Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backup camera

    Hoe vangen jullie het probleem op voor het geval je toestel het zou begeven ?

    Alvast mijn bijdrage: CP5400 om digitaal verder te kunnen, D55 Analoog om verder te kunnen blijven spelen met de lenzekes
    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: Backup camera

    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
    Hoe vangen jullie het probleem op voor het geval je toestel het zou begeven ?

    Alvast mijn bijdrage: CP5400 om digitaal verder te kunnen, D55 Analoog om verder te kunnen blijven spelen met de lenzekes
    Digitaal 10D -> S60
    Of verder analoog: EOS30. Of verder met Mamiya C220. Of Mamiya 645. Of Ruby PAX. Of... nou ja, ga nog maar even door zo. En als de nood echt aan de man komt schakelen we nog wel over op een pinhole doosje .

    Comment


    • #3
      Re: Backup camera

      Ik heb nog een Canon Powershot A85 met nog geen 400 foto's erop ( eigenlijk is hij van mijn vrouw , maar oke ) Mocht ik dus mijn 300D binnen moeten doen voor reparatie , heb ik een alternatief
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: Backup camera

        Ik sleur niet rond met al dat soort backup's.
        Je neemt ook niet steeds een tweede scheerapparaat, tweede gsm, tweede paar autosleutels, tweede auto, tweede x-drive, tweede objectief, .... mee.
        Daarbij zou je dan nog eens je foto's direkt op twee verschillende geheugenkaartjes moeten plaatsen ... Vind ik paranoia-achtig
        Indien toestel stuk, dan heb ik pech, dan gebruik ik eventuel dat van de dochter, of koop ik me kartonnegatief-wegwerp-kodakskes.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Backup camera

          Mijn man heeft een Sony DSC F717 die ik gewoon mag gebruiken

          Roosje
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

          Comment


          • #6
            Re: Backup camera

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut
            Ik sleur niet rond met al dat soort backup's.
            Sja. Wie wel? Ik ook niet dus, behalve als het echt belangrijk is. Voor bruiloften bijvoorbeeld gaat zo ongeveer alle zut mee inclusief extra flitsers, extra batterijen, extra CF kaartjes en een backup apparaat.

            Maar goed, voor de gemiddelde reportage gaan alleen de 10D en 550EX mee (en soms, heel soms, nog een tweede body als ik verwacht analoog iets speciaals te kunnen doen of digitaal als ik verwacht de 10D te opvallend te vinden).

            Je neemt ook niet steeds een tweede scheerapparaat, tweede gsm, tweede paar autosleutels, tweede auto, tweede x-drive, tweede objectief, .... mee.
            * Checkt portemeknip om te controleren of de reserve huissleutel daar nog steeds in zit: yep! *

            Tweede objectief? Toch wel... en een derde, en een vierde en... (waarom past die Sekor nou toch niet op m'n Canons? ) .

            Overigens is het mij een maal overkomen da'k de autosleutel kwijt was terwijl het bruidspaar reedsch per limo vertrokken was naar de volgende locatie. "Dat nooit meer", zei ik toen. Maar ja, die tweede autosleutel ligt dus altijd wel gewoon thuis... hoezo het noodlot tarten?

            Comment


            • #7
              Re: Backup camera

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
              Hoe vangen jullie het probleem op voor het geval je toestel het zou begeven ?

              Alvast mijn bijdrage: CP5400 om digitaal verder te kunnen, D55 Analoog om verder te kunnen blijven spelen met de lenzekes
              S2 Pro <> D70 waarbij de D70 de "baas" is
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Backup camera

                D70 <--> Sony V3 (Verdomd rap cameraatje !!!)

                Natuurlijk mijn D70 eerst, maar de Sony V3 is een zeer goede backup...
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

                Comment


                • #9
                  Re: Backup camera

                  Ik ben vroeger (ja watte ,das alweer 25 jaar geleden) begonnen met een Canon A1 met een breedhoek- ,een standaard- en een zoomlens.
                  Dit toestel is nog steeds thuis en operatief als het nodig moest zijn.
                  Een jaar of 5-6 geleden heb ik me de eerste digi gekocht nl een canon powershot S40 en deze is ook nog steeds thuis en operationeel.
                  Verleden jaar had ik nood aan iets groter en heb me een sony f828 gekocht.Goede camera ,maar ik kon niet wennen aan de zoeker en dan maar verkocht en in de plaats een 20D binnengehaald.
                  Een tijdje geleden terug een analoge Eos 3 (2e hands) gekocht omdat ik de zwart-wit foto's van 35mm altijd mooi heb gevonden en ik op deze dezelfde lenzen kan gebruiken als op de 20D.
                  Mijn jongste dochter is ook een freakske op gebied van fotograferen en heeft een canon A85.(ligt ook thuis in de kast)
                  En een hobby van mijn 2e oudste dochter is ?????????????? Inderdaad, fotografie, ook met ene digicam die in dezelfde kast ligt.
                  Als ik s'avonds thuiskom is dikwijls mijne 20D in gebruik en maak ik men keuze uit de rest. Dus je ziet ,een grote familie zorgen die allemaal fotokes trekken, dan hebt ge dat probleem niet van een backup-camera.


                  Groetjes

                  JO
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Backup camera

                    Ik heb twee D70's, dus ik denk niet dat ze allebei tegelijk gaan begeven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Backup camera

                      indien de 300D het zal begeven, mag ik misschien de S7000 van Corien wel lenen, dus zit niet zo gauw zonder hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Backup camera

                        10D en een A95 als tweede/backup toestel. En als het echt problematisch wordt, kan ik vast wel een 300D van een vriend lenen.


                        Kris.
                        My work: VICTORIE.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Backup camera

                          10D met een G5 als backup Voor mij is het eerder vervelend dan een ramp als de camera het begeeft.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: Backup camera

                            moest men D70 het begeven da heb ik een cp4300 en een powershot s1 is ter vervanging. in de kast, die dingen neem ik nooit mee.

                            maar ik denk dat ik eerdernaar de oude analoge van men pa zou grijpen om daar mee te leren werken
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment

                            Working...
                            X