Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

    Ik werd gevraagd om tijdens de communieviering foto's te maken met mijn Canon 300 D. Men wenste geen storend gedrag van familieleden die flitsend zouden rondlopen.
    Na de reportage, blijken er een zestig-tal foto's, "tussen uit te zijn".
    Ik verklaar mij nader, eerste deel foto's tot 10.25 h staan op geheugenkaartje, dan volgen zestig foto's die ik in de nammidag maakte op het feest thuis (tussen 13.00 en 18.00 h), daarna vervolg, terug tijdens de dienst in de voormiddag (vanaf 10.59 h tot het einde)
    Het lijkt dat hij de foto's van de nammidag, midden tussen de andere foto's van de voormiddag geschreven heeft.
    Hoe kan dit nu ?
    EN ... belangrijk kan ik de oorspronkelijke foto's terug vinden ???
    Kaartje: SanDisck ULTRA II 512 MB
    Ik wiste geen enkele foto!
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

  • #2
    Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

    Er bestaan tal van recovery programma's. Probeer er daar eens een paar van. Zelf heb ik dat nog nooit nodig gehad dus kan geen advies geven over welk programma het best is.
    Je kan ook eens naar een fotozaak gaan waar ze Sandisk verkopen, de betere hebben daar een speciale PC voor staan, vb Meurillon in Gent heeft dat.

    Comment


    • #3
      Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

      Kijk eens met een PC. Misschien heb je ze in een andere folder geplaatst, of verborgen ? Met filemanager eens alle types bestanden opvragen, ook de verborgen ... (meestal zijn dat diegene die in het fototoestel opgefft als zijnde onwisbaar. En iets wat je niet ziet, kan je ook niet wissen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

        Oorspronkelijk geplaatst door stengil
        Ik verklaar mij nader, eerste deel foto's tot 10.25 h staan op geheugenkaartje, dan volgen zestig foto's die ik in de nammidag maakte op het feest thuis (tussen 13.00 en 18.00 h), daarna vervolg, terug tijdens de dienst in de voormiddag (vanaf 10.59 h tot het einde)
        Het lijkt dat hij de foto's van de nammidag, midden tussen de andere foto's van de voormiddag geschreven heeft.
        Voor alle duidelijkheid : Worden de foto's gewoon door elkaar getoond of vind je nergens de foto's van de namiddag ??? Als die van de namiddag tussen die van de voormiddag staan, ben je uiteindelijk toch geen foto's kwijt ??
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

          Even verduidelijken:
          Tijdens de viering ongeveer 180 foto's gemaakt.
          De zestig foto's die ik de nammidag maakte staan tussen deze van de voormiddag, alwaar ze "OVERSCHREVEN" werden.
          Ik mis dus zestig foto's van de viering die genomen werden tussen 10.25 h. en 10.59 h.. En ik wiste geen foto's.
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #6
            Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

            Als de foto's fysiek overschreven zijn is het jammer, maar helaas. Dan zijn ze echt weg.

            Toch zou ik proberen zoals hierboven al vermeld een recovery programma er op los te laten. Misschien dat je nog een deel kun redden. Mogelijk heb je geluk dat alléén de index overschreven is en dat de data nog op de card staat.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

              Ik snap hier echt iets niet.
              Je maakt foto's in de voormiddag en deze staan precies tussen deze genomen in de nammiddag.
              1) ofwel is er echt iets mis met je kaartje en dan vrees ik.
              2) ofwel heb je zonder je het weet geformateerd, maar dan kan je onmogelijk een mixed hebben.
              3) je hebt iets gedaan, dat je je niet kan herinneren maar misschien wel heel nuttige informatie levert, zoals het verwijderen van de CF terwijl het fototoestel nog op stond, ...

              In ieder geval, zou ik bij een goede technicus te rade gaan met het kaartje, zien en bekijken zal heel wat beter zijn, dan dit geschrijf, en in laatste instantie zou ik met dat kaartje eventueel bij de leverancier te rade gaan. Ondertussen wel een ander kaartje gebruiken.

              Ik wil er eventueel wel eens een blik op gooien , maar ik ga hier niet pretenderen dat ik een oplossing bieden kan.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                Er bestaan tal van recovery programma's. Probeer er daar eens een paar van. Zelf heb ik dat nog nooit nodig gehad dus kan geen advies geven over welk programma het best is.
                Je kan ook eens naar een fotozaak gaan waar ze Sandisk verkopen, de betere hebben daar een speciale PC voor staan, vb Meurillon in Gent heeft dat.
                Ik heb ooit eens gebruik gemaakt van het programma PC Inspector Smart Recovery. Dat was om na het onachtzaam formateren van een CF-kaart de foto's terug te halen. Alle foto's werden gerecupereerd.
                home page: http://cage.ugent.be/~hs
                reisblog: http://herser.wordpress.com
                foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

                Comment


                • #9
                  Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                  Ander programmaatje om te recoveren: Digital Image Recovery.
                  klikkerdeklik om het te downloaden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Herman
                    Ik heb ooit eens gebruik gemaakt van het programma PC Inspector Smart Recovery. Dat was om na het onachtzaam formateren van een CF-kaart de foto's terug te halen. Alle foto's werden gerecupereerd.

                    Zelfs na het formatteren ????
                    Zou wel kunnen zolang als de plaats waar ze stonden niet overschreven werd.

                    Yvan
                    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                      yep inderdaad, met pc inspector smart recovery haalde ik voor twee personen reeds hun foto's terug, waarvan ook eentje die dacht het formaat van zijn foto's aan te passen door op "format" te duwen
                      dus zeker eens een poging wagen, baat het niet dan schaadt het niet
                      groetjes, Nina
                      trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
                      Member of the Han Fan Clan
                      http://ninasgallery.fotopic.net
                      http://ninas--tutorials.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                        Zat er bij de aankoop van uw kaartje geen klein cd-romeke bij ?
                        Anders, daar staat zo'n programake op
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                          Het programmatje dat Plofkop mij aanrade heeft de 'verloren' foto's (zo'n 76 stuks) weer gevonden.
                          Met dank aan jullie allen voor de tips.
                          Wat ben ik blij met dit forum
                          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                            Toch schoon, hé ... die BD-ers
                            | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help, ik ben Communiefoto's kwijt !

                              't enige softje dat mijn NEF's terug kon halen was Rescue Pro van Sandisk zelf
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X