Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurendiepte

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurendiepte

    Wou dit even medelen:

    Misschien dat sommigen onder ons de kleurendiepte op 16 bits
    hebben staan (onwetend)....zet ze maar op 24 of 32bits
    voor een egalere weergave

    hoe te wijzigen: rechts klikken op bureaublad (desktop) -> eigenschappen -> instellingen -> kleuren op 24/32bits.


    Misschien is dit totaal overbodig, maar toch...........

    mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

  • #2
    Dan gaat ook meteen mijn resolutie omlaag

    Nog iemand een leuke PCI videokaart voor mij?

    Ik wil wel een nieuwe computer kopoen, maar om nu zoveel geld uit te geven om iets te vervangen wat alles doet wat ie hoort te doen...
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      Johnny, om je (wellicht grote, in pixels dan) foto's te bekijken, heb je wellicht liever meer pixels dan kleuren. Maar als je ze wilt bewerken (en zeker bij kleurbewerkingen), kun je toch beter terugschakelen in resolutie en opschroeven in aantal kleuren. Zeker verfijnde kleuraanpassingen zijn in 16-bits kleur niet zinvol, vandaar denk ik de (terechte) oproep van Z900. En een nieuwe grafische kaart hoeft niet direct een nieuwe pc te betekenen (ik zou zeker niet investeren in zo'n dure 3D-spelletjeskaart die zoals de naam al aangeeft alleen interessant is om ik weet niet hoeveel fps met welke textuurpixeltjes dan ook te renderen). Ik denk zelfs dat de goedkopere kaarten die momenteel verkrijgbaar zijn allemaal bv 1280x1024 in 32-bits kleur kunnen tonen - niet direct de beste kaarten voor de nieuwste 3D-spellen, but who cares, not me

      Trouwens, als je een LCD-scherm gebruikt, is 16-bits meestal wel voldoende, de meeste LCD-schermen komen toch al niet verder dan een 15-bits kleurweergave. En zelfs als ze verder komen, geniet een goede CRT (helaas) nog steeds de voorkeur

      Comment

      Working...
      X