Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regelrechte intimidatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Regelrechte intimidatie

    Ik heb altijd gedacht dat merels zo'n lieverds waren... niet dus!!!

    Fototechnisch niet meteen het best mogelijke, maar gewoon het moment vastleggen met de apparatuurdie je dan in de handen hebt (D70 met 50mm f1.8 door een getinte raam) is ook een deel van de fotografie.

    Groeten,

    Frank



    Edit: verdwenen foto teruggeplaatst
    Last edited by frank207be; 10 september 2006, 17:57. Reden: Foto teruggeplaatst

  • #2
    Re: Regelrechte intimidatie

    Wat een wrede wereld! Nooit gedacht dat merels zo konden vechten met elkaar. Heel mooi vastgelegd op foto! Ook al is de compositie niet zo prachtig als wanneer je de tijd hebt om ze te schikken, het is heel goed gelukt (scherpte en kleuren).
    Grtz Jay

    Comment


    • #3
      Re: Regelrechte intimidatie

      Proficiat met deze action shot on the spot.
      Hoe is het afgelopen?
      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Regelrechte intimidatie

        mooie foto hoe is het met het slachtoffer gesteld?
        Niemand is te oud om te leren
        alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
        alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

        Comment


        • #5
          Re: Regelrechte intimidatie

          Bedankt voor de reacties. Toen ik terugkeerde met een telelens waren beide merels reeds gaan vliegen. Ik denk wel dat de belaagde vogel niet snel terug zal komen

          Groeten,

          Frank

          Comment


          • #6
            Re: Regelrechte intimidatie

            Mooie foto.

            Merels zijn vogels die een bepaald teritorium hebben en deze met hand en tand beschermen.
            Als je goed oplet en zeker nu in de paarperiode zie je dit meermaals.


            dromer

            Comment


            • #7
              Re: Regelrechte intimidatie

              Oorspronkelijk geplaatst door dromer
              Merels zijn vogels die een bepaald teritorium hebben en deze met hand en tand beschermen.
              Als je goed oplet en zeker nu in de paarperiode zie je dit meermaals.


              dromer
              Met hand en tand was idd van toepassing!!

              Groeten,

              Frank

              Comment


              • #8
                Re: Regelrechte intimidatie

                Ik heb er deze morgen nog eentje dood gereden met de auto vrees ik... ik kon er echt niks aan doen anders was het ook zeker niet gebeurd.

                Ze waren in hun vlucht aan't vechten en die ene heeft de verkeerde weg gekozen. Ik heb in mijn spiegel nog gekeken maar niks gezien. Dus er is nog hoop dat ie het toch gehaald heeft...

                Comment


                • #9
                  Re: Regelrechte intimidatie

                  Inderdaad, niet meteen een "top-plaat", maar toch zeer leuk en boeiend om naar te kijken. Zeer sprekend en documentair. Ik vind het al een prestatie om dit 'koelbloedig' vast te leggen. Het donkere verenkleed van beide ruziezoekers is toch zeer duidelijk weergegeven.

                  'k Heb dit weekend een nog onbeschoftere ambetanterik bezig gezien : een arrogante, behoorlijk agressieve ekster, die alles wat maar enigszins bewoog een pak rammel kwam geven... Ik denk dat die eksters - je ziet er imho hoe langer hoe meer - op den duur een probleem gaan vormen...

                  Knap vastegelegd !
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Regelrechte intimidatie

                    Bestaat dit bij de vogels nu ook al.......2 mannekes.
                    Het is in ieder geval mooi vastgelegd,deze vechtende merels.
                    Allé ze waren toch aan't vechten hé.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                    'k Heb dit weekend een nog onbeschoftere ambetanterik bezig gezien : een arrogante, behoorlijk agressieve ekster, die alles wat maar enigszins bewoog een pak rammel kwam geven... Ik denk dat die eksters - je ziet er imho hoe langer hoe meer - op den duur een probleem gaan vormen...

                    Knap vastegelegd !
                    Greetz, Kariboe
                    Ik geloof zelfs dat het daarmee is dat hier minder merels en zeker minder mussen zijn tegenwoordig.
                    Toeval of niet er zijn hier wel veel eksters.
                    Last edited by Cois; 11 mei 2005, 21:44.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Regelrechte intimidatie

                      Ik geloof zelfs dat het daarmee is dat hier minder merels en zeker minder mussen zijn tegenwoordig.
                      Toeval of niet er zijn hier wel veel eksters.
                      Eksters worden vaak ten onrechte aangezien als een plaag. Zonder eksters was de wereld een stuk smeriger.

                      Vroeger was het hetzelfde liedje met kraaien en raven, resultaat, bepaalde soorten zijn effectief uitgestorven in geïndustrialiseerde landen.

                      Er is uitvoerig onderzoek verricht naar de invloed van eksters op de populatie van zangvogels ed, het effect is vrijwel nul. Eksters vinden genoeg menselijk afval tegenwoordig.

                      Dat laatste is trouwens dé reden van de achteruitgang van vogels in het algemeen: milieuvervuiling en verstoring van de habitat door de mens. Erg gemakkelijk om een ander dier daar de schuld van de te geven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Regelrechte intimidatie

                        Nieuwsgierig wachtte ik op het verschijnen van de foto's.
                        Ze willen niet...
                        Jammer
                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Regelrechte intimidatie

                          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                          Nieuwsgierig wachtte ik op het verschijnen van de foto's.
                          Ze willen niet...
                          Jammer
                          Op verzoek teruggeplaatst

                          Comment


                          • #14
                            Re: Regelrechte intimidatie

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Op verzoek teruggeplaatst
                            En vol bewondering heb ik gezien wat je hebt vastgelegd. Topplaat of niet, je hebt het vastgelegd, en gezien de omstandigheden niet eens zo slecht.
                            Lijkt wreed, maar als de belaagde merel toch gevlogen is, is de schade neit zo groot. Hoogstens het diertje zijn eer...
                            Goed gedaan
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Regelrechte intimidatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                              En vol bewondering heb ik gezien wat je hebt vastgelegd. Topplaat of niet, je hebt het vastgelegd, en gezien de omstandigheden niet eens zo slecht.
                              Lijkt wreed, maar als de belaagde merel toch gevlogen is, is de schade neit zo groot. Hoogstens het diertje zijn eer...
                              Goed gedaan
                              Dankjewel ;-) Het was snel erbij zijn of de situatie missen

                              MVG,

                              Comment

                              Working...
                              X