Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photobox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photobox

    Heb er al goede commentaar van gehoord en ben van paln er een reeksje te laten printen...
    Nu weet ik alleen niet hoe groot de foto's moeten zijn?
    mag het 300 dpi zijn en de originele grootte?
    Op de site zie ik alleen een advies van +x pixels.
    De vorige keer bij een andere dienst moest ik ze allemaal verkleinen tot een bepaalde grootte...
    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

  • #2
    Re: photobox

    Hi, Je moet er helemaal niets aan resizen. Ik stuur ze op zoals ze uit mijnen D 70 komen. Zeker aan 300dpi, kwestie van goede afdrukken te krijgen.

    mvg,
    Geert

    Comment


    • #3
      Re: photobox

      heb dat nu gedaan maar de omzetting van 180 ->300dpi geeft toch wel kwaliteitsverlies .
      spijtig dat de pixels meesizen dus...
      Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

      Comment


      • #4
        Re: photobox

        als je omzet van 180 naar 300 dpi moet je "resample" uitvinken, dan worden de pixels niet vernaderd, enkel de dpi verdeling wijzigt, dus geen kwaliteitsverschil. Bovendien hoef je die omzetting helemaal niet te doen: Photobox kikt naar het aantal aanwezige pixels.

        ik doe toch altijd een resize naar 1180x1770 (300 dpi @ 10x15 cm) omdat ik dan nog selectief de edges kan verscherpen en zo een optimaal resultaat krijg op een bestand van 500k tot 1000k. Als je bv. 200 foto's wilt uploaden en je wilt die toch maar op 10x15 afdrukken, waarom dan die foto's aan 4,5 MB/foto uploaden?

        als je reflex schiet zal je toch nadien zelf in je workflow je whiteballance, contrast, curves, sharpening etc naar je eigen smaak zetten. in die workflow een resize zetten met een selectieve sharpening na de resize om het verlies van scherpte na resizing te herstellen geeft een perfect resultaat met een fractie van de upload-tijd

        als je van plan bent om dezelfee foto in diverse formaten af te drukken kan je best de foto in full res opsturen, dan hoef je geen aparte veries te sturen per formaat, maar wil je gewoon een 10x15 foto, dan is het zonde van de upload die ook bij breedband traag gaat
        Last edited by Visio; 29 april 2005, 23:13.

        Comment

        Working...
        X