Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvallend ? Altijd kontant ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvallend ? Altijd kontant ?

    Goedemorgen,
    Wat mij opvalt is dat je nergens geen links vind naar winkels die lenzen verkopen op afbetaling ? Ik kan me voorstellen dat de aankoop van een goede lens ommige mensen afschrikt bij betaling van het volledige bedrag (zoals bij mij) en dat de verkoop hoger zou liggen indien men de mensen de kans gaf om lenzen te kopen of afbetaling. Bovendien zou dit de verkoopcijfers van sommige winkels kunnen verhogen.
    Of sla ik hier de bal volledig mis, en zoniet, waar vind je zulke winkels ?
    Groeten, Karl

  • #2
    Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

    als je naar winkels in belgië gaat dan zal dat wel lukken denk ik.
    maar je zal eerder naar die 'alles verkopers' moeten stappen.

    alleen zit je met het volgende:
    bij dure lenzen zit er al snel een prijsverschil van 500-1000 euro op. dus als je online koopt is het dan toch al iets goedkoper hee
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

      Oorspronkelijk geplaatst door KC
      Goedemorgen,
      Wat mij opvalt is dat je nergens geen links vind naar winkels die lenzen verkopen op afbetaling ? Ik kan me voorstellen dat de aankoop van een goede lens ommige mensen afschrikt bij betaling van het volledige bedrag (zoals bij mij) en dat de verkoop hoger zou liggen indien men de mensen de kans gaf om lenzen te kopen of afbetaling.
      Groeten, Karl

      'k weet niet, maar buiten voor de professionele fotograaf, lijken lenzen me toch meer dan luxe producten..... mij hebben ze altijd geleerd van als je iets wilt, eerst sparen voor je het koopt (tegen dan is er meestal ook al een beter model uit of is de prijs al serieus gezakt)..... alle, ik kan me niet voorstellen dat dit een product is, dat je moet op afbetaling kopen, zonder dat je uzelf in de problemen brengt.... zodus ik vindt dit maar redelijk normaal dat dit niet op afbetaling te kopen valt..... Je kunt zo alles beginnen op afbetaling kopen.... dat je gewoon gaat werken voor je afbetalingen.... en als er dan eens onverwachte kosten komen

      mijn mening he....
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

        Ik zou niet in de schoenen willen staan van sommige winkeliers dewelke dik in de problemen zitten vanwege klanten die massaal op afbetaling kopen en dan wegens problemen hun betalingen niet meer kunnen ehhh afbetalen...

        Ik begrijp je wel hoor doch kan JDM enkel bijtreden.
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

        Comment


        • #5
          Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

          Oorspronkelijk geplaatst door KC
          Goedemorgen,
          Wat mij opvalt is dat je nergens geen links vind naar winkels die lenzen verkopen op afbetaling ? Ik kan me voorstellen dat de aankoop van een goede lens ommige mensen afschrikt bij betaling van het volledige bedrag (zoals bij mij) en dat de verkoop hoger zou liggen indien men de mensen de kans gaf om lenzen te kopen of afbetaling. Bovendien zou dit de verkoopcijfers van sommige winkels kunnen verhogen.
          Of sla ik hier de bal volledig mis, en zoniet, waar vind je zulke winkels ?
          Groeten, Karl
          Ook al eens gedacht aan de 2de hands lens.
          Daar is meestal ook niks mis mee !

          Yvan
          Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

          Comment


          • #6
            Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

            Afbetaling, is dat niet met 20% rente

            Mij niet gezien in ieder geval. Zeker voor een hobby kan ik het ofwel contant betalen ofwel koop ik het niet.

            Professioneel is een heel ander verhaal. Dan is het ook een investering in apparatuur om geld te verdienen, geen bodemloze put zoals bij mij
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

              Ik denk dat afbetaling enkel een optie is bij producten die nodig zijn (alhoewel dat dat ook nog ruim gezien wordt) zoals huishoudtoestellen, wagen enz.

              Een lens hoort daar niet in thuis en is enkel bedoeld voor een hobby, dus luxe. En een bedrijf of zelfstandige kan lenen (al dan niet bij de bank) om zijn werkingsmiddelen te kopen, maar koopt niet op afbetaling. Vandaar.
              Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
              Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

              Comment


              • #8
                Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

                Bij sommige supermarktketens kan je een soort kredietkaart aanvragen. Maar dat zijn alleen maar middeltjes om ervoor te zorgen dat de klanten nog meer geld uitgeven dan wat ze normaal zouden doen.
                En dan zijn er mensen die niet beseffen dat ze achteraf al dat geld wel moeten terugbetalen, en dan kunnen ze hun huishuur, gas-elektriciteit-water enz... niet meer betalen .

                Voor mij mogen ze al die kaarten direkt verbieden. Ik ken zelfs iemand die nog nooit gewerkt heeft (altijd gestempeld) en die heeft ooit een visa-kaart aangevraagd en ook gekregen. En dan zijn ze maar direkt op reis (naar zee) vertrokken met die kaart op zak. Het heeft achteraf jaren geduurd, met tussenkomst van verschillende deurwaarders en loon(stempelgeld)-beslag om die rekening terug te betalen.

