Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem inkt printer pixma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem inkt printer pixma

    hallo beste bd vrienden
    ik ben sedert een aantal weken de gelukkige bezitter van nen pixma 8500
    en ben der heel tevreden over kwa kwaliteit , snelheid enz..
    maar gisteren avond was ik nen fotoalbum aan het samenstellen van een communiekantje en na een tijdje moest ik van cartridges veranderen,photomagenta .na aanraden van verschijdene leden hier had ik mij inkt van de firma mvcd besteld.
    ik dat gedaan en terug verder beginnen printen
    maar na een foto of twee begon die fotos groen tekleuren
    de printer had nochthans geen fout melding gegeven of aangegeven dat er iets mis was met de inkt wel dat het geel bijna leeg was , daar dus ook een ander in en terug geprobeert , eens de printerkop gekuist nog geen verandering, nog altijd nen groene schijn in de foto
    nog eens de inkttanks gekontroleert en het fotocyaan ook vervangen was ook bijna leeg, terug geprobeert nog geen verbetering in tegendeel de fotos begonnen nu roos te kleuren.
    terug de koppen gekuist en eens een proefafdruk van de kleuren laten maken
    en toen zag ik het de kleuren die ik vervangen had waren niet aanwezig
    nogthans geen foutmelding gekregen.
    terug die cartridges daaruit gehaald en der weer ingestoken, enik moet zeggen dat ik vind dat deze cartridges niet goed passen ze zijn eerder wat te klein vind ik want ze komen gemakelijk los
    op de doosjes van mvcd staat er wel nergens vermeld dat ze geschikt zijn voor de pixma 8500 maar dat kan te wijten zijn dat die doosjes gemaakt waren voor de pixma.
    op de doosjes staat dat ze geschikt zijn voor de canon BJC-8200, i990/i9900/i9950
    nog eens geprobeert ze er in te steken en der eens wat harder op geduwt
    terug ne proef genomen en nu was het goed ,maar ondertussen was het al 01.30h en had ik ne hele hoop ergernis achter de rug
    zijn er nog mensen die dit al onder vonden hebben en is dit normaal dat da nie vermeld staat op die doosjes (beschikbaarheid) of moet ik terug kontakt opnemen met de leverancier en ze terugsturen
    graag jullie raad en ondervindingen hier over
    groetjes Tweetty
    Last edited by tweetty; 12 mei 2005, 17:16.
    bd0379be

  • #2
    Re: probleem inkt printer pixma

    Ik wacht nog steeds op de inkt die ik meer dan 14 dagen geleden besteld heb bij mvcd .
    Dus kan ik nog niet veel zeggen over die inktpatronen. Bij de Canons met aparte inktanks per kleur zijn er twee types patronen die het meest voorkomen. De BCI 3 is het oudere type, en de nieuwere printers gebruiken allemaal de BCI 6-inktpatronen. (de i-reeks gebruikte dat type ook al, dus heb je wel degelijk de juiste gekregen)
    Het is inderdaad erg belangrijk dat de inktpatronen goed op hun plaats vastgeklikt zijn, want anders geraakt de inkt niet aan de printkop.

    Ik heb ondertussen al verschillende mailtjes gestuurd om te vragen waar mijn inkt blijft, en ik krijg altijd als antwoord dat die in verband met de lagere verzendkosten niet-Prior verstuurd zijn (bij een bestelling van meer dan 50 euro moest ik geen verzendkosten betalen, maar dan verzenden ze blijkbaar ook niets ). En daarom moet ik nog wat geduld hebben . Vorige week woensdag had ik voor het eerst gereclameerd, en dan zouden de inktpatronen al verstuurd geweest zijn. Ik geloof nooit dat het meer dan een week duurt om dat pakketje hier te krijgen via de post. Als ik in Duitsland foto's laat afdrukken, dan zitten die altijd 3 werkdagen later in de brievenbus. Dan moeten ze mij niet wijsmaken dat het meer dan een week duurt om een verzending binnen Belgie af te leveren .

