Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekentablet: Medion of wacom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tekentablet: Medion of wacom

    Hoi,

    ik ben op zoek naar een tekentablet. Ik vind het werken met een muis in ps cs soms erg lastig, met name bij lasso functies. Lijkt mij met een pen aanmerkelijk gemakkelijker werken.
    Nou zie je veel wacom maar ook medion van de aldi
    Heb zelf 2 medion computers die het prefect doen. Is het mediontablet nou zo veel slechter als een wacom. Zijn namelijk aanmerkelijk goedkoper.

    wie kan mij verder helpen

    bedankt

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

  • #2
    Re: Tekentablet: Medion of wacom

    Die Medion van de Aldi is op het moment niet meer te koop denk ik, tenzij er ergens nog eentje ligt te verstoffen...

    Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat die Medion eigenlijk een Wacom is met een andere sticker op. Op de product-info op de onderkant van de tablet staat: Made by Wacom.
    Net zo voor de Dataline-tabletjes... Doe maar eens een search

    Comment


    • #3
      Re: Tekentablet: Medion of wacom

      Ik werk al jaren, dagelijks (ik ben grafisch ontwerper) met Wacom. Ik kreeg er destijds één van mijn computerleverancier bij de lancering om te testen. Ik ben dus één van de eerste gebruikers .

      Momenteel heb ik een Intuos (altijd op A5 formaat gewerkt). Ik gebruik het tablet voor alles, dus niet alleen tekenen, retoucheren, ..., maar ook mappen openen, slepen, ... de muis ligt er bij en kijkt er naar .

      Ik heb mijn eerste tablet ook nog en het werkt nog steeds. Een Wacom tablet gaat jarenlang mee, ook bij zeer intensief gebruik. .

      Als men het tablet zou afnemen, daalt mijn productiviteit met minstens 50%.
      | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

      Comment


      • #4
        Re: Tekentablet: Medion of wacom

        Ik een wacom een volito om juist te zijn, spijtig genoeg de oudere versie nog. (de nieuwere zou beter bij mijn toetsenbord passen.) Ik heb die bij Aldi gekocht omdat het bordje toen 10 euro goedkoper was dan bij een online winkel. En ik ben daar vrij tevreden van... (alleen na een tijd krijg ik altijd last van mijn pols, een beetje gek ik heb dat nooit gehad met een muis ...)

        @ baron jij hebt een intuos heb jij soms ook een volito gehad, ik zou graag eens weten wat het verschil is met de andere versie ? Weet u dit soms ...
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

        Comment


        • #5
          Re: Tekentablet: Medion of wacom

          Hoe komt het dan dat dat ding van de aldi, welke op marktplaats tig te koop staan, maar een fractie kost dan de originele wacom ?
          En dat praat je bij nieuw echt over het bijna 10 voudige. Dan moet er toch ergens een verschil zijn ???!!!!
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

          Comment


          • #6
            Re: Tekentablet: Medion of wacom

            Dat ligt (denk ik, het is dus geen exacte info) voornamelijk aan de meegeleverde software.

            Bij het Aldi-tabletje zit alleen een paar basis-programmatjes bij... De wacom's komen met een uitgebreider pakket.

            Comment


            • #7
              Re: Tekentablet: Medion of wacom

              Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
              Hoe komt het dan dat dat ding van de aldi, welke op marktplaats tig te koop staan, maar een fractie kost dan de originele wacom ?
              En dat praat je bij nieuw echt over het bijna 10 voudige. Dan moet er toch ergens een verschil zijn ???!!!!
              waarschijnlijk zul je het over een hogere klasse hebben van bordjes.. ( hogere gevoeligheid en dergelijke... )
              Dat van mij kost maar 38 euro en ik ben daar heel blij mee hoor, meer moet dat voor mij niet zijn.
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #8
                Re: Tekentablet: Medion of wacom

                Oorspronkelijk geplaatst door Baron
                ... (altijd op A5 formaat gewerkt)....
                Is A5 voldoende groot genoeg om makkelijk foto's te bewerken?
                DeezJee Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Tekentablet: Medion of wacom

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                  Ik een wacom een volito om juist te zijn, spijtig genoeg de oudere versie nog. (de nieuwere zou beter bij mijn toetsenbord passen.) Ik heb die bij Aldi gekocht omdat het bordje toen 10 euro goedkoper was dan bij een online winkel. En ik ben daar vrij tevreden van... (alleen na een tijd krijg ik altijd last van mijn pols, een beetje gek ik heb dat nooit gehad met een muis ...)

