Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd

    Binnen 14 dagen ga ik voor een week op laatstejaarsreis naar Barcelona Dat is op zichzelf natuurlijk zéér wijs..
    Maar de leerkrachten hebben er al serieus op gewezen dat er daar veel diefstal gebeurt op openbare plaatsen...
    En nu begin ik te twijfelen ik mijn D70 wel zou mee doen!

    Heeft iemand van jullie soms tips/advies over hoe ik het best diefstal kan vermijden en mijn apparatuur veilig bij mij kan houden??

    Greetz,
    Maarten
    Last edited by Maarten_M; 27 april 2005, 13:10. Reden: typfoutje 1.1
    [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

  • #2
    Re: Advies gevraagd

    in iedergeval eerst hier verzekeren natuurlijk en altijd om je nek die handel, als je wandeld, èèn hand lichtjes op je camera laten rusten, nou ja en een beetje opletten natuurlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd

      -Loop zo weinig mogelijk te 'pronken' met uw toestel.

      -Laat het nooit onbeheerd achter, geen sec. zelfs.

      -Draag het toestel zoveel mogelijk op uw buik, beter dan op uw zij.

      -Wees allert.

      -Neem een jaarverzekering, V.B. bij Ethias. all-in(ook eigen schuld, zoals VB laten vallen.) Dit alles voor een heel redelijke prijs.

      -Bij verlief/diefstal STEEDS terplaatse een aangifte van doen en er een copy van vragen.

      -Niet TE veel zorgen maken, geniet en trek véél foto's.

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd

        al bendankt voor de tips

        Heb juist eens gekeken op site van Ethias, maar nr welk soort verzekeringsformule moet ik juist zoeken/informeren?

        Thanks!
        [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd

          Dag gelukzaksken

          wij gingen naar Istanboel op studentenreis, had liever ook naar Barcelona gegaan.

          Maar om op uw vraag te antwoorden: laat u zeker niet afleiden door den één of andere en inderdaad toestel altijd om uw nek. Als je op punt staat foto te nemen kijk niet alleen door uw lens maar ook af en toe erover en opzij. Neem verder een niet te opvallende tas voor uw toestel.

          Laat u dat plezier zeker niet ontzeggen en geniet van de reis door er foto's van Barcelona (en de studentenbende) te maken.

          Ben benieuwd naar het resultaat

          Greetz, Ronny

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_M
            al bendankt voor de tips

            Heb juist eens gekeken op site van Ethias, maar nr welk soort verzekeringsformule moet ik juist zoeken/informeren?

            Thanks!

            Euh.. dat moet er ergens opstaan, maar ik vind het ook niet direct.

            Bel voor info + prijzen best naat een locale kantoor of rechtstreeks naat Hasselt.

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd

              draag uw rugzak op uw buik, zorg dat uw geld verspreid zit over verschillende plaatsen.
              Probeer uw portefeuille rond uw nek te dragen...

              Een vriend van mij is 2 weken geleden in Barcelona geweest met zijn D70, maar heeft zich op bepaalde momenten toch niet op zijn gemak gevoeld. Toen ze op een pleintje op een terras zaten, zagen ze perfect een aantal mensen (herkenbaar door het feit dat ze rondhangen, en op tandenstokers aan het kauwen zijn) die met gebaren en tekens communiceerden omtrent mogelijke "doelwitten" ....
              Maar ze hadden snel in de gaten dat ze bekeken werden.

              Het zijn daar geen amateurs....

              Gewoon gezond verstand gebruiken, en oppassen als je op metro's en dergelijk stapt. Blijf nooit aan de ingang staan, maar ga onmiddellijk verder op het stel. Ze durven je soms een kleine duw geven, en ondertussen ben je portefeuille, rugzak, .... kwijt. De deuren gaan dicht, en weg zijn ze. Jij zit mooi vast.

              Ook een veel toegepaste truuk is om rugzakken open te maken terwijl je op de roltrap staat. Daarom dat je die dus best voor je draagt.

              Verzekeringen dekken trouwens alleen "diefstal met geweld".
              Altijd aangifte doen bij de politie als je materiaal gestolen wordt.

