Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

downloadable link

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • downloadable link

    kan er iemand mij eens uitleggen hoe je een link op een website zet, waarachter er een bestand zit dat je kan downloaden, please....

    Ik werk met Frontpage, aangezien ik van een sobere website hou...

    Stef

  • #2
    Dat is simpel.
    Plaats eerst en vooral het bestand waarnaar je wil verwijzen in je directory van je web, waar je ook de foto's enz zet...
    Selecteer het woord of de afbeelding die naar het bestand gaat verwijzen op je pagina in Frontpage. (zie fig nr1)
    Als je dat geqelecteerd hebt ga je met je cursor naar de menubalk bovenaan in Frontpage.
    Je klikt op die blauwe wereldbol met een paperclipje. ( zie fig. nr2)
    Als je erover komt zie je een tekstje: "Hyperlink"
    Dan opent zich een nieuw venster: Hyperlink maken.
    Als het een webpagina is, die je wil linken, klik je op het eerste icoontje onderaan, die blauwe bol. Is het een bestand waarnaar je wil verwijzen, klik dan op het tweede icoontje, dat gele mapje. Blader nu naar je bestand. Let wel. Het bestand moet in je Webmap staan. ( zei fig. nr3)
    En klik op ok.
    Je zal nu zien dat de tekst op je pagina onderlijnd is.
    Klaar
    Als het bv een exe, zip, enz bestand is , zal je op het net automatisch gevraagd worden om te downloaden naar een locatie op je harde schijf.

    Comment


    • #3
      hartelijk bedankt mic !

      ik wist al hoe je hyperlinks moest maken tussen html-pagina's en met email-adressen maar nog niet met downloads...wat ik niet wist is dat je dat bestand eerst in de directory moest zetten....

      Nogmaals bedankt en je zal weldra ook beloond worden...hou het forum "fotobewerking" maar in de gaten !

      Stef

      Comment


      • #4
        Graag gedaan... Wij BDers zijn zo geboren... ik bedoel behulpzaam

        Comment

        Working...
        X