                Als ik geen geld genoeg heb om mijn hobby (fotografie is voor mij toch nog altijd een hobby) te betalen, dan ga ik zeker geen geld lenen om lenzen of camera's te kopen .
                De andere noodzakelijke rekeningen krijgen dan wel voorrang.

                Vorige week was ik inktpatronen gaan halen in de Carrefour, en daar kwamen ze mij zelfs zo'n kaart aanbieden (terwijl ik de juiste inktpatronen aan het kiezen was ). Ik kom daar zelden, en ik hoef helemaal geen kredietkaart van Carrefour. Als ik in elke winkel waar ik zo wel eens kom zo'n kaart moet hebben, dan loop ik met een hele berg plastiek op zak.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KC
                  Wat mij opvalt is dat je nergens geen links vind naar winkels die lenzen verkopen op afbetaling ?
                  Ik ken er alvast eentje: AC-Foto. Die hebben een reeks producten (met F gemarkeerd in de lijst) die je op afbetaling kan kopen. Ik vermoed wel dat het enkel voor Duitse klanten mogelijk is.

                  Het is in zekere zin wel raar dat dit soort artikelen niet vaak op afbetaling te koop is, terwijl dat met - pakweg - een videorecorder wel mogelijk is. Als het echt moet, kan je nog altijd gewoon een lening afsluiten bij je bank.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

                    Het meeste geld wordt uitgeven door mensen die het niet bezitten !

                    Een koop op afbetaling is zelden een goede zaak, indien het geld niet voorhanden is kan je beter sparen tot het er is, verkoop op afbetaling is duur.
                    En het laat je het gevoel met de werkelijkheid verliezen, als je niet oplet is de kans groot van een draaikolk van schulden te kopen.


                    my2cents, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                      Het meeste geld wordt uitgeven door mensen die het niet bezitten !

                      Een koop op afbetaling is zelden een goede zaak, indien het geld niet voorhanden is kan je beter sparen tot het er is, verkoop op afbetaling is duur.
                      En het laat je het gevoel met de werkelijkheid verliezen, als je niet oplet is de kans groot van een draaikolk van schulden te kopen.


                      my2cents, Jeff

                      Inderdaad Jeff,
                      Ik zit in een sector waar het steeds om geld draait !
                      Ik heb het me tevens steeds afgevraagd waar hier de waarheid van alles ligt !
                      Als je iets op afbetaling wilt kopen, is het volgens mij onmogelijk dat dit lukt.
                      Want als je iets op afbetaling kan kopen, is het toch eigenlijk niet nodig dat je een krediet aanwend.
                      Ik ga er vanuit dat indien je elke maand niet een bepaald bedrag aan de kant kan zetten, kan je ook geen afbetling doen, want dan gaat men het probleem steeds verleggen, en gaat er worden bezuinigd op andere dingen, hetgeen moeilijk is.
                      De levensstandaard inbinden is zeer moeilijk.
                      Hetzelfde met hypothecaire kredieten !!!!!
                      Veel makelaars raden hun klanten aan met hun lopende hypothecair krediet te herzien omdat de intrestvoeten momenteel aan de lage kant zijn.
                      Waarom ?
                      De mensen staren zich blind op de maandaflossingen die ze moeten betalen, en ik kan u garanderen dat deze steevast lager ligt dan uw bestaande krediet.
                      Het mooie ervan dit alles is dat alles zo wordt uitgewerkt dat het altijd lager is !
                      Het addertje ?
                      De betaalde intresten die je in de loop der jaren hebt betaald ben je gewoonweg kwijt.
                      En rekeninghoudend met het feit dat de eerste 7 à 8 jaar van een hyp. krediet het grootste gedeelte van de afbetaling bestaat uit intresten.
                      Wederbeleggingsvergoedingen van drie maanden intersten, notariskosten, handlichtingskosten, nieuwe levensverzekeringspremies etc.... dienen ook opnieuw betaald.
                      Daar wordt niet over gepraat, en dat is dan lang nog niet alles.
                      Allemaal nodeloze kosten waarom ??????
                      Om de mensen het gevoel te geven een groter maandbudget te hanteren.
                      Het probleem wordt gewoon vooruit geschoven !!!!
                      Bezint vooraleer ge begint !!!!

                      Yvan
                      Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opvallend ? Altijd kontant ?

                        Ik heb thuis altijd geleerd dat als ik maar 5 frank heb dat ik er ook maar 5 kan uitgeven... en eigelijk maar 4 kan uitgeven want die 1 frank moet je sparen.

                        En dit alles is met de Euro net hetzelfde gebleven...

                        Vrij vertaald komt het dus idd neer op: spaar voor je iets koopt en als je hiet niet kan sparen dan kan je het ook niet afbetalen...

                        Nu is het wel zo dat als je zeker weet dat je het bedrag kan sparen en je hebt het materiaal sneller nodig dat je dan wel afbetaling kan overwegen hè! Stel je anders eens voor hoe je ooit een huis zou kunnen kopen...

                        Comment

                        Working...
                        X