PDA

Volledige versie bekijken : VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR <> digicam

lapino
26 mei 2005, 13:21
Weet niet of dit juiste plaats is om te posten, maar zou het niet interessant zijn koopjesforum op te splitsen in DSLR <> Digicam, met misschien zelfs extra onderverdeling voor lenzen? Ik vraag dit omdat ik vaak mensen hierlangs stuur die digicam zoeken maar die tussen al de threads hun ding niet vinden. Ik zou volgende onderverdeling voorstellen:

Aangeboden
* DSLR bodies
* Digicams
* Lenzen
** canon
** nikon
** andere
* Accessoires

rkonings
26 mei 2005, 14:54
nee dat lijkt me niks.... :B
ik zoek me nu al de t*ring op alle fora....

Digipics357
26 mei 2005, 15:12
Lijkt me ook niks hoor!
Zoals bij het Biologisch Tuinieren Alles door elkaar ...Yep den ene plant beschermt den andere met zijne lijfreuk, met zijne zweetwortel .

pcwiet
26 mei 2005, 16:26
Lapino,
Zeker geen slecht idee ;) Even de reacties van de forumleden aftasten. Daarom verplaats ik het naar "Algemeen".

ShinLi
26 mei 2005, 16:29
Je bedoelt om bij het forum aangeboden soortemet subforums te maken? Als je dit bedoelt zou ik dit wel een goed idee vinden. Alleen maar om iets makkelijker te zoeken/vinden.

mediafotograaf
26 mei 2005, 16:31
Persoonlijk vind ik het een goed idee. Indien je bv. een lens zoekt, moet je gewoon maar eens het subforum doorbladeren. De kans zal zo groter zijn dat je iets vindt, en dar er verkocht wordt :G

bouk
26 mei 2005, 16:34
goed idee, heb zoiets ooit eens voorgesteld, om bv er dslr bij te zetten als je iets te koop had in dat genre.
grt,bouk.

Rudy
26 mei 2005, 16:36
Niet goed, dan moet je nog meer browsen. en een koopje kan van alles zijn...

Bjokke
26 mei 2005, 16:45
mss bij plaatsen een categorie kiezen maar ze toch allemaal samen zetten
en wil je gericht zoeken dat je dan met een klik kan laten sorteren
lijkt me wel handig

theokus
26 mei 2005, 16:59
Weet niet of dit juiste plaats is om te posten, maar zou het niet interessant zijn koopjesforum op te splitsen in DSLR <> Digicam, met misschien zelfs extra onderverdeling voor lenzen? Ik vraag dit omdat ik vaak mensen hierlangs stuur die digicam zoeken maar die tussen al de threads hun ding niet vinden. Ik zou volgende onderverdeling voorstellen:

Aangeboden
* DSLR bodies
* Digicams
* Lenzen
** canon
** nikon
** andere
* Accessoires

Ik ben voor omdat je de zaken sneller zult vinden.
Nu staat er alles in één rubriek.

Bjorn_oostende
26 mei 2005, 16:59
Goed idee,

Bij elke online shop is het ook altijd onderverdeeld per merk of per lens of whatever.
(Konijnenberg, Corne...) Het zou voor mij althans leuker zoeken zijn.

Henri
26 mei 2005, 17:18
:G :G

Xentro
26 mei 2005, 17:28
geen slecht gedacht maakt het zoeken naar iets alleen maar gerichter! :G

Hellcat
26 mei 2005, 18:05
ik ben er niet echt voor, dat worden wat teveel onderverdelingen en als je echt ietts zoekt kan je ook de zoekfunctie IN dat forumonderdeel zelf gebruiken.
Nu kan je nog op het eerste zicht zien wat er allemaal te koop staat en mssn iets vinden waar je niet direct naar op zoek bent maar wat je wel aanspreekt...

Geert1845
26 mei 2005, 18:07
Ik denk niet dat de 2 koopjesforums zo snel verlopen dat het echt nodig is. Op zich heb ik er echter geen problemen mee dat het zou worden opgesplitst.

filipo
26 mei 2005, 18:09
Voor mij geen probleem. :green:

Maar wat doe je als iemand zijn camera + lenzen + batterijlader samen wil verkopen waarbij de lenzen apart kunnen gekocht worden maar pas de deur uitgaan als de camera verkocht geraakt ? Drie topics openen (DSLR + lenzen + accessoires) waarbij 2 topics van elkaar afhangen ? Dan wordt het weer minder duidelijk :rolleyes:

ajuin
26 mei 2005, 18:15
voor mensen die iets willen, hoeft het niet. die geven het gewoon in de search in...

wie zoekt gericht? mensen die een lens willen, mensen die een bepaalde body willen, mensen die een bepaalde filter willen

wie zoekt niet gericht? iemand die gewoon een compactje wil kopen, en in die veelheid aan fototoestellen ook hier eens wil komen kijken...
enkel voor hen is dit een oplossing, zo is er minder verloop in de aanbiedingen, waar dan ook lenzen etc. tussen zitten

moet je dat voor die mensen dan gaan doen? ik ben zoals mic en zijn tft-onderzoek: voor alles doe ik een onderzoek, ook al is het een compactje. na eliminatie zoek ik dan overal naar enkele overblijvers tegen bepaalde nieuw- en tweedehandsprijzen, en dan maak ik de finale afweging. maar dan zou ik ook hier de search gebruiken voor de enkele overblijvers uit mijn onderzoek....

dus neen, hoeft allerminst voor mij....