    Als die inkt morgen niet geleverd is, dan mogen ze mijn geld (64 euro) terugstorten, en dan zal ik voortaan wel weer inkt bestellen bij Qjet of janreus.nl. Die leveren binnen de week (soms al na 3 wekdagen). Dan moet ik de inktpatronen zelf wel hervullen, maar dat is ook geen enkel probleem (dat doe ik al jaren).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: probleem inkt printer pixma

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Ik wacht nog steeds op de inkt die ik meer dan 14 dagen geleden besteld heb bij mvcd .
      Dus kan ik nog niet veel zeggen over die inktpatronen. Bij de Canons met aparte inktanks per kleur zijn er twee types patronen die het meest voorkomen. De BCI 3 is het oudere type, en de nieuwere printers gebruiken allemaal de BCI 6-inktpatronen. (de i-reeks gebruikte dat type ook al, dus heb je wel degelijk de juiste gekregen)
      Het is inderdaad erg belangrijk dat de inktpatronen goed op hun plaats vastgeklikt zijn, want anders geraakt de inkt niet aan de printkop.

      Ik heb ondertussen al verschillende mailtjes gestuurd om te vragen waar mijn inkt blijft, en ik krijg altijd als antwoord dat die in verband met de lagere verzendkosten niet-Prior verstuurd zijn (bij een bestelling van meer dan 50 euro moest ik geen verzendkosten betalen, maar dan verzenden ze blijkbaar ook niets ). En daarom moet ik nog wat geduld hebben . Vorige week woensdag had ik voor het eerst gereclameerd, en dan zouden de inktpatronen al verstuurd geweest zijn. Ik geloof nooit dat het meer dan een week duurt om dat pakketje hier te krijgen via de post. Als ik in Duitsland foto's laat afdrukken, dan zitten die altijd 3 werkdagen later in de brievenbus. Dan moeten ze mij niet wijsmaken dat het meer dan een week duurt om een verzending binnen Belgie af te leveren .

      Als die inkt morgen niet geleverd is, dan mogen ze mijn geld (64 euro) terugstorten, en dan zal ik voortaan wel weer inkt bestellen bij Qjet of janreus.nl. Die leveren binnen de week (soms al na 3 wekdagen). Dan moet ik de inktpatronen zelf wel hervullen, maar dat is ook geen enkel probleem (dat doe ik al jaren).
      ik had voor zo een 48 € besteld en heb dus ook de verzending moeten betalen
      en had de inkt zo na een 1 1/2 week
      als je overschrijft dan duurt da toch nen dag of drie en dan maken zij de verzending klaar en normaal nog nen dag of drie en dan moet je dat hebben
      langer is da toch niet onderweg zulle ik geloof zelfs dat ik den dinsdag nog gebeld had en dat ze zegden dat hij die dag verstuurd was de zending en den donderdag had ik da
      grtz tweetty
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Re: probleem inkt printer pixma

        Ik gebruik deze ook(MVCD) en ook éénmaal probleem mee gehad was inderdaad een patroon dat los zat. daarna even een reiniging uitgevoerd en klaar was kees Verder zeer tevreden van de inktpatronen

        Comment


        • #5
          Re: probleem inkt printer pixma

          idd, dit is zo.
          Als je één overheersende printkleur hebt is dit te wijten aan één loszittende inktpatroon.
          Dit ligt niet aan de inktpatronen van MVCD of andere merken... Zelfs de originele Canon patronen hebben dit. Als je de patroon niet goed aandrukt, kan 't zijn dat ze geen inkt geeft en dus een andere kleur gaat overheersen.
          Druk al je patronen eens goed aan en 't zal in orde komen.
          Tussen de patronen van de laatste Canon printermodellen zit er geen verschil, ze gebuiken allen dezelfde inktpatronen. IP 8500, 6000, 5000, 4000, 3000, I950, i 900 enz...
          Ik gebruik al meer dan vier jaar deze inkt van MVCD en nooit enig probleem gehad.
          Zo'n overheersende kleur heb ik zelf ookal eens voorgehad.
          Maar dan was 't mijn eigen fout. Een inktpatroon niet goed aangedrukt !

