Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onleesbare compactflash

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onleesbare compactflash

    reeds een paar malen laat mijn lexar 128 mb het afweten. Aangesloten op mijn usblezer krijg ik de mededeling: H\DCIM is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar. Hetzelfde scenario indien ik mijn cp 995 aansluit op mijn cp. In de verkenner( windows xp) wordt het station weliswaar herkend. Eigenaardig is ook dat ik de foto's kan bekijken in het toestel zelf. Dus blijken de opnames wel gelukt te zijn. Een paar dagen geleden had ik hetzelfde probleem. Toen heb ik de cf geformateerd en opnieuw enkele opnames gemaakt om de overdracht te controleren. Dit lukte, maar nu om onverklarbare reden weer niet. Wie heeft de oplossing?
    bob

  • #2
    Hallo Bob,

    Uit je verhaal valt op te maken dat de hardware 'inside' de cf-kaart niet meer correct functioneert. Het lijkt alsof er informatie verloren gaat of wordt verminkt. Bij het uitlezen worden CRC's uitgevoerd (Cyclic Redundancy Checks) waardoor de vermissing of verminking wordt gedetecteerd.

    Voor zover ik weet bestaan er voor cf-kaartjes geen programmaatjes op geheugen plaatsen te blokkeren voor gebruik. Ik denk dat je de importeur/vertegenwoordiger van Lexar moet benaderen en zien of ook zij forse garantie termijnen hanteren en de kaart willen ruilen.

    Groetjes,
    Willem
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment

    Working...
    X