het zou wel mooi zijn, zo'n winkellook, ik ben zeker niet tegen, maar het hoeft echt niet, zoals ik heb uitgelegd

Ricky300D
26 mei 2005, 18:55
Geen goed idee. :mad: Ik volg de koopjesrubriek dagelijks, in de hoop dat er bv. een Sigma 70-200 2.8 te koop komt (iemand eentje op overschot :confused: :G ). Het aantal nieuwe posts is beperkt. Je kan deze gemakkelijk even doorlopen, zelfs als je eens een of meerder dagen zou overslaan. Dus absoluut niet nodig. Misschien later, als er veel meer aanbiedingen bij zouden komen.

lapino
26 mei 2005, 19:30
heb dit voorstel ook niet gedaan voor de 'regulars' die weten wat ze zoeken, maar ik zit vaak op andere forums waar men weleens vraagt naar goeie site voor 2e hands spullen (ook familie vraagt dit vaak) en als je niet echt weet WAT je wil, dan is een search niet echt makkelijk

stel, je moeder wil een compactje voor ongeveer 250€...geen idee van merk/type/enz, gewoon "een digitale kodak"...begin maar te zoeken hé. heb al 3 mensen (vanop forum arena51.be) die digicam zochten, die ik naar hier stuurde, maar die niks hebben gevonden (alhoewel er genoeg te koop staan!)

Tony smeT
26 mei 2005, 21:15
Dan moet er nog een opsplitsing in prijscategorie bij ook, als ze niet weten wat ze willen :eek:

Ik ben er in principe niet echt tegen, maar vind het zeker geen noodzaak, per dag is er meestal toch een beperkte verandering... en als iedereen een duidelijk onderwerp opgeeft (dus niet 'te koop') dan blijft het imho heel overzichtelijk!

jaja
27 mei 2005, 08:18
Hallo,

Het BD-forum is "dynamisch" ...
Op geregelde tijden evalueren we en sturen bij waar nodig en doen aanpassingen. Waar mogelijk houden we ook rekening met de wensen van de forumleden.
We zullen dit item "meenemen" naar een volgende evaluatie maar voorlopig zit een splitsing er nog niet in.

Mac Quoy
27 mei 2005, 08:26
We zullen dit item "meenemen" naar een volgende evaluatie maar voorlopig zit een splitsing er nog niet in.

heel straf...net hetzelfde zinnetje een paar weken geleden ook al op radio en TV gehoord...
Zou het leven dan toch een reeks van zichzelf herhalende toevalligheden zijn?
Mac

jaja
27 mei 2005, 08:51
Hallo Mac,

Jij weet toch ook dat B-H-V staat voor Basis-Herhalings-Verrijkingsleerstof :D .
Ik snap dus ook niet waarom een regering zoveel problemen maakt met de opsplitsing van de leerstof ...
Voor de rest berusten alle overeenkomsten tussen de aan-elkaar-geregen-woorden op louter toeval :rolleyes:

Jaja

heel straf...net hetzelfde zinnetje een paar weken geleden ook al op radio en TV gehoord...
Zou het leven dan toch een reeks van zichzelf herhalende toevalligheden zijn?
Mac

theokus
27 mei 2005, 12:42
Hallo Mac,

Jij weet toch ook dat B-H-V staat voor Basis-Herhalings-Verrijkingsleerstof :D .
Ik snap dus ook niet waarom een regering zoveel problemen maakt met de opsplitsing van de leerstof ...
Voor de rest berusten alle overeenkomsten tussen de aan-elkaar-geregen-woorden op louter toeval :rolleyes:

Jaja

Belazer-Heel-Vlaanderen, heb ik ook ergens gelezen;)
Het komt niet van mij, want zo slim ben ik niet :clown:

spacemanbow
27 mei 2005, 13:40
Laat voorlopig alles maar zoals het is.
BD is nog altijd Ebay niet, en ook niet Konijnenberg.
Ondertussen geef je de moderators dan nog extra werk, want er zal er maar eens eentje z'n Fuji S20pro bij de DSLR's zetten.... of een Nikon lens aanbieden met een UV-filter, want die filter hoort eigenlijk thuis in de categorie 77mm filters...

Onderverdeling is leuk en handig, maar je moet weten wanneer dit nodig is.

Ik kijk zelf minstens elke dag even naar BD (als ik niet es een paar weken oversla wegens te druk), en dan klik ik op "New Posts", krijg ik mooi alle nieuwe koopjes te zien.

Geleidelijk aan begin je meer naar een winkeltype van forum te gaan (zoals Ebay liever winkels en powersellers ziet dan gewone mensen die hun spulletjes willen verkopen), maar ik dacht dat in de Stickies stond dat winkeliers hier niet welkom zijn....

Misschien is een opsplitsing tussen Digicam en DSLR nog een idee, maar moet dan misschien ook voor het forum Gezocht?

Just my 5 cents (indexering) :clown:

oermens
28 mei 2005, 10:03
Wat mij erg handig lijkt (maar hoogstwaarschijnlijk niet simpel te realiseren) is als je bij een verkoop bepaalde gegevens in bepaalde (dropdown) vakjes moet zetten : type (keuze uit compact/dslr/lenzen/accesoires/...); merk; en prijsklasse (tussen 0 en 20, tussen 20 en 50, ..., tusen 5000 en 10.000 :clown: )

En dat alles gewoon in verkoop algemeen blijft staan maar je wel gemakkelijk kunt sorteren per veld. (wat dus eerder al door iemand was voorgesteld) :G

Aja, voor mij is dat eigenlijk ook niet echt nodig zene :p

Groeten,
Koen