          Comment


          • #6
            Re: probleem inkt printer pixma

            Het was dank zij Mic dat ik de problemen opgelost kreeg
            nogmaals bedankt Mic

            Comment


            • #7
              Re: probleem inkt printer pixma

              Oorspronkelijk geplaatst door mic
              idd, dit is zo.
              Als je één overheersende printkleur hebt is dit te wijten aan één loszittende inktpatroon.
              Dit ligt niet aan de inktpatronen van MVCD of andere merken... Zelfs de originele Canon patronen hebben dit. Als je de patroon niet goed aandrukt, kan 't zijn dat ze geen inkt geeft en dus een andere kleur gaat overheersen.
              Druk al je patronen eens goed aan en 't zal in orde komen.
              Tussen de patronen van de laatste Canon printermodellen zit er geen verschil, ze gebuiken allen dezelfde inktpatronen. IP 8500, 6000, 5000, 4000, 3000, I950, i 900 enz...
              Ik gebruik al meer dan vier jaar deze inkt van MVCD en nooit enig probleem gehad.
              Zo'n overheersende kleur heb ik zelf ookal eens voorgehad.
              Maar dan was 't mijn eigen fout. Een inktpatroon niet goed aangedrukt !
              oke mic bedankt dat je dit laat weten , als je al 4 jaar deze inkt gebruikt zal hij wel goed zijn he .
              zal mij er dus verder maar geen zorgen over maken
              grtz tweetty
              bd0379be

              Comment


              • #8
                Re: probleem inkt printer pixma

                Oorspronkelijk geplaatst door mic
                idd, dit is zo.
                Als je één overheersende printkleur hebt is dit te wijten aan één loszittende inktpatroon.
                Dit ligt niet aan de inktpatronen van MVCD of andere merken... Zelfs de originele Canon patronen hebben dit. Als je de patroon niet goed aandrukt, kan 't zijn dat ze geen inkt geeft en dus een andere kleur gaat overheersen.
                Druk al je patronen eens goed aan en 't zal in orde komen.
                Tussen de patronen van de laatste Canon printermodellen zit er geen verschil, ze gebuiken allen dezelfde inktpatronen. IP 8500, 6000, 5000, 4000, 3000, I950, i 900 enz...
                Ik gebruik al meer dan vier jaar deze inkt van MVCD en nooit enig probleem gehad.
                Zo'n overheersende kleur heb ik zelf ookal eens voorgehad.
                Maar dan was 't mijn eigen fout. Een inktpatroon niet goed aangedrukt !

                Ik heb ook net dit probleem gehad met de MVCD inkt, idd opgelost na aandrukken, MAAR, het wil toch wel lukken dat ik dit probleem NOOIT had met de Canon patronen en ONMIDDELLIJK bij de eerste keer dat ik de MVCD patronen gebruik al van de veeg !!!!!!

                Comment


                • #9
                  Re: probleem inkt printer pixma

                  Ik zal er maar bijzetten dat mijn inktvoorraad deze week dan toch binnengekomen is . Maar voorlopig ben ik nog met originele Canon-inkt aan het printen, dus kan ik er nog niet veel over zeggen.

                  Het is wel handig dat ik op voorhand weet dat de inktpatronen goed aangedrukt moeten worden .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem inkt printer pixma

                    En als je het mij vraagt na een paar tests, is de kleurkwaliteit pover.....

                    De enige troef is IMHO de prijs

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem inkt printer pixma

                      Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                      En als je het mij vraagt na een paar tests, is de kleurkwaliteit pover.....

                      De enige troef is IMHO de prijs

                      Ik heb al veel namaak inkt getest! En op het eerste zicht lijkt het mooi (omdat je blij bent voor die prijs) totdat je daarna nog eens een echte canon patroon koopt! Het verschil is echt merkbaar!

                      En er zijn al 2 printers stuk gegaan door namaak ink hier! Dus voor mij nooit meer.

                      Ookal heb ik nooit mvcd gebruikt!
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem inkt printer pixma

                        Ik gebruik al een jaar de inkt van http://www.q-inkshop.nl/ voor mijn IP4000 kost 2.50 euro en die is bere goed. Bestellen en achteraf betalen, niet goed, stuur je de boel terug en hoeft niks te betalen. Dezelfde verzend kosten zowel voor Belgie als voor Nederland.

                        mvg drh
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem inkt printer pixma

                          Ik heb er ook ineens last van: het grijs wordt "rozig" afgedrukt. Zomaar van de ene op de andere dag. Patronen eruit, terug goed aangedrukt, diepte reiniging gedaan, maar hopeloos!

                          Grrrrrrrrrr,

                          sailor
                          Lid: BD 0249BE
                          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                          Comment

                          Working...
                          X