Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prachtige satelietfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prachtige satelietfoto's

    Hoort het hier thuis... ja en nee. Maar voor de liefhebber hier staan prachtige satelietfoto's. Gratis te downloaden en op te slaan. Je kunt zoeken op land of streek, of soms ook plaats. http://visibleearth.nasa.gov/

    Gr Peter
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Prachtige satelietfoto's

    En als dat allemaal nog niet gedetailleerd genoeg is, kan je ook hier eens kijken:

    ftp://mitch.gsfc.nasa.gov/pub/val0/pub/stockli/

    Op deze server staan kaarten van 21600 x 21600 pixels (466 megapixel dus ).

    Persoonlijk vind ik de site van GIS Vlaanderen ook wel eens het bezoeken waard. Je kan (mits een beetje zoeken natuurlijk) je eigen huis ontwaren op de erg gedetailleerde satellietfoto's.



    Mvg,
    Jeroen
    http://www.jvermeulen.be

    Comment


    • #3
      Re: Prachtige satelietfoto's

      tnx vermeulen, met die laatste ben ik dus wel iets.

      weet je per toeval of er zoiets ook voor de ardennen bestaat ?
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        Re: Prachtige satelietfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
        tnx vermeulen, met die laatste ben ik dus wel iets.

        weet je per toeval of er zoiets ook voor de ardennen bestaat ?
        Ik zou het echt niet weten...

        Groeten,

        Jeroen
        http://www.jvermeulen.be

        Comment


        • #5
          Re: Prachtige satelietfoto's

          Als je echte 3D satelietbeelden wil bekijken moet je even naar de World Wind NASA website surfen, in de download section het programma World Wind 1.3 downloaden (180 MB ) en opstarten. Effe naar ergens in bvb de Alpen zoomen en je beeldhoek 45° graden kantelen... wat je dan te zien krijgt is echte 3D en ik verzeker je dat je mond gaat openvallen.

          Opgelet : Je hebt een snelle pc nodig om de 3D rendering uit te voeren en een nog snellere breedband verbinding want op de Nasa servers staan ettelijke terrabyte aan satellietbeelden klaar om naar jouw pc doorgesluisd te worden als je naar detailniveau zoomt.
          Last edited by DigiCam; 7 mei 2005, 18:41.
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: Prachtige satelietfoto's

            Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
            Als je echte 3D satelietbeelden wil bekijken moet je even naar de World Wind NASA website surfen, in de download section het programma World Wind 1.3 downloaden (180 MB ) en opstarten. Effe naar ergens in bvb de Alpen zoomen en je beeldhoek 45° graden kantelen... wat je dan te zien krijgt is echte 3D en ik verzeker je dat je mond gaat openvallen.

            Opgelet : Je hebt een snelle pc nodig om de 3D rendering uit te voeren en een nog snellere breedband verbinding want op de Nasa servers staan ettelijke terrabyte aan satellietbeelden klaar om naar jouw pc doorgesluisd te worden als je naar detailniveau zoomt.
            Nou inderdaad, ik heb m effe gedownload, maar dat is inderdaad een schitterend programma. Bedankt voor de tip
            Canonvijfdeemarkdrie

            Comment


            • #7
              Re: Prachtige satelietfoto's

              amai, ook de mooite, "surtout" die fullsize vierhonderdenzoveel megapixelkens!
              top !!!

              Comment


              • #8
                Re: Prachtige satelietfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                Als je echte 3D satelietbeelden wil bekijken moet je even naar de World Wind NASA website surfen, in de download section het programma World Wind 1.3 downloaden (180 MB ) en opstarten. Effe naar ergens in bvb de Alpen zoomen en je beeldhoek 45° graden kantelen... wat je dan te zien krijgt is echte 3D en ik verzeker je dat je mond gaat openvallen.

                Opgelet : Je hebt een snelle pc nodig om de 3D rendering uit te voeren en een nog snellere breedband verbinding want op de Nasa servers staan ettelijke terrabyte aan satellietbeelden klaar om naar jouw pc doorgesluisd te worden als je naar detailniveau zoomt.
                is dit normaal. Maar alle beelden worden wazig wanneer je onder de 300km gaat.
                Zijn er nog met dit probleem of...
                ::| Verbeelding |::

                Comment


                • #9
                  Re: Prachtige satelietfoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door pirke
                  is dit normaal. Maar alle beelden worden wazig wanneer je onder de 300km gaat.
                  Zijn er nog met dit probleem of...
                  Als je onder de 300 km zakt is het afhankelijk van de gekozen satelietbeelden wat het detail is dat je tezien krijgt. Neem eens de "USGS 1m Ortho", ga naar bvb San Francisco en daal tot 5000m. Afhankelijk van de internetverbindingssnelheid gaan nu de detailpagina's van de nasa server gedownload worden. Opgelet, dit kan tot enkel minuten duren.
                  DigiCam

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prachtige satelietfoto's

                    ok bedankt
                    ::| Verbeelding |::

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prachtige satelietfoto's

                      Interessante sites
                      Last edited by cypho; 1 juni 2005, 06:17.
                      Cypho
                      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prachtige satelietfoto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen
                        Persoonlijk vind ik de site van GIS Vlaanderen ook wel eens het bezoeken waard. Je kan (mits een beetje zoeken natuurlijk) je eigen huis ontwaren op de erg gedetailleerde satellietfoto's.



                        Mvg,
                        Jeroen
                        Deze is heel wat gedetailleerder : http://www.gisoost.be/kleurenortho

                        Comment

                        Working...
                        X