PDA

Volledige versie bekijken : geheugenkaarten in de FNAC

Tonjo
18 mei 2005, 15:06
Hoii,

'T is nu niet om reclame te maken, maar ik wipte van de middag eens snel in de FNAC (groenplaats) binnen en er waren geheugenkaarten in aanbieding. Wel allen van klein dataformaat, maar ideaal als reserve.

Ikzelf heb een XD (orginele Olympus) gekocht van 64mb voor 10 euro. Toch een koopje, niet? (komt van 35 euro)

Er zijn zowel kaartjes van 64 als 128 mb. Er waren XD, SD en CF kaartjes
Ik zou zeggen snel zijn!

Wim.Vanmaele
18 mei 2005, 15:33
Euh, vind ik helemaal geen koopje.
64 Mb aan 10 Euro, dat betekent 100 EUro voor 640 MB
Voor die prijs koop je wel 1Gb en dat is nog altijd rond de 30% meer dan 640!

Xentro
18 mei 2005, 15:34
Hoii,

'T is nu niet om reclame te maken, maar ik wipte van de middag eens snel in de FNAC (groenplaats) binnen en er waren geheugenkaarten in aanbieding. Wel allen van klein dataformaat, maar ideaal als reserve.

Ikzelf heb een XD (orginele Olympus) gekocht van 64mb voor 10 euro. Toch een koopje, niet? (komt van 35 euro)

Ik zou zeggen snel zijn!

Maar voor 89 euro kan je er al eentje kopen van 1 gigabyte ...

McSerial
18 mei 2005, 15:35
Was er niks groters dan 128MB? Dat lijkt me toch wel zeer weinig. Als je in RAW trekt kunnen daar maar zeer weinig foto's op, en anders is het ook al niet vet. Ik zou nooit zo een klein kaartje kopen voor een fototoestel.

Macroshopper
18 mei 2005, 15:38
Hoii,

Ik zou zeggen snel zijn!
Allesinds tof voor het melden :G maar denk dat de meeste met kaartminimum van 512MB vertrekken ;) .

Tonjo
18 mei 2005, 15:50
Het kaartje dat ik kocht kost bij geheugenkaart.be 21 euro.

Ik meld dit maar even voor de NIET-DSLR gebruikers. Voor een DSLR-camera is 64 mb of 128mb wel weinig natuurlijk. Maar met een gewone digicam (4mp) heb je ongeveer 2 megabites voor een goede foto. Dus kan ik er een 30 fotokes mee nemen. Ideaal als reserve voor mij.

En redeneren van 100 euro dan voor 640 mb vind ik eigenlijk maar appelen met peren vergelijken. Ik denk niet dat er veel mensen een kaartje kopen van 1gigabite om daar 500 foto's op te zetten. Alé ik zou het maar dom vinden. Beter 2x 500mb en ééntje overhouden bij stukken.

Alé nu terug on-topic, veel succes aan de geďnteresseerden :)

super_22
18 mei 2005, 15:55
Vorige week nog in de fnac geweest want ik had nog wat cadeaubonnen. Ook eens even gekeken voor een 1GB CF kaartje. Amai mijne fr(n)ak, kost gewoon het dubbele van de gangbare prijzen die ik op 't internet zie.
Dat zou ik zonde gevonden hebben van mijn cadeaubonnen, dus heb ik maar 2 boeken en enkele overblijvende cadeaubonnen mee naar huis genomen.

Typhon-
18 mei 2005, 16:25
fnac = duur :B
altijd zoal geweest.
(zou durven wedden dat de 300d+kitlens daar nog aan 1000 euro staat)

Tonjo
18 mei 2005, 17:18
ga anders off-topic...

Typhon, willen we wedden?

LucD
18 mei 2005, 20:58
Vandaag ook geheugenkaarten in de Makro aan relatief interessante prijzen...

notex
18 mei 2005, 23:52
[QUOTE=super_22]Vorige week nog in de fnac geweest want ik had nog wat cadeaubonnen. Ook eens even gekeken voor een 1GB CF kaartje. Amai mijne fr(n)ak, kost gewoon het dubbele van de gangbare prijzen die ik op 't internet zie.
QUOTE]

Verleden zaterdag stond de Sandisk CF Ultra II 2 Gb 219.90€ geprijsd in de Fnac te Antwerpen. De gangbare prijs "op 't internet" is toch merkelijk hoger dan 110€ ;)

Hanske
19 mei 2005, 00:00
Daar je niet echt een specifieke vraag hebt , verplaats ik dit topic naar "Algemeen" ;)