Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal Fotoalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal Fotoalbum

    Hey

    Ben op zoek naar een programma op een digitaal fotoalbum te maken

    Concreet:
    Digitale album maken op DVD, die je dan in DVD speler steekt op TV kunt bekijken. Ik weet niet wat er allemaal mogelijk is, maar lijkt me leuk: Je kunt in het begin nog tussen verschillende albums kiezen en eenmaal je er eentje opent, krijg je de foto's met overgangen (en eventueel tekst).

    Zijn daar programma's voor? Zo ja welke? Voor- en nadelen?

    Bedankt!!

  • #2
    Re: Digitaal Fotoalbum

    Oorspronkelijk geplaatst door liep
    Hey

    Ben op zoek naar een programma op een digitaal fotoalbum te maken

    Concreet:
    Digitale album maken op DVD, die je dan in DVD speler steekt op TV kunt bekijken. Ik weet niet wat er allemaal mogelijk is, maar lijkt me leuk: Je kunt in het begin nog tussen verschillende albums kiezen en eenmaal je er eentje opent, krijg je de foto's met overgangen (en eventueel tekst).

    Zijn daar programma's voor? Zo ja welke? Voor- en nadelen?

    Bedankt!!
    Probeer eens JAlbum of ProSho van www.Photodex.com
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Digitaal Fotoalbum

      Zelf gebruik ik al een hele tijd Pro Show Gold en daar ben ik dik tevreden over, perfect programma voor wat jij bedoeld.

      groeten, Jan.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Digitaal Fotoalbum

        Zeer goede ervaring met Foto’s op TV 3.0
        Van easy computing ,in het Nederlands en niet duur 22 €.
        In DVD mode zo goed als origineel.
        Grt
        D 700

        Comment


        • #5
          Re: Digitaal Fotoalbum

          ik heb Ulead DVD Pictureshow gekocht een jaar of 2 geleden.
          Was eigenlijk het enige dat mij aanstond destijds, en khad toch een paar dingen geprobeerd.

          Comment


          • #6
            Re: Digitaal Fotoalbum

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
            Zelf gebruik ik al een hele tijd Pro Show Gold en daar ben ik dik tevreden over, perfect programma voor wat jij bedoeld.

            groeten, Jan.
            Ik heb het gekocht!
            En gebruik het regelmatig.

            Jan, je moet dit eens proberen in ProShow:
            - neem een willekeurige foto
            - omlijn ("stroke">zwarte lijn) die foto bijv. in Photoshop of alternatief programma.
            - importeer die foto in ProShow
            - voorzie ze van een outlijn bijv. in rode kleur.
            - bekijk dan het resulaat eens....
            Hint: kijk dan links en boven van de foto....

            En laat me iets weten

            Bedankt!
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Digitaal Fotoalbum

              Oorspronkelijk geplaatst door norab
              ik heb Ulead DVD Pictureshow gekocht een jaar of 2 geleden.
              Was eigenlijk het enige dat mij aanstond destijds, en khad toch een paar dingen geprobeerd.
              Ik gebruik ook Ulead DVD Pictureshow en ben er best tevreden van hoor!
              http://Tacha.Fotopic.net
              Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: Digitaal Fotoalbum

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                Ik heb het gekocht!
                En gebruik het regelmatig.

                Jan, je moet dit eens proberen in ProShow:
                - neem een willekeurige foto
                - omlijn ("stroke">zwarte lijn) die foto bijv. in Photoshop of alternatief programma.
                - importeer die foto in ProShow
                - voorzie ze van een outlijn bijv. in rode kleur.
                - bekijk dan het resulaat eens....
                Hint: kijk dan links en boven van de foto....

                En laat me iets weten

                Bedankt!
                Ik heb dat gedaan en de zwarte omranding is weg en er staat een rode, maar precies niet echt het rood wat ik gekozen heb, 't is alsof het een samensmelting is van het rood met de zwarte rand.
                Rechts zie ik met moeite het lijntje.
                Cypho
                Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                Comment


                • #9
                  Re: Digitaal Fotoalbum

                  'Magix Foto's op Cd of DVD Deluxe 3.0' is ook niet slecht hiervoor. Volgens een collega is de kwaliteit stukken beter dan ProShowGold. Heeft ook een deel meer overgangen en mogelijkheden.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitaal Fotoalbum

                    Oorspronkelijk geplaatst door cypho
                    Ik heb dat gedaan en de zwarte omranding is weg en er staat een rode, maar precies niet echt het rood wat ik gekozen heb, 't is alsof het een samensmelting is van het rood met de zwarte rand.
                    Rechts zie ik met moeite het lijntje.
                    Tja...

