Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn katje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn katje

    hier is een foto van mijn katje. Graag jullie mening. Ik vind dat er iets te weinig contrast is, hoe kan je dit verbeteren (zonder Photoshop of iets dergelijks te gebruiken...)?



    canon EOS 350D, lens 18-55mm, sluitertijd: 1/320, diafragma 7.1, ISO 400, belichtingscompensatie: geen

    Nadat ze de vlieg had gevangen, ging ze slapen:


    canon EOS 350D, lens 18-55mm, sluitertijd: 1/640, diapragma 5.6, ISO 100, geen belichtingscompensatie
    hoe kan ik die scherper krijgen? Tips graag!!!
    Groetjes, Ruth

    http://printzbyruth.fotopic.net

    Canon 350D - Canon EFS 18-55mm (kitlens) - Canon Macro lens EF-S 60mm 1:2.8 USM - Canon 70-200 mm f/2.8 L IS USM

  • #2
    Re: mijn katje

    Foto 1: er zal in je 350D toch wel een instelling zijn voor hoger contrast

    Foto 2 : Hoger diafragma gebruiken, eventueel ten koste van sluitertijd of ISO
    (zoals bvb de instellingen in foto 1)

    Voor beiden: probeer ook eens met invulflash
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: mijn katje

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
      Foto 1: er zal in je 350D toch wel een instelling zijn voor hoger contrast

      Foto 2 : Hoger diafragma gebruiken, eventueel ten koste van sluitertijd of ISO
      (zoals bvb de instellingen in foto 1)

      Voor beiden: probeer ook eens met invulflash
      ik heb mijn 350D nog maar een paar dagen en ken hem dus nog niet zo goed, bovendien heb ik alleen een duitstalige en italiaanse handleiding.... het is dus vallen en opstaan...

      misschien een stomme vraag, maar wat is een invulflash?

      Alvast bedankt voor het commentaar
      Groetjes, Ruth

      http://printzbyruth.fotopic.net

      Canon 350D - Canon EFS 18-55mm (kitlens) - Canon Macro lens EF-S 60mm 1:2.8 USM - Canon 70-200 mm f/2.8 L IS USM

      Comment


      • #4
        Re: mijn katje

        Oorspronkelijk geplaatst door Ruth
        ik heb mijn 350D nog maar een paar dagen en ken hem dus nog niet zo goed, bovendien heb ik alleen een duitstalige en italiaanse handleiding.... het is dus vallen en opstaan...

        misschien een stomme vraag, maar wat is een invulflash?

        Alvast bedankt voor het commentaar
        Om het simpel te stellen: je flash gebruiken bij daglicht (en in het speciaal bij tegenlicht of om schaduwen op te helderen). In jouw geval van de kattesnoet laat dit ook toe een hoger diafragma te gebruiken.
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment

        Working...
        X