                  @ baron jij hebt een intuos heb jij soms ook een volito gehad, ik zou graag eens weten wat het verschil is met de andere versie ? Weet u dit soms ...

                  Daar kan ik niet op antwoorden. Wat ik wel deed is de zelfklevende rubberen strip )die eigenlijk bedoeld is als 'voetje' om het tablet schuin te plaatsen) op het tablet gekleefd als polssteun. Ik dacht dat het zo bedoeld was. Mijn computerboer lachte me uit, maar ik heb wel geen last van pols of zo (en ben toch dagelijk min. 8 à 10 uur bezig)
                  | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tekentablet: Medion of wacom

                    Oorspronkelijk geplaatst door DeezJee
                    Is A5 voldoende groot genoeg om makkelijk foto's te bewerken?
                    Ja, ten eerste als je een groter tablet neemt, ligt je bureaublad vol. Ten tweede als je inzoemt, blijft het volledige tablet overeenkomen met je scherm. Je kan dus heel gedetaileerd (1 pixel) aanklikken.

                    Zo een tablet vergt enige aanpassing. Een vriend kocht het ooit ook en gooide het na een uurtje of twee terug in de kast.
                    Maar na enige oefening kan je er blindelings mee over weg. Ik vind het top om mee te werken.
                    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tekentablet: Medion of wacom

                      Oorspronkelijk geplaatst door Baron
                      Ja, ten eerste als je een groter tablet neemt, ligt je bureaublad vol. Ten tweede als je inzoemt, blijft het volledige tablet overeenkomen met je scherm. Je kan dus heel gedetaileerd (1 pixel) aanklikken.

                      Zo een tablet vergt enige aanpassing. Een vriend kocht het ooit ook en gooide het na een uurtje of twee terug in de kast.
                      Maar na enige oefening kan je er blindelings mee over weg. Ik vind het top om mee te werken.
                      Geeft een formaat a4 ook voordelen ?? Of heeft het buiten het formaat alleen maar nadelen.
                      Ik gebruik een 19 tft scherm.

                      groeten
                      alex
                      Website : www.alextimmermans.com
                      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tekentablet: Medion of wacom

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                        Ik een wacom een volito om juist te zijn, ...
                        Is zo'n volito gemakkelijk in gebruik om foto's te bewerken?
                        Of vind je dat zo'n Graphire3 Classic beter is om foto's te bewerken?
                        Kan je de Volito ook gebruiken als muis?
                        DeezJee Photography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tekentablet: Medion of wacom

                          Oorspronkelijk geplaatst door DeezJee
                          Is zo'n volito gemakkelijk in gebruik om foto's te bewerken?
                          Of vind je dat zo'n Graphire3 Classic beter is om foto's te bewerken?
                          Kan je de Volito ook gebruiken als muis?
                          Ja zo een volito is wel makkelijk reageert goed op elk commando. De pen licht handig in de hand.

                          Wel ik heb zo geen Graphire3, maar ik zou wel graag eens een bordje van een hogere klasse uittesten, de Graphire heeft meer drukpunten dus is gevoeliger wat alleen ten goede zal komen.

                          Als je bedoelt met het pennetje ja maar handig is dat niet altijd als je wilt scrollen is dat niet handig, je hebt geen wieltje...

                          En als je cruise controle gewoon bent, dat zijn de knopjes onder en boven het wieltje staan die zorgen er voor dat je die beweging met je vinger niet altijd moet maken handig is dat.. dat heb je dus niet op een pen ...
                          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tekentablet: Medion of wacom

                            Bedankt voor de reactie!
                            Ik denk dat ik me zo'n volito2 ga aanschaffen, lijkt me veel fijner en precieser om foto's mee te bewerken.
                            DeezJee Photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tekentablet: Medion of wacom

                              Oorspronkelijk geplaatst door DeezJee
                              Bedankt voor de reactie!
                              Ik denk dat ik me zo'n volito2 ga aanschaffen, lijkt me veel fijner en precieser om foto's mee te bewerken.
                              je zult het je niet beklagen !
                              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                              Comment

                              Working...
                              X