                    De rode lijn die ik gebruikte vanuit ProSho is goed zichtbaar maar
                    ik krijg dus een spatie links en boven...dus over de ganse linkerzijde
                    en de bovenzijde.
                    De rode "outline" zoals dat heet in ProSho sluit niet rondom aan de foto.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitaal Fotoalbum

                      Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
                      'Magix Foto's op Cd of DVD Deluxe 3.0' is ook niet slecht hiervoor. Volgens een collega is de kwaliteit stukken beter dan ProShowGold. Heeft ook een deel meer overgangen en mogelijkheden.

                      Hoi FilMar,

                      Dat programma heb ik ook gekocht > 2 cdroms dus.

                      Ga eens naar de site van Photodex en "draai" daar eens de show
                      gemaakt door fotograaf M. Ridout....
                      Je mag dat gerust eens "overdoen" met Magix
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitaal Fotoalbum

                        @Theokus: Ik ken beide programma's maar van even uittesten, ik heb (nog) niet de tijd gehad om ze deftig te gebruiken maar zo direct vond ik Magix iets handiger te gebruiken.
                        Ook kan je bij Magix je soundkanaal 'zien' wat het iets gemakkelijker maakt om je foto's 'op muziek' te zetten. Ik dacht niet dat dat bij ProShowGold kan (toch niet bij de versie die ik geprobeerd had).
                        Een plus van ProShowGold was nog dat je kon aanvinken om de 'originelen' bij op de CD/DVD te zetten. Deze optie had ik bij Magix dan weer niet gevonden.

                        Als je ze deftig wil gebruiken zijn het beide programma's die wat tijd nodig hebben om onder de knie te krijgen (zoals ook een tekenprogrmma e.d.) en waar je heel mooie dingen mee kan doen.
                        Tevens zal je na een tijdje merken dat veel van die kunstjes mooi zijn om 'eens te zien' maar dat die na een tijdje eerder gaan tegenwerken zodat je nog hoofdzakelijk het 'overvloeien' gaat gebruiken (behalve voor een intro of zo).
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitaal Fotoalbum

                          Hello, dank je voor de reply's... Ik heb ondertussen tussen het studeren in eens zitten spelen met Proshow Gold.

                          Toch een kleine vraag: als ik een filmpje (voorstelling) maak (in mpg) en ik zet er een achtergrondmuziek op. Dan blijft te teller doorlopen tot het einde van het liedje, ook al wil ik maar 1 minuut van het liedje.

                          Dus:
                          Ik zet er een liedje op van 2:22
                          Mijn show duurt maar 1 min (ik laat de muziek 'uitfaden')
                          Ik speel de diashow af in Mediaplayer, lengte 2:22 (maar ie stopt wel na 1 min)... Ik vermoed dat het bestand dan ook veel groter is?!

                          Hoe kun je dit verkomen?

                          Nu ga ik verder studeren Bedankt!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitaal Fotoalbum

                            Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
                            @Theokus: Ik ken beide programma's maar van even uittesten, ik heb (nog) niet de tijd gehad om ze deftig te gebruiken maar zo direct vond ik Magix iets handiger te gebruiken.
                            Ook kan je bij Magix je soundkanaal 'zien' wat het iets gemakkelijker maakt om je foto's 'op muziek' te zetten. Ik dacht niet dat dat bij ProShowGold kan (toch niet bij de versie die ik geprobeerd had).
                            Een plus van ProShowGold was nog dat je kon aanvinken om de 'originelen' bij op de CD/DVD te zetten. Deze optie had ik bij Magix dan weer niet gevonden.

                            Als je ze deftig wil gebruiken zijn het beide programma's die wat tijd nodig hebben om onder de knie te krijgen (zoals ook een tekenprogrmma e.d.) en waar je heel mooie dingen mee kan doen.
                            Tevens zal je na een tijdje merken dat veel van die kunstjes mooi zijn om 'eens te zien' maar dat die na een tijdje eerder gaan tegenwerken zodat je nog hoofdzakelijk het 'overvloeien' gaat gebruiken (behalve voor een intro of zo).
                            Klopt volkomen FilMar!
                            Als ik denk aan bijv. Photoshop

                            En de muziek-behandeling in ProShow kon beter.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment

                            Working...
                            X