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd

                Veel foto's trekken zo heb je je toestel altijd vast en kan het niet gestolen worden
                Ricoh Caplio GX100

                http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

                Comment


                • #9
                  Re: Advies gevraagd

                  Mijn verzekeraar wist mij te vertellen dat een jaarverzekering alleen voor professionele fotografen mogelijk was..
                  Daarom stelde hij een bagage-verzekering voor, tot €1000 per voorwerp, die in totaal €51 voor de 6 dagen zou kosten.
                  Nuja, als ze 1000€ uitbetalen voor een toestel met kostprijs 1200€, kan ik me met €1000 nu nog een nieuwe D70 kopen, niet?

                  Zou ik dan maar best deze bagageverzekering nemen?
                  Of hebben jullie nog concrete alternatieven (woon in omgeving van Gent)?

                  Groeten,
                  Maarten
                  [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_M
                    Mijn verzekeraar wist mij te vertellen dat een jaarverzekering alleen voor professionele fotografen mogelijk was..
                    Daarom stelde hij een bagage-verzekering voor, tot €1000 per voorwerp, die in totaal €51 voor de 6 dagen zou kosten.
                    Nuja, als ze 1000€ uitbetalen voor een toestel met kostprijs 1200€, kan ik me met €1000 nu nog een nieuwe D70 kopen, niet?

                    Zou ik dan maar best deze bagageverzekering nemen?
                    Of hebben jullie nog concrete alternatieven (woon in omgeving van Gent)?

                    Groeten,
                    Maarten
                    Als het bij Ethias is klopt dat niet hoor !!

                    Bel zelf eens naar het hoofdkantoor in Hasselt 011 28 21 11

                    Je hebt daar(bij Ethias) wel de keuze pro of privé en ik denk dat het nog een 'goekope' verzekering is ook nog!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies gevraagd

                      het is nu wel zo dat je ook al je andere verzekeringen daar moet lopen hebben.
                      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                      Als het bij Ethias is klopt dat niet hoor !!

                      Bel zelf eens naar het hoofdkantoor in Hasselt 011 28 21 11

                      Je hebt daar(bij Ethias) wel de keuze pro of privé en ik denk dat het nog een 'goekope' verzekering is ook nog!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies gevraagd

                        ik heb mijn verzekering bij fortis ag. volledige dekking. ik ga nie vechten voor mijne d70 zenne. ik zal zelf nog uitleggen hoe ze hem moeten gebruiken.

                        serieus nu. ik zou iedereeen aanraden om hunnne boel te verzekeren. zelfs de compacts. ik betaal 12 euro per jaar voor mijne s45

                        maar je moet je andere verzekeringen er ook hebben anders doen ze het niet omdat er veel misbruik is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies gevraagd

                          Immage,mijn ouders zijn ook bij fortis AG..
                          Ben jij dan als professional verzekert of hoe zit de vork aan de steel?
                          Zou je mij a.u.b wat info kunnen geven over hoe je bent verzekert?
                          Ik weet namelijk echt niet over welk soort verzekering het gaat.
                          Mss kan ik zo m'n verzekeringsmakelaar motiveren
                          [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door immage
                            het is nu wel zo dat je ook al je andere verzekeringen daar moet lopen hebben.
                            Zeer juist, dat is het eerste wat ze vragen. Niets belet echter dat je toch een polis kan krijgen, mssch. wel tegen hoger tarief ?
                            Ik heb het hier over Ethias, verzekering als hobby.

                            Ik heb daar meerdere polissen lopen, vorige week heb ik al mijn foto gerief daar verzekerd tegen 19 ‰ + BTW. Verzekerd wereldwijd, alle risico's. Dus ook als je je D70 laat vallen, handig als je met een bende studenten op zwier gaat en het bier koel staat

                            De eerste 12 maanden betalen ze 100 % terug, vanaf de 13e maand gaat er per maand 1 % af.

                            Zeker doen.

                            JP

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies gevraagd

                              Als dit iemand kan helpen of op ideeen brengen.
                              Patent pending
                              Beschermt de camera ook moest hij uit je handen vallen.
                              Even langs bij de brico en klaar is kees.

                              Comment

                              Working...
                              X