Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webpagina

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webpagina

    Hallo BDers
    Ben bezig met een foto webpagina te maken, mijn bedoeling is om een vrij rustige pagina te krijgen ,willen jullie kijken en eventuele commentaar geven
    En aan BD Crew, ik heb tevens een link naar BD Site gemaakt als dat niet mag dan haal ik het er weer van af
    Hier is mijn URLhttp://members.rott.chello.nl/jlangenacker
    Met Vriendelijke Groet, Jan
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

  • #2
    Dag Jan,

    Ben even gaan kijken op je/jullie site. Aangezien je een rustige pagina wilt maken, zou ik niet direct kiezen voor deze achtergrond. Een neutrale kleur (middelgrijs of, als je in de lijn van deze achtergrond wilt blijven, egaal lichtblauw) werkt meestal rustiger dan een textuurtje (of een lichtere textuur, alleen maar wat puntjes of lijntjes)

    De link naar BD is voor mij geen probleem. Je zou wel kunnen zorgen dat deze in een nieuw venster opent ipv in de framepagina van je eigen set (met target)

    btw: de link naar de foto's van Coby is er (nog?) niet

    Tenslotte: Voor mij (nadruk, mijn mening) hoeft de lichtkrant met de titel niet zo. Ik zie op deze achtergrond liever een wat grotere statische tekst, bv witte letters met dezelfde tekstinhoud. Het zwart op donkerblauw is niet direct ideaal.

    Erik

    Comment


    • #3
      Allereerst, de titelbalk heeft de tekst "Nieuwe pagina 2", dat kan natuurlijk beter.

      Verder duurde het hier heel erg lang om de pagina te laden, maar dat ligt waarschijnlijk aan de server.

      De scrollende tekst aan de bovenkant hefet een beetje te felle achtergrond, voegt niet zoveel toe, is niet goed te lezen en werkt niet met andere browsers dan Internet Explorer. Mijn tip: haal hem weg. Eventueel kun je een logo in de plaats zetten.

      Je wilde de siet simpel houden, maar het resultaat is een site die er een beetje snel gemaakt uitziet. Je hebt gen lettertype of linkkleur ingesteld. Times New Roman leest niet zo lekker op een beeldscherm... Neem een lettertype wat goed te lezen is en geef de links een andere kleur. Nog beter is jezelf even verdiepen in HTML & CSS, het laat je makkelijk de layout van alle pagina's in 1x aanpassen.

      De voorbeelden van de foto's staan in tabellen. Daar is niks mis mee, maar de uitvoering is niet zo geslaagd. Stel de hoogte van de cellen wat minder hoog in, laat de afbeeldingen uitlijnen aan de onderkant zodat de onderstaande tekst overal even hoog staat. Haal de rand weg en zet de cellpadding wat hoger zodat alles niet tegen elkaar komt.

      Inplaats van "Rotterdam_nacht019.JPG" is "Rotterdam bij nacht" een betere omschrijving. Het aantal thubnails per pagina mag wel wat omhoog, 9 is wel erg weinig. 25 is een beter aantal. De blauwe rand is ook niet erg mooi.

      De foto's zijn echter wel erg mooi. Wat nog een beetje ontbreekt is een pagina met info over je camera & apparatuur en over jezelf.

      Edit: Een link in een nieuw venster laten laden doe je met target="_blank"
      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

      Comment


      • #4
        Hallo Erik
        Ik zal de licht krant weg halen en dan toch voor een wat andere achtergrond kijken, BTW de foto van Coby moeten nog op de site gezet worden maar ik wilde eerst kijken of de site werkte en eventuele aanpassingen nog moest maken ,en wat betreft de site van Bd moet ik eerst nog even kijken hoe ik dat in een nieuwe venster kan openen
        Al vast bedankt voor deze reactie
        Ik moregen wel verder
        Groetjes Jan
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #5
          Originally posted by Johnny
          Allereerst, de titelbalk heeft de tekst "Nieuwe pagina 2", dat kan natuurlijk beter.

          Verder duurde het hier heel erg lang om de pagian te laden, maar dat ligt waarschijnlijk aan de server.

          De scrollende tekst aan de bovenkant hefet een beetje te felle achtergrond, voegt niet zoveel toe, is niet goed te lezen en werkt niet met andere browsers dan Internet Explorer. Mijn tip: haal hem weg. Eventueel kun je een logo in de plaats zetten.

          Je wilde de siet simpel houden, maar het resultaat is een site die er een beetje snel gemaakt uitziet. Je hebt gen lettertype of linkkleur ingesteld. Times New Roman leest niet zo lekker op een beeldscherm... Neem een lettertype wat goed te lezen is en geef de links een andere kleur. Nog beter is jezelf even verdiepen in HTML & CSS, het laat je makkelijk de layout van alle pagina's in 1x aanpassen.

          De voorbeelden van de foto's staan in tabellen. Daar is niks mis mee, maar de uitvoering is niet zo geslaagd. Stel de hoogte van de cellen wat minder hoog in, laat de afbeeldingen uitlijnen aan de onderkant zodat de onderstaande tekst overal even hoog staat. Haal de rand weg en zet de cellpadding wat hoger zodat alles niet tegen elkaar komt.

          Inplaats van "Rotterdam_nacht019.JPG" is "Rotterdam bij nacht" een betere omschrijving. Het aantal thubnails per pagina mag wel wat omhoog, 9 is wel erg weinig. 25 is een beter aantal. De blauwe rand is ook niet erg mooi.

          De foto's zijn echter wel erg mooi. Wat nog een beetje ontbreekt is een pagina met info over je camera & apparatuur en over jezelf.

          Hallo Johnny
          ik zal kijken wat ik hier mee kan doen ,dit in namelijk de eerste keer dat ik zoiets probeer, dus ik probeer zoveel mogelijk de tips te volgen en uit te werken . ben al blij dat er wat op staat
          Ga nu naar bed en ga morgen de tips uitproberen
          Bedankt voor je reactie
          Grietjes Jan
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment

          Working...
          X