet zo duur! Weet alleen de naam niet meer
                          http://Tacha.Fotopic.net
                          Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon fotopapier

                            Oorspronkelijk geplaatst door ephemeron
                            Papier van het merk 'Tetenal' heb ik nog niet gevonden. Ik heb gehoord dat HP 10x15 papier heeft van minstens 250g/m² en waarvan de achterkant neutraal wit is (dus zonder logo's).
                            Zal dit een goed resultaat geven als ik dit met een Canon printer afdruk?

                            Is anders bij elke betere fotozaak te krijgen en het geeft een prachtig resultaat in combinatie met een Canon printer. En het is naar verhouding spotgoedkoop.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon fotopapier

                              Is anders bij elke betere fotozaak te krijgen en het geeft een prachtig resultaat in combinatie met een Canon printer. En het is naar verhouding spotgoedkoop.
                              Hoi Otto. Heb nogal wat geëxperimenteerd met enkel merken maar steeds een minder resultaat. Ben zelf vrij kristisch en heel tevreden van Canon. Geeft dit echt hetzelfde resultaat als de Canon PP-101 ?

                              Comment

                              Working...
                              X