Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste probeersel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste probeersel



    Eerste foto die ik hier post .

    Enkel resize en kader rond gezet .

    Verscherpen of andere filters in PS ken ik nog te weinig van

    Ben beginner en moet nog héél veel leren dus alle tips of raadgevingen zijn welkom .
    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

  • #2
    Re: eerste probeersel

    wel een beetje vreemde kleur hoor als je er niets aan hebt gedaan, beetje rozig paars op mijn scherm.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: eerste probeersel

      Ik sluit me aan bij Bouk, kleur komt inderdaad een beetje vreemd over,
      en mis ook een beetje scherpte in de foto...

      Comment


      • #4
        Re: eerste probeersel

        Ik vind het al een vrij mooie poging, om een eerste probeersel te zijn. Van de kleuren heb ik hier geen last (ik vermoed dat het water deze kleur (olie) had).

        @ Boerkejos: de scherpte in deze foto zit toch goed. Als racekonijn al aangeeft dat hij niet echt iets van PS kent, zal het moeilijk zijn om een beter resultaat te krijgen

        @racekonijn: blijven proberen

        Comment


        • #5
          Re: eerste probeersel

          Ik mis ook wat scherpte, en ook het contrast zou wat verhoogd kunnen worden.
          Maar omdat de foto gemaakt is op f4,5 ; 1/80sec ; iso200 denk ik dat er toen niet echt veel licht was.
          De onscherpte kan wel bewegingsonscherpte zijn, want de "lens focal length" staat op 122mm. En dan is 1/80 sec gewoonlijk te lang om er zeker van te zijn dat er geen "bewogen" foto gemaakt wordt.
          In die omstandigheden zou iso 400 zeker geen slechte keuze geweest zijn, dan was de sluitertijd 1/160sec geweest en dat is een bruikbare waarde op 122mm.

          En ik weet ook niet welke lens er gebruikt is (dat kan ik niet zien met de "View Exif " , maar als bij die f4,5 de lens helemaal open stond, kan er daar ook nog wat scherpte verloren gegaan zijn.

          Laat je niet ontmoedigen door wat ik hier allemaal neerschrijf, maar door hier veel rond te hangen op het forum kan je heel veel bijleren, en dan maak je na een tijdje veel betere foto's . Het grote voordeel van digitaal is dat je alles direkt kan bekijken, en je kan ook alle gebruikte instellingen nazien. Daaruit kan je dan vrij snel zien wat er verkeerd gedaan is.

          De compositie van de foto is zeker niet slecht, de reflectie in het water staat er helemaal op, en in Photopshop zal de foto nog wel wat te verbeteren zijn, maar perfect krijg je die niet.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: eerste probeersel

            Dit is zeker geen slechte poging! Mooie weerspiegeling!! Dit is het resultaat met wat verzadiging toe te voegen en wat op te scherpen....

            Indien niet gewenst, haal ik de foto onmiddellijk terug weg....



            Grtz,F@bke
            In het licht blijkt het monster vaak de schaduw van een vlinder.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Re: eerste probeersel

              Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
              Dit is zeker geen slechte poging! Mooie weerspiegeling!! Dit is het resultaat met wat verzadiging toe te voegen en wat op te scherpen....

              Indien niet gewenst, haal ik de foto onmiddellijk terug weg....



              Grtz,F@bke
              In het licht blijkt het monster vaak de schaduw van een vlinder.

              Dit zou ik dus ook graag kunnen se

              Foto is genomen in vijvertje ergens midden in parkje , héél weinig licht en serieus vuil water ( is eigenlijk net open riool ) .
              Nu weet ik ook ineens dat je met hogere iso de sluitertijd verhoogd

              Volgende keer eens op letten se
              Had ook nog geprobeert om hond op foto vast te leggen . Het bizarre is : panning van auto's was geen probleem , maar bij hond geen enkele foto gelukt . serieuze bewegingsonscherpte en auto gaat toch sneller dan hond dacht ik hoor . Misschien ook probleem met licht en iso ??

              Moet dus zoals je ziet nog héél veel leren maar blijf toch proberen en véél lezen hier
              Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

              Comment


              • #8
                Re: eerste probeersel

                Hoi racekonijn

                Alles is al bijna gezegt.
                Ik heb maar 1 vraag die witte puntjes en vlekjes op die eend wat is dat?
                Of moet ik mijn scherm eens kuisen.
                Groetjes Chris
                EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
                Mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: eerste probeersel

                  ik vindt het voor een probeersel zeker geen slechte foto.
                  ik kan er van meespreken dat dieren(honden) heel moeilijk te fotograferen zijn vooral omdat ze een eigen wil hebben en niet op commando muisstil blijven zitten, met een auto is dit anders, dit is een stuk blik dat tegen een hoge snelheid zich voortbeweegt en ook negen kansen op tien de zelfde baan op het circuit of weg volgt terwijl een hond op het moment dat jij je foto neemt nog net z'n kop optilt of zich achter z'n oren krapt

                  maar laat je zeker niet ontmoedigen

                  mvg Paul
                  Niemand is te oud om te leren
                  alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
                  alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste probeersel

                    Een rijdende auto beweegt netjes in 1 richting (horizontaal), maar een lopende hond springt ook nog eens terwijl die loopt. Daarom is die hond veel moeilijker te fotograferen. En een groter onderwerp is ook gemakkelijker om op scherp te stellen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste probeersel

                      Oorspronkelijk geplaatst door droopy
                      Hoi racekonijn

                      Alles is al bijna gezegt.
                      Ik heb maar 1 vraag die witte puntjes en vlekjes op die eend wat is dat?
                      Of moet ik mijn scherm eens kuisen.
                      Uw scherm is proper zenne

                      Die puntjes en vlekjes zijn vuildeeltjes van dat vijverke
                      Heel dat plaske ligt daar vol mee ( zoals je wel kan zien op de foto ).
                      Maar dit was de dichtsbijzijnde plaats om wat te oefenen . Volgende keer eens naar een properder ( en lichter ) plaats gaan se . Kan ineens de tips die ik hier alle dagen bijleer onder praktijk proberen te brengen dan .
                      Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste probeersel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        Een rijdende auto beweegt netjes in 1 richting (horizontaal), maar een lopende hond springt ook nog eens terwijl die loopt. Daarom is die hond veel moeilijker te fotograferen. En een groter onderwerp is ook gemakkelijker om op scherp te stellen.
                        Idd , heb ik met schand en schade ondervonden ofwel is enkel z'n kop scherp , ofwel zijn lijf .
                        Maar ik blijf proberen tot ik hem heb ( allez op foto toch )
                        Heb al genoeg foto's van hem terwijl hij zit of ligt , maar wil er eentje terwijl hij in volle huppelsprint is
                        Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

                        Comment

                        Working...
                        X