Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw boek (tip voor Erik)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw boek (tip voor Erik)

    Ik vind dat alle tips die hier op dit forum ter sprake komen/kwamen eigenlijk mooi opgenomen moeten worden in boekvorm. Erik, ja, ik adresseer mij persoonlijk tot jou, zou dat niets zijn, een 'tips boek van BD'.....Ik zou je eerste klant zijn. En ik denk dat ik niet de enige zou zijn. Ik bedoel, als je al die geniale en grandiose tips over fotografie zelf, en over PS zou samenbrengen in een gebunndeld geheeltje.....Denk er eens over na....(ik hoef geen royalties, een gratis (gesigneerd) exemplaar is voldoende voor mij)
    I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

  • #2
    Titel van het boek word....

    The BeeDees , Tips and Trics

    Monique

    Comment


    • #3
      Originally posted by zippo
      Titel van het boek word....
      The BeeDees , Tips and Trics
      Monique
      Prachtige titel! Erik? Waar wacht je op????
      I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

      Comment


      • #4
        Kan inderdaad aanslaan
        Ik heb zo'n boek liggen van het vroegere http://www.ntfaq.com. Zijn boek is vrij populair en is eigenlijk exact hetzelfde als zijn site.

        Erik zal dat wel zien zitten denk ik, 't probleem zal (in volgorde van belangrijkheid) zijn (1) uitgever en zijn (2) tijdsgebrek zijn
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • #5
          Hmmmm.....Erik gaat daar geen probleem van/over maken.....
          Besides....BD staat toch op nummer 1 of niet???? Erik????? waar liggen je prioriteiten?????

          BTW, Sven.....congrats....1k!
          I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

          Comment


          • #6
            Ik zou ook wel intresse hebben. Misschien een idee voor de volgende poll

            Soulshriek
            Do you serve a purpose, or purposely serve?
            http://www.soulshriek.com

            Comment


            • #7
              Ha jee-esteke,

              Tja, alle tips, reacties en opmerkingen in boekvorm, zo eenvoudig zal dat niet zijn. Dwz: Het is eigenlijk heel erg eenvoudig: Start het forum, steek een pak papier in je printer etc.

              Het is een behoorlijke klus om alle topics te gaan catalogiseren, redigeren en tot één geheel te breien. Niet helemaal mijn hobby overigens, het schrijven (dus zelf bedenken en samenstellen) is toch heel wat anders en veel leuker dan het alleen maar samenbrengen van een berg tips tips.

              Een uitgever zal ook niet direct enthousiast zijn. Deze zullen liever een boek met een bepaalde werkwijze en duidelijke opzet uitgeven dan een verzameling tips. Zelfs al zullen weinigen dat daadwerkelijk doen, zal een uitgever redeneren dat het geen zin heeft om een dergelijk boek te kopen aangezien letterlijk elke tip hier gratis voor het ophalen ligt.

              Je zou een dergelijk boek dan in eigen beheer kunnen uitbrengen. Als samensteller/auteur zul je dan eerst eens alle schrijvers van die tips en makers van de (voorbeeld)foto's toestemming moeten vragen om ze in een dergelijk boek te plaatsen. Wellicht zeg jij zelf dat jouw reacties en tips allemaal gebruikt mogen worden, maar geldt dat voor iedereen?

              Het zal dan ook een behoorlijke klus zijn om zoiets goed samen te stellen, dwz zeker enige maanden werk. En dan ook nog de drukkosten etc vanwege het in eigen beheer uitbrengen. Ik ben niet direct enthousiast daarover, ik herinner me nog goed een eigen kosteninvestering die iets met badges te maken had . Na een aanvankelijke kleine stormloop zijn we inmiddels nog steeds niet uit de kosten. Dat gaat hopelijk allemaal nog wel lukken

              Comment


              • #8
                ..ik herinner me nog goed een eigen kosteninvestering die iets met badges te maken had . Na een aanvankelijke kleine stormloop zijn we inmiddels nog steeds niet uit de kosten...

                Ik heb uiterst toevallig, recent, net hetzelfde meegemaakt. Als er niet meer gegadigden opdagen kan ik de komende 50 jaar mijn kleren lappen met badges. Van de doelgroep van om en bij de 1500 zijn er maar enkele procenten die er uiteindelijk eentje nemen. En woeps, weer ergens een hosting-factuur binnen

                Comment


                • #9
                  Woops....ik zal maar bij ******* blijven werken zeker.....
                  Nee, ik dacht dat het inderdaad gemakkelijker zou zijn. En ik kreeg dat idee toen ik hier nog een doos vond in mijne kelder met boeken. Eentje ervan was "Access 97 Answers!"
                  Daarom dacht ik.....hmmmm...."BD Answers".....
                  I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                  Comment

                  Working...
                  X