Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografiecursus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotografiecursus

    Ik 'hobby' al een hele tijd met een reflexcamera (canon eos 33) en krijg deze week een digitale reflexcamera (canon 350D) van mijn man.
    Nu wil ik graag beter leren fotograferen.
    Weet iemand van jullie waar er cursussen gegeven worden (liefst regio Antwerpen)?

    Alvast bedankt,
    Ruth

    edit Mod Jo(han)
    verplaatst naar een meer geschikt forumonderdeel
    Last edited by Jo; 19 mei 2005, 08:26.

  • #2
    Re: fotografiecursus

    Hoi Ruth,ik denk dat je beter de info van het net haalt,cursussen zijn vrij uitgebreide paketten dacht ik.Heb je vragen,zoek het hier even op.Vind je het niet,vraag het dan.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: fotografiecursus

      Ik ben ook van mening dat je heel veel kan leren op het net. Forums lezen, vragen stellen enz. - het helpt allemaal. Ook foto's van anderen bekijken en je afvragen waarom je ze goed of niet goed vindt, kan je al heel wat bijbrengen. Maar het interessantst is misschien dat je je aansluit bij een fotoclub in de buurt. Daar hoor je al snel waar je moet bijschaven en hoor je van anderen hoe zij resultaten halen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: fotografiecursus

        Ruth,

        Ik kan voorgaande als beginnend digitaal amateur alleen maar beamen...
        Deze site geeft enorm veel info en domme vragen bestaan er niet.

        Groetjes

        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: fotografiecursus

          Hi,

          Onlangs bracht iemand op BD deze site aan :

          Hierin staat veel uitleg en vele tips voor betere foto's. (zeker aan te raden voor beginnelingen)

          mvg,
          Geert

          Comment


          • #6
            Re: fotografiecursus

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvde
            Hi,

            Onlangs bracht iemand op BD deze site aan :
            http://home.planet.nl/~fotoroos/
            Hierin staat veel uitleg en vele tips voor betere foto's. (zeker aan te raden voor beginnelingen)

            mvg,
            Geert
            Da's een interessante link , ik denk dat ik daar ook wel wat kan bijleren!
            DeezJee Photography

            Comment


            • #7
              Re: fotografiecursus

              http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/basis1/basis1.htm
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: fotografiecursus

                Op de BelgiumDigital homepage staat overigens nog steeds de cursus digitale fotografie.

                Enne... welkom op BD!
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: fotografiecursus

                  Hoi,

                  Begrijp het niet helemaal hoor, als je al een tijdje met een reflex (analoog of digitaal) werkt zul je de basispricipes van fotografie toch al wel onder de knie hebben. Verder is het schieten, schieten, schieten... Je eigen werk kritisch beöordelen, je eigen stijl creëren, en da's een levenswerk... toch mooi, niet ?
                  It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotografiecursus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Petertje
                    Hoi,

                    Begrijp het niet helemaal hoor, als je al een tijdje met een reflex (analoog of digitaal) werkt zul je de basispricipes van fotografie toch al wel onder de knie hebben. Verder is het schieten, schieten, schieten... ....
                    Er zijn nog steeds heeeeeeel veel mensen die niet verder komen dan de automatische functie op hun toestel (ook mensen die al jaren een SLR hebben). Als je over ISO, diafragma, sluitertijd, scherptediepte, bewegingsonscherpte etc praat beginnen hun oren al te flapperen. Op het internet staat heel veel uitleg echter niet altijd in verstaanbare mensentaal.
                    En leren door veel fotos te schieten doe je niet als je de basis mist.
                    De gebruiksaanwijzing lezen en begrijpen zonder dat je de basis hebt (zeker met digitale cameras) is een ramp.
                    Er zijn goeie boeken en er zullen wel sites zijn met degelijke uitleg maar dat is wel effe zoeken (mogelijk zijn de eerder genoemde links bruikbaar genoeg)

                    PS: naast de technische kennis van de camera komt het compositieaspect ook nog eens kijken. Daarbij komt nog "het licht", contrast, onderwerp, etc.
                    Nog veel plezier en, eerst de basis en dan veeeeeeeel oefenen.

                    Groeten, Benny
                    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotografiecursus

                      Misschien kun je hier ook iets mee doen :

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotografiecursus

                        Neem hier ook maar een kijkje:
                        http://www.smartpix.nl/html/technics.htm
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotografiecursus

                          Ben ook erg geïnteresseerd in een cursus fotografie, ik heb al wat rondgekeken op het net maar ik weet vanuit mijn ervaringen op het werk dat real-life cursussen meestal veel nuttiger zijn dan internet-cursussen (voor mij toch). Is er echt geen aanbod aan cursussen in de provincie Antwerpen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotografiecursus

                            Ben hoier ook tijdje naar op zoek geweest, heb niet echt veel gevonden
                            Heb me dan maar een boek gekocht en me suf gesurft
                            Steve
                            Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotografiecursus

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                              Op de BelgiumDigital homepage staat overigens nog steeds de cursus digitale fotografie.

                              Enne... welkom op BD!
                              Hé dit kan ik niet vinden!
                              Ben ook al op zoek geweest naar een cursus maar ook niets gevonden.
                              Ook de zoektocht naar real-life fotoclubs is niet eenvoudig. Blijkbaar zijn er veel clubs die helemaal niets online hebben staan, dus die lijken mij dan te ouderwets.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X