Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dons

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dons



    Nog eens bij de eendevijver langsgeweest... Spijtig dat van de 5 jongen er nog maar 3 overbleven toen ik terugkeerde op het einde van de dag. De kraaien waren nooit ver uit de buurt en ik heb zelfs een aanval gezien die de moeder succesvol afweerde.

    Groeten,

    Frank

  • #2
    Re: Dons

    schoon, schattig
    efkes muggeziften: kzou hem wa rechter zetten, nu is hij precies een zware afdaling aant doen
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Dons



      Ik kijk schuin op mijn monitor, misschien is het me daarom niet opgevallen. Nu 4 graden gedraaid!

      Groeten,

      Frank

      Comment


      • #4
        Re: Dons

        Zeer mooi kleurengamma en waterbeweging
        Canon 20D/40D + Canon 25-105 4L + Canon 70-200L f4 + Canon 100 2.8 Macro + Canon 50 1.4 + Ext 1.4 II + Flash 580Ex

        Comment


        • #5
          Re: Dons

          schattig en lief

          water mocht iets lichter zijn (in PS eens geprobeerd, ik vind het beter)


          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Dons

            Precies geen echte eend
            Groetjes DD
            Fronstages

            Comment


            • #7
              Re: Dons

              Mooi eendje Geslaagde foto qua scherpte en compo. Water mocht inderdaad ietsje lichter, toont nu wel erg somber.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: Dons

                Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                Mooi eendje Geslaagde foto qua scherpte en compo. Water mocht inderdaad ietsje lichter, toont nu wel erg somber.
                Maar dat is nu net het sterke van deze foto vind ik. Het contrast tussen het felle geel en het donker blauw...

                Comment


                • #9
                  Re: Dons

                  Zwart en geel is inderdaad erg duidelijk. Denk maar aan het Nederlandse nummerbord Doet inderdaad bijna wat onecht aan, zo pluizig, geel en schattig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dons

                    Heel goede en mooie foto, de scherpte is uitstekend, kleurencontrast vind ik ideaal. Niets dat ik zou kunnen opmerken dat niet goed is. Mooi gedaan!
                    Grtz Jay

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dons

                      Snoezig!!!! Heel mooi contrast tussen het water en het pluizige eendje! Mooie!!!!

                      Grtz,F@bke
                      Iets niet weten is gewoonlijk een stadium op weg naar nieuwe kennis.
                      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                      The name of the game is to fill the frame!
                      http://Fabke.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dons

                        mooi eendje mooi op de plaat gezet

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dons

                          Bedankt allen voor de reacties

                          Ik wou overbelichting van het beestje voorkomen, en heb daarom -0.7eV compensatie gebruikt. Dit was een fout omdat ik al spot metering toepaste. Samen met het diafragma van 3.5 op mijn Tamron 180mm resulteerde dit in een sluitertijd van 1/2000s wat wel alle beweging heeft bevroren. Achteraf heb ik de belichting terug moeten compenseren. De toegepaste AdobeRGB benadrukte de intensiteit van het geel wat me beviel, maar de rest van de foto werd terug weer een ietsiepietsie donkerder. op zich kon ik daar toch weinig aan doen omdat op die plaats werd het water overschaduwd door hoge bomen.

                          Hier het origineel met een meer conservatieve bewerking

                          Groeten,

                          Frank

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dons

                            gewoon prachtig (en nikske veranderen aan 't water ... het contrast werkt wonderwel, in mijn ogen toch)
                            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dons

                              heel mooie & knappe foto.

                              Comment

                              Working...
                              X