Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thais Nieuwjaar ( Songkran )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thais Nieuwjaar ( Songkran )

    Op 13 april viert men in Thailand het boeddistisch nieuwjaar. Het is daar nu 2548. Men viert daar de jaarwisseling uitbundig, het middel om dat te vieren is water, en in grote hoeveelheden. Alles en iedereen wordt daar nat gegooid en gespoten, en dat 3 tot 5 dagen lang. Het is een feest zoals we nog nooit meegemaakt hebben, gewoonweg geweldig. Maar wel levensgevaarlijk voor de camera en lens. Want waar je ook bent, in de taxi, bus of lopend, het komt met emmers over je heen... afijn de camera en de lens hebben het overleeft, na goed verpakt te hebben in plastic.





    Last edited by steldat; 5 mei 2005, 13:33.
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

    leuk
    hoe heb je de camera dan verpakt als ik vragen mag?(zodat je nog door de lens kan zien en dergelijke??)
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

      Ik heb een vel stevig plastic genomen van zo'n 70 x 70 cm en dat over de camera en de lens ( Canon 70-200 ) gelegt. En dat vel, dmv tape aan de zonnekap vast geplakt. De rest hing er dus los overheen. Tijdens het dragen, met de lens naar beneden was de camera en lens goed beschermt. De onderkant was gewoon open maar dat is geen probleem. Tijdens het fotograferen met mijn hoofd onder het plastic en foto's maken ging ook prima. Was een goedkope en prima oplossing.
      Men hield er overgins wel een beetje rekening als men mij zag, maar ja in de hitte van de strijd....
      Canonvijfdeemarkdrie

      Comment


      • #4
        Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

        Ik herken heel duidelijk foto 1. Dit is de ingang van het dino park restaurant en wat verder aan de linker kant (nog zichtbaar in de foto) zijn er souvenier stallekes. Nog verder ligt Karon Beach Resort. Wij hebben daar vorig jaar gelogeerd en is ook getroffen geweest door de tsunami. Is daar trouwens nog iets van te merken ? (Alvast niet op deze foto's als je de (steeds) uitbundige thais ziet...)
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

          Leuk om te lezen dat ze het daar vieren met water (ipv vuur).
          Foto 3 vind ik werkelijk schitterend en geeft de vreugde perfect weer...
          vr.gr. Edwin
          Mijn Foto's

          Comment


          • #6
            Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

            En ondertussen wassen ze ook de auto's mee hé ;-)
            Wannabes: http://www.wannabes.be

            Comment


            • #7
              Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

              Schitterende foto's! De waterdruppels op de derde foto zijn heel goed. Mooie sfeerbeelden, ik kan me zo inbeelden hoe het er aan toe gaat ).
              Grtz Jay

              Comment


              • #8
                Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

                Prachtige foto's! En wat een kleuren!!!! Bij de tweede foto vind ik de uitdrukkingen van de kinderen, schitterend!

                Grtz,F@bke
                De bleekste inkt is duurzamer dan het beste geheugen.
                BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                The name of the game is to fill the frame!
                http://Fabke.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                  Ik herken heel duidelijk foto 1. Dit is de ingang van het dino park restaurant en wat verder aan de linker kant (nog zichtbaar in de foto) zijn er souvenier stallekes. Nog verder ligt Karon Beach Resort. Wij hebben daar vorig jaar gelogeerd en is ook getroffen geweest door de tsunami. Is daar trouwens nog iets van te merken ? (Alvast niet op deze foto's als je de (steeds) uitbundige thais ziet...)
                  Inderdaad, de reeks foto's zijn genomen, zo rond Kata beach.

                  Aangaande de Tsunami, er is bijna niets meer van te zien. Altans niet in het toeristen gebied, Kata, Karon en Pattong beach. Men heeft daar vreselijk hard gewerkt om alles weer op te bouwen. Alles is klaar, alleen de toeristen laten het nog afweten. Zuidelijker op het eiland zie je nog wel resten van wat die natuurramp heeft aangedaan. Weggeslagen huizen en restanten van van een vakantiepark. Maar spreek je met de mensen, dan hebben ze allemaal wel een eigen verhaal. Van mensen die gered zijn, mensen die andere verloren hebben en mensen die gelukkig net niet daar aanwezig waren. Maar allemaal indrukwekkend.
                  Canonvijfdeemarkdrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

                    Knappe sfeerfoto's! Je hebt wel wat geriskeerd met uw camera met die massa's water

                    Wist je trouwens dat er op Songkran de meeste doden vallen per jaar. Ik weet niet meer precies hoeveel ongeveer , maar het zijn er gigantisch veel.
                    Er wordt die dag ook heel veel alcohol gedronken. En er zijn er dan veel die dan poepeloerezat achter het stuur kruipen.
                    Maar die foto's zijn minder fraai. Al staan de boekskes daar wel vol van.
                    No money , no honey

                    Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

                      Dames... het is foto 3... niet twee maar DRIE...
                      Dank u wel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

                        Die laatste is geweldig!
                        Gijs
                        Canon apparatuur

                        http://gijsvo.fotopic.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

                          Een soort van nationale wet t-shirt wedstrijd ... moet dringend naar Thailand

                          Comment


                          • #14
                            Re: Thais Nieuwjaar ( Songkran )

                            mooie echte straatfotografie , heb toch echt bewondering en ontzag voor deze mensen die niettegenstaande vele tegenslagen toch hun levensvreugde niet verloren hebben

                            Comment

                            Working...
                            X