Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

    Hallo allemaal,

    Ik weet niet zo goed waar ik dit moest plaatsen maar het heeft te maken met de aankoop van een lens, dus ik dacht hier kan ik wel terecht.

    Heeft iemand ervaring met Hongsien Kwee, hij zit o.a bij fotoapparatuur.nl.

    Zij prijzen zijn erg interesant.

    Floris

  • #2
    Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

    Ik heb er goede ervaringen mee , en meerdere die ik ken .
    Je kunt hem gewoon in het nederlands emailen , meestal is hij zeer snel met reageren.
    Hij is eerlijk , b.v. als iets duurder is bij hem dan bv in duitsland dan zegt hij dat ook.
    Snelle levering en alles in perfekte staat zoals beschreven.
    Kun je gerust zaken mee doen.

    Mvg Bart

    Comment


    • #3
      Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

      Oorspronkelijk geplaatst door Bart1961
      Ik heb er goede ervaringen mee , en meerdere die ik ken .
      Je kunt hem gewoon in het nederlands emailen , meestal is hij zeer snel met reageren.
      Hij is eerlijk , b.v. als iets duurder is bij hem dan bv in duitsland dan zegt hij dat ook.
      Snelle levering en alles in perfekte staat zoals beschreven.
      Kun je gerust zaken mee doen.

      Mvg Bart
      Aan de feedback te lezen zit je blijkbaar héél goed bij deze handelaar en de prijzen zijn voor sommige producten wel erg laag
      Maar gezien zijn locatie (signapore) vraag ik mij vooral af hoe dit wordt afgehandeld!!!
      Normaal gezien dien je nog, en invoerrechten (voor lenzen) en btw (op alles) te betalen.
      Zodus, neem bv een Canon 100-400L:

      1095 euro
      + 6% (invoerrechten) 66 euro
      + 21% ( BTW) 244 euro

      Totaal 1405 euro

      Emmmm, dat ziet er al héél anders uit en wordt op die manier plots 100 euro duurder dan pakweg bij konijnenberg
      Of heb ik het verkeerd voor Bart?
      Verklaar u nader.......
      Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
      Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

      Comment


      • #4
        Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

        Oorspronkelijk geplaatst door domibal
        Aan de feedback te lezen zit je blijkbaar héél goed bij deze handelaar en de prijzen zijn voor sommige producten wel erg laag
        Maar gezien zijn locatie (signapore) vraag ik mij vooral af hoe dit wordt afgehandeld!!!
        Normaal gezien dien je nog, en invoerrechten (voor lenzen) en btw (op alles) te betalen.
        Zodus, neem bv een Canon 100-400L:

        1095 euro
        + 6% (invoerrechten) 66 euro
        + 21% ( BTW) 244 euro

        Totaal 1405 euro

        Emmmm, dat ziet er al héél anders uit en wordt op die manier plots 100 euro duurder dan pakweg bij konijnenberg
        Of heb ik het verkeerd voor Bart?
        Verklaar u nader.......
        Zie hier wat ik heb moeten betalen na iets gekocht te hebben in Singapore.



        Er komt sinds 1 april ook nog 24 euro aanbiedingskosten bij.

        Bart, wat moet er betaald worden in Nederland?
        Nikon body's plus wat Nikkor glas.
        Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

          Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
          Zie hier wat ik heb moeten betalen na iets gekocht te hebben in Singapore.



          Er komt sinds 1 april ook nog 24 euro aanbiedingskosten bij.

