Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allo, allo,

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allo, allo,

    Ik lijk wel een roepende in de woestijn. Zijn er ook BD-leden met een Apple Macintosh computer en hoe houden jullie zich staande tussen al dat Windows geweld.
    Zelf beweer ik altijd dat er voldoende programma’s zijn voor de Mac en dat is natuurlijk ook zo, maar een programma als Neat image mis ik. Als ik de foto’s van crimi zie -van die zonsondergang in Gent (geloof ik)- maakt een dergelijk programma fotograferen met 800 ISO probleemloos mogelijk en worden op deze manier de fotografische mogelijkheden enorm vergroot. Of ben ik wat al te optimistisch over de mogelijkheden van dit programma. Nu vind ik de 800 en zelfs de 400 ISO onbruikbaar op mijn Nikon 5700.
    Kent iemand een NEAT-alternatief voor de Mac? Of een Photoshop 6.0-bewerking die hetzelfde resultaat mogelijk maakt.

  • #2
    er bestaat een Photoshop actionset om ruis te verwijderen .. je kan het vinden op de tricks & tips sectie van Belgium Digital .. maar om je een paar muisklikken uit te sparen herhaal ik hier de link:

    http://netnet.net/~llueck/

    om te verscherpen heb je dan een en "automate" macro voor Photoshop dat je kan vinden op

    http://www.ultrasharpen.com

    de freeware light versie is beslist de moeite waard

    Comment


    • #3
      Visio bedankt voor je tips. Ga ik uitproberen.

      Comment


      • #4
        Ik denk dat 800 iso probleemloos noemen Neat Image toch wat TE veel eer aandoet... maar dit zeg ik niet uit ervaring (trek NOOIT hoger dan 200 iso), correct me if I'm wrong, ofte: kan iemand het tegendeel bewijzen ??
        Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

        Comment


        • #5
          Wat niet wegneemt dat het een prima programma is natuurlijk !
          Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

          Comment


          • #6
            Originally posted by crimi
            Ik denk dat 800 iso probleemloos noemen Neat Image toch wat TE veel eer aandoet... maar dit zeg ik niet uit ervaring (trek NOOIT hoger dan 200 iso), correct me if I'm wrong, ofte: kan iemand het tegendeel bewijzen ??
            Met een Canon D60 geen problemen op 800 iso...zelfs hoger !

            Comment


            • #7
              Originally posted by flurk
              [Met een Canon D60 geen problemen op 800 iso...zelfs hoger !
              Tja...maar ja... met de D60...
              Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

              Comment

              Working...
              X