Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio?

    Mijn schoonvader heeft aan mij gevraagd of ik soms foto's kan maken voor zijn bedrijf. Het gaat erom dat de produkten die hij verkoopt goed op de foto komen te staan (het gaat hier om produkten voor dieren zoals speeltjes en voer etc.).
    Als ik dit een beetje fatsoenlijk voor elkaar wiil krijgen heb ik denk ik toch een soort van klein studio-tje nodig. Ik heb hier echter helemaal geen ervaring mee en heb dus ook geen flauw idee wat goede lampen zijn enzo.
    Probleem is ook dat ik er niet te veel geld aan uit wil geven. Op zijn hoogst zo'n 150 euro. Nou heb ik al wel op dit forum gezocht, maar ik ben er niet zoveel wijzer van geworden. Heeft iemand een idee wat voor een spullen ik zou moeten hebben en zou iemand wat meer uitleg kunnen geven over het geheel?

    groetjes ellen
    Canon EOS 300d + 18-55mm en sigma 70-300 APO Macro Super II

  • #2
    Re: Studio?

    Heb er zelf ook geen ervaring mee , maar wel deze site gevonden. Hier staat een goedkope manier om iets zelf te bouwen.
    Want en kant en klare studio voor 150 euro , lijkt me een onbegonnen zaak.
    Maar wie weet ...... de wonderen zijn de wereld nog niet uit

    Heb ook even het topic verplaatst Denk dat het hier beter tot zijn recht komt.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Studio?

      Vraag eens aan je schoonvader dat hij een offerte laat maken voor foto's gemaakt door een prof.

      En daarna kan je het misschien hebben over een kleine sponsering en / of onkostenvergoeding

      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Re: Studio?

        nog niks gevonden via de search over de mensen die een "bouwlampen-studio" hebben gemaakt hier op het forum?

        Ik zal het nog eens zoeken...

        Edit:

        Voila, een paar voorbeeldjes

        http://forum.belgiumdigital.com/show...ght=bouwlampen

        http://www.pbase.com/otfchallenge/light_box

        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=57581
        Last edited by Galdie; 6 mei 2005, 11:17.

        Comment


        • #5
          Re: Studio?

          Hallo Ellen,

          Wat je zeker al nodig gaat hebben is een statief, en een rol papier voor de achtergrond, en wat verlichting. Natuurlijk 150 Euro is geen budget om een studio op te zetten. Heel dikwijls worden dergelijk produktopnames gemaakt op een tafel in plexi zodat je ook langs onder der licht kan opzetten, je kan is gaan kijken op de site van Falconeyes die verdelen alle soorten van die tafels en ook beperkte tentjes voor produkt fotografie.

          Je mag ook is langs komen om mijn studio is te bekijken, en eventueel wat testopnames te doen zodat je er een beter idee van krijgt.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Studio?

            Als die dingen niet groter zijn dan 50*50 kan je zo een opnamebox kopen bij falcon eyes, die kost 75 euro. Nog een achtergrond gaan halen bij een hobbyshop (gewoon een A3 blad in de gewenste kleur). En dan nog 2 spotjes dan ben je vertrokken.
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

            Comment


            • #7
              Re: Studio?

              allemaal bedankt voor de info.

              Ik zal eens kijken wat ik in elkaar kan flansen

              Groetjes ellen
              Canon EOS 300d + 18-55mm en sigma 70-300 APO Macro Super II

              Comment


              • #8
                Re: Studio?

                Tja, ik denk dat er voor produkt-fotografie zeker een en ander moet te construeren zijn met huis-tuin en keukenmateriaal...

                Mijn "fotostudio" met mijn bouwlampkes en witte paraplu's heeft alles in totaal een 50€ gekost schat ik...

                Comment

                Working...
                X