Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cursus digitale fotografie

    Kan iemand mij zeggen waar er in Oost-Vlaanderen vanaf september een cursus (digitale) fotografie gegeven wordt in avondonderwijs ?

  • #2
    Re: cursus digitale fotografie

    Zou me ook wel boeien.
    Nikon D70

    Comment


    • #3
      Re: cursus digitale fotografie

      via deze link kan je zoeken naar een geschikte cursus

      Comment


      • #4
        Re: cursus digitale fotografie

        In het CVO Kisp te Mariakerke kan je zowel analoge fotografie in beroepsopleiding als digitale fotografie (gewone cursus) volgen, beide in avondonderwijs.

        surf hiervoor naar http://www.kisp.be

        groetjes,
        Johan

        Comment


        • #5
          Re: cursus digitale fotografie

          Bij een cursus digitale fotografie ben ik nogal bevreesd voor het feit dat het instapniveau heel laag zal zijn (vb enkele lessen al spenderen aan uitleg over je camera en onderdelen ervan), en ook teveel aan post-productie.

          Uiteraard heeft iedereen een verschillende motivatie maar mocht iemand een echte fotografie cursus kennen, waar het gaat over leren kijken door de zoeker, composities, spelen met licht en schaduw, etc, dan zou ik dat heel graag horen. Photoshop doe ik al 8 uur per dag maar goed fotograferen is andere koek.

          En ik vrees dat de opleiding van het Kisp - Gent nogal op de vlakte zal blijven.

          Comment


          • #6
            Re: cursus digitale fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door hans.couckuyt
            Bij een cursus digitale fotografie ben ik nogal bevreesd voor het feit dat het instapniveau heel laag zal zijn (vb enkele lessen al spenderen aan uitleg over je camera en onderdelen ervan), en ook teveel aan post-productie.

            Uiteraard heeft iedereen een verschillende motivatie maar mocht iemand een echte fotografie cursus kennen, waar het gaat over leren kijken door de zoeker, composities, spelen met licht en schaduw, etc, dan zou ik dat heel graag horen. Photoshop doe ik al 8 uur per dag maar goed fotograferen is andere koek.

            En ik vrees dat de opleiding van het Kisp - Gent nogal op de vlakte zal blijven.
            Misschien hebben jullie hier iets aan ?
            Kursus fotografie

            fabbe

            Comment


            • #7
              Re: cursus digitale fotografie

              Welke onderwerpen moeten naar jullie mening aan de orde komen in een cursus digitale fotografie? Ik heb het idee dat veel te veel van dat soort cursussen een verkapte cursus Photoshop (o.i.d.) zijn. Maar wat moet er dan wel behandeld worden?

              Groeten, Miriam

              Comment


              • #8
                Re: cursus digitale fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                Welke onderwerpen moeten naar jullie mening aan de orde komen in een cursus digitale fotografie? Ik heb het idee dat veel te veel van dat soort cursussen een verkapte cursus Photoshop (o.i.d.) zijn. Maar wat moet er dan wel behandeld worden?

                Groeten, Miriam
                Wat ik al een tijdje zoek is een cursus fotografie zoals die voor analoge fotografie bestaat maar dan met een digitaal toestel ...
                In de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten te Hasselt bijvoorbeeld, daar geven ze een zeer goede opleiding maar enkel voor analoog :

                vakken :
                fototechnologie
                fototheorie en -analyse
                optica en sensitometrie waaronder zonesysteem
                kennis van licht, belichting, verlichting
                fotografische scheikunde ===> absoluut geen intresse
                kleurpraktijk en kleurentheorie: filters, kleurentemperatuur, verschillende kleurenprocédés enz...
                compositieleer
                beginselen van de elektronische fotografie ==> allez nu !
                kunstgeschiedenis

                Dit zoek ik dus, maar zonder de scheikunde en JA ik heb daar 6 jaar avondschool voor over.

                Groetjes,

                Nadia.

                PS : voorlopig enkel in Amsterdam vrees ik

                Comment


                • #9
                  Re: cursus digitale fotografie

                  Miriam, geef jij zelf ook cursussen misschien ?

                  Ik denk inderdaad dat met de digitale fotografie cursussen, er teveel aandacht wordt gegeven aan wat er mogelijk is NADAT de sluiter geklikt heeft. Terwijl ik persoonlijk zoveel mogelijk theorie en ervaring wil opdoen over hetgeen aan de klik voorafgaat.

                  Fabbe, die initiatiecursus is mij wat te algemeen. Teveel uitleg over films en ontwikkeling (niet interessant voor digitale fotografen), bestanden en hun kwaliteit (gekend door digitale fotografen). De "donkere kamer" cursus bevat veel interessanter onderwerpen: lichtmeting, (kiezen van) objectieven, spelen met sluitertijd en diafragma, kleur en effectfilters...

                  Hetgeen mij erg interesseert, heb ik gecopieerd uit de inleidingstekst van Focilux:
                  "...creatieve kant van de fotografie: standpunt, perspectief, lichtwerking, compositie, motiefkeuze en opdrachtvertaling en nog vele andere onderwerpen komen aan de orde... "

                  Dit is mijn interesse als amateur fotograaf.
                  Misschien ben ik te veeleisend of moet ik verschillende cursussen volgen en enkel concentreren op het voor mij interessante deel ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: cursus digitale fotografie

                    Dit is mijn interesse als amateur fotograaf.
                    Misschien ben ik te veeleisend of moet ik verschillende cursussen volgen en enkel concentreren op het voor mij interessante deel ?[/QUOTE]

                    Ja je bent inderdaad veeleisend.Maar je kan expirementeren met je digitale camera.Ik ben sinds een week in bezit van een D70 en het is niet makkelijk
                    maar ik heb mij alvast een notitie boekje gekocht!

                    Comment


                    • #11
                      Re: cursus digitale fotografie

                      Heeft er iemand al de cursus fotografie van Focilux Gent gevolgd ?
                      This website is for sale! focilux.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, focilux.be has it all. We hope you find what you are searching for!

                      This website is for sale! focilux.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, focilux.be has it all. We hope you find what you are searching for!

                      Comment


                      • #12
                        Re: cursus digitale fotografie

                        beste Fabbe,

                        bij zoektocht naar dergelijke dingen (fototoestel, lens, cursus, ...) vertrek ik altijd van mijn strengste normen en probeer iets te vinden wat daar zo dicht mogelijk bij aansluit. Maar compromissen zijn altijd nodig (we zijn in Belgie, remember )

                        Ervaring is inderdaad nog altijd de beste school maar ook een tijdsintensieve. Ik hoop dat we veel van elkaar kunnen leren via dit forum.

                        Comment


                        • #13
                          Re: cursus digitale fotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stef9620 Bekijk bericht
                          Kan iemand mij zeggen waar er in Oost-Vlaanderen vanaf september een cursus (digitale) fotografie gegeven wordt in avondonderwijs ?
                          om dezelfde redenen heb ik zelf fotografie gestudeerd.
                          Nu geef ik cursussen op maat in avondles te GENT:


                          Avondles fotografie www.tqphoto.be
                          Leer alles over digitale fotografie, Voor jong en oud, op eigen tempo

                          Comment

                          Working...
                          X