          Bart, wat moet er betaald worden in Nederland?
          Thx Marcel, mijn vermoeden wordt hierbij dus bevestigd en zal er al bij al niet ver naastzitten.
          En dan ben ik nog vergeten de verzendings en aanbiedingskosten erbij te rekenen. De prijs zou uiteindelijk wel eens zééééééééééér hoog kunnen oplopen
          Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
          Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

          Comment


          • #6
            Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

            Ik heb nooit ergens last van gehad .
            Zijn prijs plus verzendkosten en netjes binnen 4 dagen thuis zonder bijkomende kosten.
            Een vriend van me heeft laatst de nieuwste lens van tokina bij hem besteld
            en ook zonder bijkomende kosten ontvangen.
            Ik weet niet of dat in nederland anders gaat dan in belgie ?
            Je kunt hem ook een mailtje sturen en hem vragen hoe dat zit , of hij kan garanderen of je geen extra kosten hebt.
            Ik heb 4 weken geleden nog een lens uit amerika laten komen , een tokina
            ATX Pro 28-80 F2.8 ,kost hier in nederland 579 euro bij kamera express
            en in amerika 300 euro +22 euro verzendkosten , opgestuurd als gift en netjes thuis gekregen zonder verdere kosten.
            Dus ja , of ik heb geluk gehad of het ligt toch aan de manier van verzenden.

            Mvg Bart

            Comment


            • #7
              Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

              Denk dat je geluk hebt gehad.
              Het geluk dat je nodig hebt ligt niet aan Hongsien maar bij de douane.
              Eerst kocht ik bij Hongsien een 10.5mm en die had ik heel goedkoop. (geluk)
              Besloot toen een 70-200VR + 1.7 TC bij hem te kopen en werd gechept bij de douane. Had hem achteraf beter hier kunnen kopen i.v.m. garantie.
              Wat dhr. Hongsien Kwee betreft, het is prettig zaken doen met hem...
              vr.gr. Edwin
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                Ik zit er toch over na te denken om de sigma 70-200 in nl te kopen dan heb je ook geen problemen met garantie enz...

                Bedankt voor alle antwoorden

                Floris

                Comment


                • #9
                  Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                  Ik heb vorig jaar een Vista bij Hongsien gekocht. Het pakje was verstuurd met een lagere waarde (iets met herstelling). Ik heb geen kosten moeten betalen.
                  In eerste instantie had Hongsien teveel aangerekend voor verzending. Hij heeft het verschil in Singapore dollar toegevoegd in het pakje.
                  De contacten met hem zijn zeer vlot verlopen en in het Nederlands. Betaling via een rekening in Nederland zodat er geen zware kosten bij kwamen.
                  Groetjes
                  Ivo

                  Web : http://users.pandora.be/ivo.cuppens/

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                    In principe moet er op alle goederen van buiten de EU met een aangegeven waarde van meer dan 20€ BTW & taksen & kosten betaald worden. Op alle commerciële pakjes moet die waarde dan ook vermeld worden. Sommigen geven inderdaad een lagere waarde op of sturen het als gift (is in principe fraude) maar de problemen beginnen pas als het pakje verloren gaat (geen verzekering wegens geen aangegeven waarde) of als het pakje onderschept wordt door de douane, dan kan het gebeuren dat ze er zelf een waarde aan geven en dat kan wel eens flink in je nadeel zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                      Oude koe uit de sloot halen ;

                      Ik ben opzoek naar een telezoom. Heeft Hongsien Kwee ergens een overzicht van prijzen, en hoe kan ik hem contacteren ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                        Ga naar fotoapparatuur.nl en zoek daar op bv hongsien
                        Je vindt daar wat van zijn advertenties met ook zijn emailadres. Ivm privacy lijkt het me niet echt gepast om een emailadres hier zo maar neer te zetten, daarom dus op deze manier.
                        Hongsien Kwee is een zeer vriendelijke, behulpzame en eerlijke verkoper.

                        Succes!

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                          Wow, even gekeken in een advertentie.

                          Sigma EX 70-200mm/2.8 APO HSM Euros voor €585.
                          Dat is wel een hele scherpe prijs, voor een even scherpe lens .

                          Heeft er iemand import taxen moeten betalen bij een bestelling van hem ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                            Is het op dit moment nog steeds interessant om via Hongsien te bestellen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie heeft er ervaring met Hongsien Kwee?

                              Ja, als je de gok met de douane durft te wagen...

                              Comment

                              Working...
                              X