Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gumball shots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gumball shots

    Gisterenavond afgezakt naar Acoz. Complete chaos!
    Omdat mijn gezelschap geen zin had om te voet af te zakken naar Chateau d'Acoz zijn we blijven kijken aan afrit 10 van de A54. Veel gezien, maar het was niet makkelijk om dit vast te leggen omdat we op één van de weinige plaatsen stonden waar eens flink kon worden opgetrokken. Enkele impressies...





  • #2
    Re: Gumball shots

    2 is een goede
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: Gumball shots

      Leuk om te zien en perfecte voorbeelden waarom je in het vervolg je flitser op het tweede gordijn moet synchroniseren (vooral foto 2 ).

      Comment


      • #4
        Re: Gumball shots

        Oorspronkelijk geplaatst door Joost
        Leuk om te zien en perfecte voorbeelden waarom je in het vervolg je flitser op het tweede gordijn moet synchroniseren (vooral foto 2 ).
        Verklaar je nader, aub. Ik ben dat al tegengekomen maar wat gebeurt en dan en vooral wat is het gevolg voor de opname?
        | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

        Comment


        • #5
          Re: Gumball shots

          Je ziet duidelijk wat er gebeurt als je niet op het tweede gordijn flits in de tweede foto. Het licht van de wagen 'loopt' voor de wagen uit. Dit komt omdat de flits de beweging bevriest en daarna komt er nog licht binnen en krijg je dus de lichten voor het voertuig. Bij tweede gordijn flits je pas op het einde en komt er daarna dus geen licht meer binnen. Je hebt dan een lichtspoor.
          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

          Comment


          • #6
            Re: Gumball shots

            mocht je de flitser op het 2e gordijn gesynchroniseerd hebben, dan zou dat rechtervoorlicht in beweging er net iets natuurlijker uitgezien hebben...
            de scherp afgelijnde auto krijg je door je flits te gebruiken, maar omdat het voorlicht toen je sluiter nog openstond wat naar voor bewoog krijg je een waas naar voren toe, wat er zoals boven gezegd wat vreemd uitziet synchroniseer je op het tweede gordijn, dan hangt die waas langs achter, wat de snelheid voorwaarts illustreert...
            voor de rest vind ik het best wel leuke foto's
            D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Gumball shots

              Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
              mocht je de flitser op het 2e gordijn gesynchroniseerd hebben, dan zou dat rechtervoorlicht in beweging er net iets natuurlijker uitgezien hebben...
              de scherp afgelijnde auto krijg je door je flits te gebruiken, maar omdat het voorlicht toen je sluiter nog openstond wat naar voor bewoog krijg je een waas naar voren toe, wat er zoals boven gezegd wat vreemd uitziet synchroniseer je op het tweede gordijn, dan hangt die waas langs achter, wat de snelheid voorwaarts illustreert...
              voor de rest vind ik het best wel leuke foto's
              En zo heb ik weer iets bijgeleerd! Vond het al vreemd dat de waas van het licht voor de koplamp te zien was. Bedankt voor de reacties!

              Comment

              Working...
              X