Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF informatie uit Digitale Foto's.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF informatie uit Digitale Foto's.

    Ik weet niet of er hier veel developpers zitten op het forum maar vermits ik hier zelf weken naar op zoek geweest ben wou ik toch even deze link doorgeven: http://www.reneris.com/tools/default.asp

    Het gaat om een component voorbestemd voor IIS servers (Microsoft platform dus).
    Enerzijds kan je er alle EXIF data uit een JPEG bestand mee halen, anderzijds kan je er de beelden 'automatisch' mee resizen...
    Indien er geinteresseerden zijn wil ik best wat meer uitleg geven maar als je naar bovenstaande site gaat wordt er veel duidelijk.

    Een aantal ASP pagina's + deze component en je hebt meteen een prachtige site waar je weinig werk aan hebt. Gedaan met resizen en copiëren en plakken van EXIF data .

    Een voorbeeldje van dit principe op mijn site: http://www.yana.be

    Christian

    PS. Heb gezien dat mijn eerste foto die ik doorstuurde al op de site staat, thanx !



    <font size="1" color="darkgray">Edited by - christian on 14 December 2001 23:32:34</font>
    Christian D.

  • #2
    Zeer interessant, ga ik zeker eens bekijken in de toekomst!

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Prachtige site trouwens, je ziet dat je met een simpele S10 toch al ver komt...

      Wat wel wat jammer is is dat het verkleinen van de foto's niet bicubic kan, dat zou nu net de 'finishing touch' kunnen geven...

      groeten,
      Wim

      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Christian,

        mooi gelayoute site heb je... proficiat... inderdaad, al dat geknoei met cut/paste van die Exif... 't is niet altijd makkelijk, maar zoals jij het hebt opgelost, fantastisch en superhandig !


        mvg,
        Jan
        Canon PowerShot S10 > http://home.pi.be/~pin03550/s10.htm
        -----------------------
        Ayse & Jan's Travelspot :
        Travel with us to Turkey, Iran, Pakistan, Xinjiang, Thailand, Laos, Malaysia,...
        http://start.at/travelspot
        Jan
        www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

        Comment


        • #5
          ben developer/designer, maar allez, ik weet toch waar de klepel hangt. Mag jij die component zomaar registreren bij je host ? En zo ja, welke is dat dan ? Of heb je eigen servers draaien ?

          tom.

          ToM.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Ik moet toegeven dat het inderdaad niet zomaar mogelijk is voor iedereen. Je moet inderdaad al bijna een eigen server draaien hebben (ik gebruik deze van mijn werk) of je moet al een ISP hebben die deze component wil installeren.

            Toch vond ik het een interessante (en voor mij bruikbare) tool, het enige wat ik voortaal moet doen als ik wat digitale foto's heb is deze uploaden en in mappen organiseren. Dat spaart me al vlug een aantal uren werk.

            Je kan deze DLL trouwens ook gebruiken in andere omgevingen zoals Visual Basic...

            Christian D.

            Comment


            • #7
              Ik ben eventueel bereid van deze component op de webservers van SiteHosting te installeren, maar ja, dan moet je daar wel een betalend account nemen (terwijl er gratis accounts beschikbaar zijn her en der op het internet). In ieder geval, mochten er mensen interesse hebben, dan kunnen ze me altijd privaat mailen, het is zeker niet mijn bedoeling van hier reclame te komen maken voor onze diensten, enkel op de "mogelijkheid" te wijzen voor eventuele geïnteresseerden.

              --
              Met vriendelijke groeten,
              Sven De Troch
              sven@nt-admin.com
              --
              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

              Comment

              Working...
              X